SEO ושיווק באינטרנט - מילון מונחים

מושגים בקידום אתרים שחייבים להכיר

A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   W   X   Y   Z

A

Above the Fold  (מעל לקיפול) - זהו החלק שאותו הגולש רואה לפני שהוא גולל את המסך עם העכבר. על פי גוגל, אתרים שבהם יש הרבה פרסומות בחלק הזה עשויים לספוג ירידה בדירוגים.

AJAX - קיצור של Asynchronous JavaScript and XML. הכוונה היא לתוכן שנטען בזמן אמת מהשרת ללא הצורך של הגולש לעבור לעמוד חדש. לדוגמה, מעבר בין מוצרים בחנות וירטואלית. בעבר הייתה לגוגל מגבלה בקריאת תוכן שכזה, אך כיום יש לו יכולת משופרת לקרוא סקריפטים ובכלל זאת גם AJAX, זאת בתנאי שהם בנויים בפורמט הנכון.

Algorithm (אלגוריתם) - אלגוריתם הוא קוד שלפיו פועל יישום מסוים. מנועי חיפוש משתמשים באוסף גדול מאוד של אלגוריתמים לשקלול של תוצאות חיפוש והחזרת רשימת האתרים הרלוונטיים ביותר לגולש. גם רשתות חברתיות כגון טוויטר עושות שימוש באלגוריתם על מנת להתאים לכל גולש את רצף הפוסטים או המודעות שהוא ייראה.

 Algorithm Change (שינוי אלגוריתם) - למרות שהאלגוריתמים של גוגל משתנים יותר מ-200 פעמים בשנה, כאשר מתייחסים אל "שינוי אלגוריתם", מתכוונים בדרך כלל לשינוי שגורם לתזוזות נראות בעין בתוצאות. לפעמיים מדובר בשינוי של אלגוריתם ישן, לפעמיים מדובר באלגוריתם חדש ולפעמים מדובר רק בריענון מידע. מכיוון שמדובר בנושא מורכב, לעיתים לא ברור איזה שינוי בדיוק חל ולאיזו קטגוריה להכניס אותו.

Alt Attribute (מאפיין חלופי) - מדובר במאפיין שמצטרף לסימון של מדיה (בעיקר תמונות) ומתאר אותו למנועי החיפוש או קוראי מסך המשמשים לקויי ראייה. התוספת של תג ה-ALT יכול לעזור לתמונות להופיע בתוצאות החיפוש.

Analytics (ניתוח של אתרים) - אנליזה של נתוני האתר המתבצעת על מנת ללמוד כיצד לשפר אותו. מדובר בנתונים כמו זמן ביקור ממוצע של הגולשים, העמודים הנצפים ביותר, אחוז הגולשים שעזבו את האתר וכו'. יש לא מעט מערכות אנליזה לאתרי אינטרנט, אבל הידועה והנפוצה ביותר היא זו של גוגל, Google Analytics.

Anchor Text (טקסט עוגן / קישור) - החלק של הטקסט שעליו אפשר ללחוץ ומהווה את הקישור. טקסט הקישור עוזר לגולשים להבין לאן הוא מוביל וגם מנועי החיפוש עשויים להיעזר בו.

Authority (סמכותיות) - אוסף של מדדים באמצעותם גוגל ומנועי חיפוש אחרים מודדים את הסמכותיות של אתרי אינטרנט. אתר סמכותי לרוב יהיה מדורג גבוה יותר ונחשב לאמין יותר. לעיתים משתמשים במושג גם על מנת לתאר את המשקל שגוגל נותן לאדם מסוים ותוצאות המשויכות אליו.

B

B2B (עסק לעסק) - אתרים ושירותים המספקים שירותים או מידע לעסקים אחרים. תהליך המכירה והשיווק הם לרוב ארוכים יותר והקונה הוא לא צרכן הקצה, אלא מקבלי החלטות בארגונים או עסקים.  רוב שירותי הקידום והשיווק ברשת הם מבוססי B2B.

B2C (עסקים לצרכנים) - מדובר בעסקים שמספקים שירותים או מידע לצרכן הקצה. תהליך המכירה והשיווק הוא בדרך כלל פשוט יותר.

Backlink או Inbound Link (קישור נכנס) - הכוונה לקישור שנכנס לאתר מסוים מאתר אחר ולא לקישור שמקשר בין שני דפים שונים השייכים לאותו האתר.

Baidu - מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בסין. אחת הסיבות לכך היא הצנזורה והמגבלות שהממשל הסיני מטיל על גוגל.

Bing - מנוע החיפוש של מיקרוסופט מאז 2009. בנוסף, מפעיל את מנוע החיפוש של יאהו מאחורי הקלעים. פופולארי בעיקר בארה"ב ומהווה את ברירת המחדל של הדפדפנים של מיקרוסופט. בארץ הוא אינו פופולארי ולמעשה אינו מתורגם לעברית.

Black Box (קופסה שחורה) - תכנית מחשב מורכבת שניתן לראות את הפלט והקלט שלה, אבל לא מה נמצא בתוכה. הרבה תוכנות מסחריות הן קופסאות שחורות, אך בתעשיית החיפוש מתכוונים בעיקר לאלגוריתמים של גוגל ומנועי חיפוש אחרים.

כובע שחור (Black Hat) - מדובר באוסף של טקטיקות ושיטות לקידום של אתרים ושיווק באינטרנט אשר נוגדות את המדיניות של מנועי החיפוש, רשתות חברתיות וכו'. לעיתים נהוג להתייחס אליהן כספאם מכיוון ששימוש בספאם מהווה חלק גדול מהן. - בפועל, קידום שחור משמש לא פעם חברות שרוצות להבטיח ללקוחות שלהם תוצאות מהירות, אך לא מגלות להם את כל הסיכונים הכרוכים בכך כמו למשל הורדה פתאומית של הדירוגים או אפילו הרחקת האתר לצמיתות.

Blog - הבלוגים התחילו כ-"יומני רשת" (Web Logs) של אנשים פרטיים, אך כיום משמשים לתיאור של סוגי תוכן רבים המתעדכנים על בסיס קבוע ומסודרים לפי סדר כרונולוגי. להרבה חברות וארגונים ישנם בלוגים בנושאים שונים כמו למשל חדשות, תמיכה טכנית או טורי דעות שלא ניתן לשלב בחלקים אחרים באתר.

קצב נטישה (Bounce Rate) - הקצב או אחוז הגולשים שנכנסו לאתר ויצאו ממנו מבלי לעבור לעמוד נוסף. קצב נטישה יכול להעיד על בעיות באתר, אך הדבר תלוי גם בעמוד הספציפי אליו הגולש מגיע. לדוגמה, ייתכן שהלקוח חיפוש רק את הכתובת של העסק ולכן לא הייתה לו סיבה להמשיך לעמודים אחרים בתוך האתר. על פי חברת גוגל, היא לא מתחשבת באחוז הנטישה על מנת לדרג את האתר, אף על פי שכנראה יש לה יכולת למדוד אותו.

Bot - ראו Crawler (זחלן)

Branded Keyword (מילת מפתח ממותגת) - הכוונה היא לחיפושים שהמשתמש מבצע וכוללים בתוכן שם של חברה, מוצר ולעיתים גם אדם מוכר.

Breadcrumb (פירור לחם) - ציון החלק באתר בו הגולש נמצא באמצעות תיאור של המסלול בתוך הדף. לדוגמה:

עמוד הבית > מאמרים > מילון מונחים

המסלול יכול להופיע בתוך האתר על מנת לעזור לגולש להתמצא בו, אבל גם במנוע החיפוש

קישור שבור (Broken Link) - קישור שמפנה להודעות שגיאה במקום לעמוד המצופה. קישור שבור יכול לנבוע מטעות באיות או הסרה של דף. להוציא מקרים מיוחדים כמו למשל תקלה בשרת, קישור שבור יחזיר הודעת שגיאה מסוג 404 (למרות שניתן להתאים אותה אישית).

C

זיכרון מטמון (Cache) – תהליך שבו הדפדפן של המשתמש מאחסן חלקים מהאתר על גבי הכונן המקומי על מנת לקצר את זמן הטעינה שלו בפעם הבאה שהמשתמש גולש לאתר. (בניגוד לזיכרון המטמון הפיסי במחשב)

גרסת מטמון (Cached Page) – גרסת הדף שמנוע החיפוש שמר בפעם האחרונה שסרק את האתר בו הוא נמצא. במקרה ובו הדף לא זמין, ניתן להשתמש בה על ידי לחיצה על החץ הירוק ליד הכתובת של האתר בגוגל.

Canonical URL – כאשר יש מספר גרסאות דומות מאוד של אותו הדף, הגרסה הקנונית היא זו שאליה מתייחס מנוע החיפוש. לרוב מגדירים אותה על ידי סימון מיוחד בקוד בדף הקנוני ובכל הדפים המתייחסים אליו.

ccTLD – החלק בכתובת שמציין את המדינה. לדוגמה, co.il עבור ישראל. יוצאת הדופן היא ארה"ב מכיוון שהסיומת המשויכת אליה היא .com (קיצור של commercial, מסחרי).

Click Bait (פיתיון קליקים) – נקרא לעיתים גם פיתיון קישורים. הכוונה היא לכותרת שנועדה למשוך גולשים ללחוץ עליה באמצעות "טיזינג", גם אם היא מובילה לתוכן או אתר עם תוכן באיכות נמוכה מאוד.

CTR / Click-Through Rate (אחוז הקלקה) – אחוז המשתמשים שלוחצים על קישור מסוים מסך כל המשתמשים שצפו בו. בדרך כלל מתייחס לעמודי תוצאות של מנועי החיפוש או פרסומים ברשתות חברתיות.

Cloaking (מיסוך) – מצב בו גרסה אחת של האתר מוצגת למנועי חיפוש ואילו גרסה אחרת מוצגת לגולשים במטרה לבצע מניפולציה על הדירוגים בגוגל ומנועי חיפוש אחרים. עשוי לפסול את האתר מלהופיע בגוגל.

CMS (מערכת ניהול תוכן) – מערכת גרפית דרכה המשתמש מעדכן את האתר בתוכן חדש או מבצע בו שינויים. ישנן מערכות ניהול תוכן ברמות שונות. לדוגמה, ב-WIX המשתמש בונה ומעצב את האתר מא' ועד ת'. לעומת זאת, במערכות כמו וורדפרס, המשתמש הפשוט בדרך כלל מקבל מערכת מוכנה לשימוש מחברת בניית האתרים.

Co-Citation (ציטוט משותף) – כאשר שני אתרים מוזכרים באתר שלישי, מנועי החיפוש יכולים להסיק מכך שקיים קשר בין האתרים אפילו אם הם בעצמם לא מקשרים אחד לשני.

אם משתמשים בגוגל, ניתן למצוא אתרים קשורים לאתר ספציפי באמצעות הוספת הפקודה related לפני הכתובת שלו. לדוגמה, related:dooble.co.il.

Competition (תחרותיות) – כאשר מדברים על תחרותיות בהקשר של קידום אתרים, הכוונה היא בדרך כלל לאתרים שמתרכזים באותן מילות מפתח בחיפוש אורגני או ממומן. לעיתים לחיפוש מסוים עשויות להיות כמה משמעויות. לדוגמה, מי שמחפש את המילה כלב יכול להתעניין בסוגי  כלבים שונים או לרצות לאמץ כלב. לכן, קהל היעד ששני האתרים מתחרים עליו אינו בהכרח חופף ב-100%.

Content (תוכן) – הכוונה לכל סוג של מדיה שנמצאת באתר אינטרנט ובכלל זאת טקסטים, תמונות וסרטונים. המטרה של מנועי החיפוש היא לתת לגולשים תוכן כמה שיותר איכותי שייתן להם ערך או מידע חדש ולא יהיה טריוויאלי.

אחד המשפטים הנפוצים ביותר הוא "התוכן הוא המלך". המשפט נועד להדגיש את העובדה שבכל מה שנוגע לדירוגים, התוכן הוא בדרך כלל הדבר החשוב ביותר באתרי אינטרנט. בניגוד למה שמקובל לחשוב, המשפט לא נאמר במקור על קידום אתרים, אלא היה הכותרת של חיבור על עתיד התוכן של הרשת שנכתב על ידי לא אחר מאשר ביל גייטס כבר ב-1996.

Conversion (המרה) – מצב בו הגולש השלים פעולה מסוימת שהוגדרה על ידי המפרסם או מנהל האתר. זו יכולה להיות רכישה של מוצר, מילוי טופס של יצירת קשר, רישום לרשימת תפוצה, לייק לעמוד בפייסבוק ועוד.

Conversion Rate (אחוז המרה) – אחוז הגולשים שביצעו המרה מכלל כל הגולשים שהגיעו לעמוד או האפליקציה.

CRO / Conversion Optimization , אופטימיזציה להמרה – מתודות שבאמצעותן משפרים את ההמרה של אתרי אינטרנט או קמפיינים ברשת. ניתן לבצע זאת באמצעות מבחני A-B, מילוי שאלונים, שינוי של מבנה האתר ועוד.

Correlation (קורלציה) – מצב המעיד על קשר בין שני פרמטרים מסוימים, בדרך כלל בהקשר של דירוגים במנועי חיפוש. יחד עם זאת, מכיוון שאנחנו לא יודעים כיצד האלגוריתם עצמו פועל, לא מדובר בקשר שבין סיבה לתוצאה.

Crawling (זחילה) – התהליך שבו הזחלן (Crawler, נקרא גם בוט או עכביש) של מנועי החיפוש מבקר באתר וסורק כל אחד מן העמודים על מנת לאחסן אותו אצלו.

ניתן למנוע מהזחלן של מנועי החיפוש לסרוק עמודים מסוימים באמצעות סימון בקוד או קובץ הרשאות שנמצא על הספרייה הראשית בשרת. חסימה יכולה להיות רלוונטית כאשר האתר נמצא בבנייה או כשמדובר באזור מוגבל שדורש סיסמה ושם משתמש ולא רוצים שמנועי החיפוש יציגו אותו.

Crawl Budget (תקציב זחילה) – מספר העמודים שמנוע החיפוש סורק בכל פעם שהוא מבקר באתר. הקצב תלוי בעיקר בגודל של האתר והתדירות בה הוא מתעדכן, למרות שניתן גם לקבוע את תקציב הזחילה ידנית.

CSSCascading Style Sheets - קובץ המכיל את הוראות העיצוב והתאמה למכשירים או מסכים בגדלים ורזולוציות שונות. בניגוד לעבר, כיום מנועי החיפוש יכולים לסרוק את הקובץ הזה "ולראות" את האתר.

D

Data (נתונים) – אוסף כל הנתונים שנצברו על ביצועי האתר או הקמפיין ומי שביצע את האינטראקציות עמו. הנתונים עוזרים בשיפור הביצועים והבנה של תהליכים שונים. קיים גם מושג בשם Big Data שמתאר מאגרי נתונים גדולים במיוחד.

Dead-End Page (עמוד ללא מוצא) – עמוד שאין ממנו קישורים לעמודים אחרים. זהו מצב לא תקין מכיוון שהוא מבלבל גם את המשתמשים וגם את הזחלן של מנועי החיפוש.

Deep Link (קישור עמוק) – מושג בעל שתי משמעויות שונות:

1.קישור לעמוד שאינו עמוד הבית

2.קישור לתוכן מסוים באפליקציה שמותקנת על המכשיר של המשתמש הישר ממנוע החיפוש. אם האפליקציה לא מותקנת על המכשיר, ייתכן והמשתמש יופנה להתקנה של האפליקציה בחנות של אפל או גוגל.

De-Index (הסרה מהאינדקס) – מצב בו גוגל או מנוע חיפוש אחר מסיר דף או אתר מהאינדקס שלו. יכולות להיות לכך כמה סיבות, לדוגמה:

  • העמוד כבר אינו קיים זמן רב או מחזיר שגיאה אחרת
  • ניתנה פקודה מפורשת מהמשתמש להסיר אותו
  • הפרה של הכללים של גוגל למנהלי אתרים

Dictionary (ספריה או אינדקס) – אתר שמכיל בתוכו רשימות עם קישורים לאתרים אחרים על פי קטגוריות. ישנן גם ספריות ספציפיות לקטגוריות מסוימות כמו עורכי דין או רופאים. כיום הערך של הקישורים מספריות הולך ויורד ולכן החשיבות פוחתת בהתאם.

Disavow (התנערות מקישורים) – תהליך בו מבקשים מגוגל שלא להתחשב בקישורים מסוימים כמו למשל קישורי ספאם שמובילים לאתר ועשויים לפגוע בדירוגים שלו. ההמלצה של גוגל היא לנסות קודם כל להסיר את הקישורים עצמם לפני שמכלילים אותם ברשימה.

DMOZ - אחת הספריות הוותיקות ברשת שהצליחה לשרוד מ-98' ועד ל-2017'. בעבר גוגל היה משתמש בה על מנת להציג את התיאורים של אתרים מסוימים.

Do-Followקישור ברירת המחדל שגוגל עוקב אחריו (ללא סימון מיוחד בקוד)

Domain (שם מתחם) – הכתובת הראשית של אתר אינטרנט אותה מקלידים בשורת הכתובת או כוללים בקישור

Domain Authority  (סמכותיות שם המתחם / דומיין) -  רמת הסמכותיות של הדומיין על פי גוגל ומנועי חיפוש אחרים. דומיין עם רמת סמכותיות גבוהה נוטה להיות מדורג גבוה יותר. קיים גם מדד מספרי מ-1 עד 100 בשם זהה של Moz שמדרג את הפוטנציאל של האתר להתברג במקומות גבוהים.

Doorway Page (דלת אחורית) – דף שהתפקיד היחיד שלו הוא להיות מדורג גבוה ומעביר את הגולש לאתר אחר שאינו בהכרח מדורג על מילת המפתח הזו.

Duplicate Content (תוכן כפול) – תוכן זהה או כמעט זהה לתוכן המדובר שנמצא בדף שונה באותו האתר או באתרים אחרים. גוגל נוטה לדרג תוכן כפול במיקומים נמוכים ובמקרים קיצונים אף מעניש את האתר אם הוא מסיק שמדובר באתר שהעתיק דפים רבים מאתר אחר. למרבה הצער, לעיתים האתרים שנענשים הם דווקא האתרים המקוריים. אחת הדרכים להתגבר על כך היא באמצעות דפים קנונים.

Dwell Time – הזמן שעבר מהרגע שבו גולש לחץ על תוצאה בחיפוש ועד שחזר ממנה חזרה למנוע החיפוש.

E

Engagement Metrics (מדדי מעורבות) – מדדים המתייחסים האופן בו גולשים מבצעים אינטראקציות עם התוכן באתרים או רשתות חברתיות, לדוגמה, שיעור לחיצות, אחוז המרה, אחוז נטישה, זמן בעמוד, תגובות, לייקים וכו'.

Entities (ישויות) – כל דבר שניתן לדלות אודותיו מידע כגון אנשים, מקומות, ארגונים, אתרים, סרטים וכו'. משמש את גוגל על מנת להציג מידע בפאנל מיוחד הנקרא "גרף הידע" (Knowledge Graph).

F

Featured Snippets (קטעי מידע מומלצים) – קטעים שמופיעים מעל התוצאות הרגילות ובהם גוגל מציג את התשובות הנפוצות לשאלה שנשאלה (תתכן אחת או יותר). לעיתים מדובר גם במידע ספציפי כמו תרגום של מידות, מטבעות או זמני הצגות.

Footer Link (קישור תחתון) – קישור שנמצא בחלק התחתון של האתר. בעבר שימש בעיקר להחלפות קישורים, כיום מדובר בפרקטיקה לא יעילה שאף עשויה לאותת לגוגל שמדובר בספאם, אך עדיין משתמשים בחלק הזה על מנת לקשר לעמודים חשובים באתר.

G

Google (מנוע חיפוש) – מנוע החיפוש גוגל זכה לחשיפה ציבורית בשנת 1998. החידוש שבו היא שבמקום להשתמש בהתאמה פשוטה של מילות מפתח או רשימה ערוכה של אתרים, הוא סרק את הרשת באופן סיסטמתי וניתח את הקישורים בין אתרים על מנת לדרג אותם על פי הפופולאריות שלהם. מאז הוא נחשב למנוע החיפוש הפופולארי ביותר ברוב מדינות העולם

Google Analytics – מערכת המדידה של גוגל לאתרי אינטרנט. בתחילה הייתה מיועדת בעיקר לספירה של מספר הכניסות, אך כיום תומכת גם במודלים נוספים כגון מעקב אחרי המרות, מעקב אחרי רכישות בחנויות ועוד.

Google Bomb ("הפצצת גוגל") – דרך לבצע מניפולציה על גוגל הגורמת לאתרים להיות מדורגים על מילות חיפוש מעוררות מחלוקת או בוטות באמצעות יצירה מסיבית של קישורים עם טקסט הקישור המכיל את מילות המפתח לאתר המטרה. הדוגמה הידועה ביותר היא החיפוש של "כישלון אומלל" שהוביל לאתר של נשיא ארה"ב בוש הבן.
כיום הפצצות גוגל הן הרבה יותר נדירות, אבל עדיין ניתן לבצע אותן בחיפושים מסוימים כמו חיפוש התמונות של גוגל (אחד הניסיונות גרם לתמונה של דולאנד טראמפ להופיע כאשר המילה "אידיוט" הוקשה לתיבת החיפוש). במקרים האלו אפשר להשתמש גם בשיטות דומות ולא בהכרח קישורים כמו למשל תיוג של תמונות עם הרבה הצבעות באתרים חברתיים.

Googlebot – הזחלן (או עכביש) הספציפי של גוגל.

Google Dance ("ריקוד גוגל") – כינוי לתקופה שבה גוגל מעדכן את האינדקס שלו, דבר שיכול לגרום לשינוי בתוצאות והופעה של תוצאות שונות מאוד על פי המאגר ממנו גוגל שואב את הנתונים. כיום האינדקס של גוגל מתעדכן מהר מאוד הודות לאלגוריתם "קפאין" ולכן השימוש במונח הזה אינו פופולארי היום.

Google Hummingbird (יונק הדבש) – האלגוריתם הראשון של גוגל שהתפרסם בכך שהוא מיועד לשיפור הניתוח הסמנטי של החיפושים והבנת ההקשר של החיפוש או הקשר בין המילים השונות המרכיבות אותו.

Google Panda (גוגל פנדה) – אלגוריתם ידוע של גוגל מ-2013 שנועד לזהות אתרים עם תוכן באיכות נמוכה או תוכן מועתק ולשנות את הדירוגים שלהם בהתאם. כיום פנדה פועל כחלק אינטגרלי ביחד עם אלגוריתמים נוספים של גוגל ומתעדכן באופן שוטף.

Google Penguin (גוגל פינגווין) – עוד אלגוריתם ידוע מאוד מ-2012 שנועד לטפל באתרים שמשתמשים בשיטות שונות של ספאם בדגש על יצירת קישורים באיכות נמוכה שיובילו לאתר. בניגוד לפנדה, הורגש באופן חריף גם בארץ. כיום פינגווין משולב באלגוריתם המרכזי של גוגל ולכן קל יותר להתאושש ממנו.

Google Pigeon -עדכון מ-2014 שנועד לשפר את התוצאות המקומיות של גוגל על סמך הפרמטרים הקלאסיים של גוגל. למרות זאת, בלא מעט מקרים קרה שעסקים קרובים אחד לשני נחשבו בטעות לאותו העסק ולכן רק אחד מהם הוצג.

Google RankBrain – אלגוריתם שנחשף לראשונה באמצע 2016, למרות שכנראה היה בשימוש גם קודם. מציין את המעבר ההדרגתי של גוגל ללימוד מכונה והפעלה של אינטליגנציה מלאכותית בחיפוש. על פי גוגל עצמה, הוא האלגוריתם השלישי בחשיבתו ומעורב כמעט בכל חיפוש בגוגל.

Google Sandbox (ארגז החול של גוגל) – השערה שלפייה קיימת מעין תקופת בחינה של גוגל לאתרים חדשים שמנסים להתברג על מילות מפתח תחרותיות. ככל שהאתר צובר יותר סמכותיות ומוניטין חיובי על סמך פעילות הקידום שלו, כך הוא יוצא מארגז החול מהר יותר.

Google Search Console (קונסולות החיפוש, לשעבר כלי ניהול האתרים) – אוסף של כלים שמאפשרים לקבל מידע על החיפושים אחרי האתר בגוגל, לאתר בעיות טכניות ולקבוע הגדרות שונות כגון מיקוד באזור או שפה. משמשת גם לקבלת הודעות מגוגל במקרה של ענישה או בעיות קריטיות כגון חדירה של תוכנות זדוניות.

Google Trends – אתר שמאפשר לגלות מגמות בחיפוש על פי נושאים פופולאריים או מדינות. הכלי לא מחזיר מספרים מוחלטים, אלא מציג את היחס בין החיפושים השונים.

Google Webmaster Guides (הקווים המנחים של גוגל למנהלי אתרים) – רשימה של כללי "עשה ואל תעשה" בנוגע לאתרי אינטרנט וקידום אתרים. חשוב לציין שבנוגע לחלק מהסעיפים קיימות עדיין מחלוקות בשל היכולת לפרש אותם בכמה צורות ולפעול על פיהן. מכאן גם נוצר הביטוי "כובע אפור " שמתאר מקדמים שנמצאים היכן שהוא בין התחום המותר לאסור.

Guest Posting (פוסטים אורחים או "כתב אורח") – כתיבה של בלוגים אורחים באתרי אינטרנט מהתחום המקצועי של הכותב במטרה לקבל הכרה או קישור חוזר.

H

Heading (שימוש בכותרות) – כותרות מחלקות את המסמך לרמות שונות באופן דומה למעבד התמלילים וורד. הכותרת הראשית (H1 או Headline)  אמורה להופיע פעם אחת, אך כותרות אחרות כגון H2 ו-H3 (עד H6) יכולות להופיע מספר פעמיים בחלקים שונים או באותו חלק תחת כותרת ברמה גבוהה יותר.

Head Term (ביטוי ראשי) – מילת מפתח ראשית שמופיעה בכותרת, בדרך כלל עם נפח חיפוש גבוה.

Hidden Text (טקסט חבוי) – טקסט שמוחבא בשיטות שונות, כך שהוא הופך להיות בלתי קריא או קשה מאוד לקריאה. לדוגמה – טקסט בצבע של הרקע, טקסט קטן מאוד או טקסט מחוץ לגבולות המסך שמוגדר בקובץ עיצוב. יש להבדיל בין טקסט חבוי שנועד לבצע מניפולציה אסורה על האלגוריתם של גוגל לבין טקסט שמוחבא מתחת לאלמנט שיש לפתוח אותו כמו למשל תפריט נפתח או כפתור "ספוילר" ונחשב ללגיטימי.

Hilltop Update (עדכון "הגבעה") – עדכון שהעלה את חשיבותם של אתרים מומחים בתחומים ואת ההשפעה שלהם על האתרים שהם מקשרים אליהם. בניגוד לעדכונים אחרים שנוצרו על ידי המהנדסים של גוגל, כאן מדובר באלגוריתם שפותח על ידי חוקר ממרכז קומפק באוניברסיטת טורנטו וגוגל רכשה את זכויות השימוש בו.

HITS – אלגוריתם דומה ל-Pagerank המקורי של גוגל ופותח במקביל אליו (1997), אך לא זכה לפופולאריות למרות רמת הדיוק הגבוהה שלו, וזאת מכיוון שהוא איטי יחסית. הסבר על אופן פעולתו ניתן למצוא בויקיפדיה.

.htaccess – קובץ הרשאות שיושב בשרת ומסוגל לבצע הפניות בין דפים שונים.

HTTPS – פרוטוקול המשמש להצפנה של מידע העובר בין המחשב של הגולש לאתר אינטרנט. בעבר שימש בעיקר באתרי מסחר אלקטרוני, אך כיום, עקב דחיפה של גוגל וחברות האבטחה, משמש ברוב האתרים שמעבירים מידע רגיש כמו למשל מילות חיפוש או סיסמאות. על פי גוגל, אתרים מאובטחים יכולים לקבל יתרון קל בדירוגים על פני אתרים לא מאובטחים.

Hub Page – עמוד שמתרכז בנושא מסוים עם כמות גדולה יחסית של קישורים נכנסים ויוצאים. אתר ויקיפדיה הוא כשלעצמו אוסף של עמודים כאלו.

I

Inbound Link (קישור נכנס) – כאשר אתר A מקשר אל אתר B, אומרים שאתר B מקבל קישור נכנס מאתר A.

Index – אינדקס הוא מאגר הנתונים בו מנועי החיפוש משתמשים על מנת להציג אתרים בתוצאות החיפוש. על מנת להאיץ את תהליך החיפוש, מנועי החיפוש שומרים גרסה מקומית של כל דף באתרים שהם סורקים על מנת שיוכלו לגשת אליו במהירות. התהליך בו מנועי חיפוש או מסדי נתונים שולפים מידע נקרא אחזור מידע (Information Retrieval).

Indexability (יכולת אינדוקס) – עד כמה קל לגוגל לסרוק עמודים מהאתר. בדרך כלל תלוי בזמן התגובה של השרת והיציבות שלו. באתר עם הרבה עמודים שהוסרו, ייתכן שיכולת האינדוקס של האתר תיפגע באופן משמעותי.

Internal Link (קישור פנימי) – קישור המקשר בין עמוד אחד בתוך האתר לעמוד אחר. יכול להיות קישור מגוף הדף או קישור קבוע מאחד התפריטים.

IP Address (כתובת IP) – הכתובת המזהה מחשב מסוים ברשת או אתר אינטרנט. אתרי האינטרנט מתחלקים לאתרים עם כתובת IP משותפת (הנמצאים על אותו מחשב) ואתרים עם כתובת IP ייחודית. קיימת סברה שקישור בין מספר אתרים שחולקים ביניהם את אותה כתובת IP עשוי להזיק להם ולהיחשב כספאם. לכן, קיימות חבילות אירוח עם כתובת אתר IP דומה, אך לא זהה לחלוטין לכל אתר (C class). גם אתרים שיושבים על שרת ייעודי יהיו בדרך כלל בעלי כתובת IP כזו.

J

Javascript – שפת סקריפטים פופולארית לאינטרנט באמצעותה ניתן לבצע מניפולציה על האופן בו מוצג התוכן בדף (בין היתר, AJAX פועל באמצעות JS), כמו גם להציג אפקטים גרפים וליצור יישומים קטנים (Applets). כיום גוגל יודע לטפל טוב יותר בסקריפטים, אך ההמלצה היא עדיין לספק את כל התוכן הרלוונטי בקוד של העמוד.

K

Keyword (מילת מפתח) – הכוונה למילה או מספר מילים  מחוברות יחדיו שבהן המקדם האורגני או מנהל הקמפיין רוצה להתמקד. בדרך כלל מילת המפתח מקבילה לחיפוש של המשתמש, אך כיום מקובל להתייחס גם לביטויים דומים או כאלו שמכילים בתוכם את מילות המפתח (לדוגמה, חיפוש של "קידום אתרים בגוגל" יכול להתאים גם למילת המפתח "קידום אתרים").

Keyword Cannibalization (קניבליזציה של מילות מפתח) – מצב בו מספר עמודים מאותו אתר מדורגים במקום גבוה יחסית על אותה מילת מפתח. למרות שזה לא בהכרח תמיד רע, ייתכן שהעמוד שיופיע יהיה פחות ממיר או אטרקטיבי מהעמוד אליו כיוון המקדם או בעל האתר, ולכן יפגע באחוז ההמרות. אם מדובר בשני עמודים דומים מאוד שהם נגזרות אחד של השני, ניתן להשתמש בתג קנוניקל על מנת לכוון את גוגל לעמוד המאתים.

Keyword Density (צפיפות מילות מפתח) – מתאר את מספר הפעמיים בו מילת המפתח נמצאת בטקסט (לעיתים מתוארים גם כאחוזים מסך כל מספר המילים בטקסט). בעבר מקדמי אתרים שאפו להגיע לצפיפות מסוימת על מנת להתברג במקומות גבוהים (תופעה שנקראה "דחיסת מילות מפתח), אך כיום זו שיטה פחות רלוונטית ובמקרים קיצונים היא עשויה אף להביא לענישה של האתר או דירוגים נמוכים של העמוד בו נמצאות המילים.

Keyword Research (מחקר מילות מפתח) – תהליך ובו המקדם או מנהל הקמפיינים מחפש את מילות המפתח שהכי כדאי לקדם אותן מבחינת הנפח שלהן (ולכן גם גודל קהל היעד) והיכולת להתברג עליהן במקומות ריאליים. כיום גוגל מגבילה את הכלים שלה למחקר מילות מפתח, ולכן לא מעט מקדמים (בעיקר האורגנים) מחפשים פתרונות משלימים מחברות צד שלישי.

Knowledge Graph (גרף הידע) – מאגר נתונים של גוגל המקשר בין מושגים מעולמות תוכן שונים הידועים גם כישויות (entities). הנתונים האלו משמשים את גוגל למספר מטרות, בין היתר :

  • הצגה של חיפושים קשורים והצעות לחיפושים דומים בעמודי התוצאות
  • מתן תשובות ישירות לשאלות (מהו שער הדולר)
  • הצגה של נתונים בפאנל הידע

Knowledge Panel (פאנל הידע) – אוסף של נתונים לגבי מושג מסוים כגון מקום / אדם / עסק מקומי שמוצג בפאנל מיוחד לצד התוצאות או בחלק אחר של המסך (תלוי באוריינטציה והגודל שלו). הנתונים עשויים להילקח ישירות מגרף הידע או מאתרים מסוימים כגון ויקיפדיה, לרוב עם קישור למקור.

KPI (ראשי תיבות של "מדדי ביצועים עיקריים") – מדדים לפיהם בודקים את המידה בה הקמפיין או הליך הקידום השיג את המטרות או היעדים שלו. לדוגמה – אחוז הלחיצות על מודעות או קישורים, מספר ההמרות, החזר על השקעה וכך הלאה.

L

Landing Page (עמוד נחיתה) – העמוד אליו הגולש "נוחת". בדרך כלל מדובר בעמוד אליו מובילה מודעה ממומנת בפייסבוק, גוגל וכו', אך הוא יכול גם לתאר כל עמוד אליו הגולש מגיע מקישור או מתוצאה אורגנית בגוגל.

LSI (ראשי תיבות של "אינדקס סמנטי לטנטי") – אינדקס של מילים המנתח קטעי טקסט דומים על מנת למצוא את ההקשר הנושאי שלהן וההקשרים בינן לבין עצמן. השיטה מתבססת בעיקר על נוסחאות מתמטיות. למרות החידוש שבה, כיום רוב מנועי החיפוש מתבססים על חיפוש סמנטי המבוסס על אינטליגנציה מלאכותית , לימוד מכונה ומאגר נתוני כגון גרף הידע.

Lead (ליד) – מצב בו לקוח פוטנציאלי משאיר פרטי יצירת קשר לאחר שהוא התעניין במוצר או שירות מסוים. יש לשים לב כי לא כל המרה היא בהכרח ליד מכיוון שישנן גם המרות שלא דורשות פעולה מצד המשווק או המפיץ (לדוגמה, רישום לרשימת תפוצה).

Link (קישור) – קטע בדף שמקשר לדף אחר באתר חיצוני או באותו האתר. יש להבדיל בין קישור באופן כללי לבין היפר-קישור (Hyperlink) כפי שהוא מוגדר בקוד : בעוד היפר-קישור ניתן לקריאה על ידי כל מנוע חיפוש, שיטות אלטרנטיביות לקישורים כמו למשל סקריפטים של Javascript  או הפניות ברמת השרת עשויים שלא להיות מזוהים כקישורים על ידי על ידי מנועי החיפוש ולעיתים הם משמשים על מנת למנוע ספאם מצד מקדמי אתרים שמעוניינים "להשיג" קישור לאתר שלהם בקלות.

Link Bait (פיתיון) – קישור טקסט או כותרת לחיצה שמטרתם לגרום לאחוזי לחיצה גבוהים באמצעות "טיזינג", אך בפועל הם מפנים לרוב לתוכן באיכות נמוכה או כזה שאינו קשור למה שהגולש ציפה למצוא.

Link Building  (בניית קישורים) – תהליך במסגרתו גורמים לאתרים אחרים לקשר לאתר מסוים על מנת לחזק את המוניטין שלו בגוגל ולגרום לו להופיע במיקומים גבוהים יותר. יצירת קישורים יכולה להתבצע אל ידי פנייה לבעלי אתרים אחרים תמורת פרסום מאמר או קישור מאתר אחר (לרוב מעורב אתר נוסף והקישורים אינם הדדים). ישנם גם קישורים הנקנים בכסף בהתאם למידת האטרקטיביות שלהם.
דרך נוספת להשיג קישורים בצורה יזומה היא על ידי העלאת תכנים לאתרים המאפשרים להוסיף תוכן גולשים כמו למשל "אתרי מאמרים" או אפילו הקמת אתרים עצמאים שיקשרו לאתר המטרה.

*בעוד כל השיטות הללו הן שיטות שגוגל לא מעודד ולעיתים אף אוסר באופן מפורש (לדוגמה, קניית קישורים), ישנם גם קישורים שנוצרים באופן טבעי עקב יצירה של תכנים איכותיים שאחרים ירצו לקשר אליהם. לדוגמה, הרבה אתרים שלא מעוניינים להסביר כל מושג בלתי מוכר שהם מציינים בטקסט, מעדיפים לקשר לויקיפדיה, וזוהי כנראה אחת הסיבות לכך שויקיפדיה זוכה לדירוגים גבוהים במיוחד.

Link Quality (איכות הקישור) – לעיתים מדרגים קישורים על פי האיכות שלהם. קישורים איכותיים הם לרוב קישורים שמגיעים מעמודים שבעצמם מדורגים גבוה בגוגל והם לא נמצאים ליד הרבה מאוד קישורים אחרים. ישנן גם הרבה שיטות אלטרנטיביות שאתרים לניתוח קישורים כגון "מג'סטיק" דוחפים במטרה לחזק את המותג שלהם, אך אלו הם אינם מדדים רשמים של גוגל.

Link Farm (חוות קישורים) – אוסף של אתרים שנבנו רק על מנת לקשר אחד לשני או לאתר ספציפי אותו רוצים לקדם. בדרך כלל אלו אתרים המסודרים בצורה של מעגלים ובמרכזו האתר או האתרים האמתיים שרוצים לקדם (לכן שאר האתרים נקראים לעיתים גם "אתרי לווין"). ככל שמתקדמים אל המרכז, כך האתרים המדוברים מקבלים יותר קישורים מהאתרים במעגלים החיצוניים וגם התוכן שלהם מושקע יותר. גוגל נלחמת בתופעה ואף שחררה מספר עדכונים שנועדו להילחם בה באופן ספציפי.

Link Juice (מיץ קישורים) – כאשר אתר אחד מקשר לאתר אחר עם קישור שנועד להשפיע על הדירוגים של האתר המקושר, לעיתים מתארים את ההשפעה הזו כמיץ קישורים. בעבר הייתה סבירה שאם ישנם כמה קישורים בעמוד לאתרים חיצונים, המיץ מתחלק בין כולם באופן שווה פחות או יותר וניתן למנוע זליגה של המיץ דרך קישורים מסוג No Follow. כיום ברור שהדברים אינם כה פשוטים ולא מדובר בנוסחה מתמטית פשוטה.

Link Profile  (פרופיל קישורים) – פרופיל הקישורים מתאר את מערך הקישורים שנכנסים לאתר מבחינת פרמטרים שונים כמו למשל איכות הקישורים, סוגי האתרים מהם הם יוצאים, הטקסט שלהם וכך הלאה. ישנם כלים שמנתחים את פרופיל הקישורים ומציגים אותו בצורה של גרף פיזור במטרה להעיד כביכול על איכותו.

Link Velocity (קצב הוספת קישורים) – הקצב או התדירות בה מתווספים קישורים חדשים לאתר. קצב לא קבוע או עלייה חדה עשויים לרמוז על קידום אגרסיבי או בעיה טכנית באתר, למרות שישנם גם מקרים בהם אתרים ש"יצאו" עם סקופ או קטע ויראלי עשויים לקבל הרבה קישורים בבת אחת.

Log File  (קובץ יומן או רישום) – קובץ שמתאר את כל הפעילות של הגולשים על גבי השרת. לרוב מדובר בקובץ עם מידע גולמי ולכן לא משתמשים בו ישירות לצורך אנליזה של מספר הכניסות לאתר. עם זאת, הוא יכול לשמש לניתוח טכני מעמיק של האתר או זיהוי של מתקפות ואיומים פוטנציאלים.

Long-Tail Keyword (מילות מפתח של זנב ארוך או רק "זנב ארוך") – מילות מפתח או ביטויים המורכבים בעצמם ממספר גדול של מילים בודדות. לא מעט מקדמים מעדיפים להתרכז במילים האלו מכיוון שלעיתים קל יותר לקדם מספר גבוה של מילים כאלו מאשר מילים קצרות, והן גם מביאות גולשים רלוונטים שקל להבין בדיוק מדוע הם נכנסים לאתר.

M

Machine Learning (לימוד מכונה) – אלגוריתם מורכב שמסוגל ללמוד בעצמו על סמך נתוני העבר על מנת להשתכלל ולהתפתח. בהקשר של מנועי החיפוש, הוא משמש בדרך כלל ללימוד של הקשרים בין מילים והבנה טובה יותר בנוגע למה שהמשתמש מחפש.

פעולה או עונש ידני (Manual Action / Penalty)  – כאשר מדרג אנושי מזהה שאתר מסוים השתמש בטקטיקות לא כשרות על מנת לזכות ביתרון בדירוגים, תשלח התראה על פעולה ידנית לבעל האתר דרך המייל שלו או קונסולת החיפוש על מנת שיבצע "ניקוי" של האתר ויוכיח שהוא עומד בדרישות האיכות של גוגל. הענישה הידנית יכולה להוביל לירידת דירוגים חדה של האתר או חלק ממנו, ובמקרים קיצונים גם להסרת האתר כולו מהאינדקס. בז'רגון של מקדמי האתרים, פעולה ידנית נקראת גם ענישה, אך קיימים גם עונשים אוטומטיים עקב סריקה שגרתית של האלגוריתם.

Marketing Funnel (משפך שיווקי) – התהליך שמתאר את השלבים השונים שהלקוח מבצע עד לפעולה אותה הוא אמור לבצע מבחינת המשווק. השלבים המקובלים הם מודעות -> (Awareness) התעניינות (Interest) -> החלטה (Decision) -> פעולה (Action), קיימות גם ורציות קלות של המסלול בענפים ותעשיות שונות.
למשפך שיווקי קיימים גם מספר שמות נוספים כגון "מסע לקוח" או "מסלול מכירה"

Meta Description Tag (תג מטא של תיאור) – תג המהווה המלצה עבור גוגל מה להציג בתוצאות החיפוש מתחת לכותרת של כל עמוד. גוגל יכול להציג את התג, אך גם חלקים אחרים בעמוד אם הם רלוונטיים לשאילתה של המשתמש. כיום אין לתג הזה השפעה על תוצאות החיפוש, אך הוא עדיין חשוב מבחינה שיווקית.

Meta Keywords (תג מילות מפתח) – התג הזה שימש במקור למיקוד של גוגל במילות מפתח, אך לא מעט מקדמי אתרים ניצלו אותו לרעה ולכן התמיכה בו הופסקה. יחד עם זאת, לגוגל יש עדיין תג כזה עבור אתרי חדשות וגם לסרטונים ביו-טיוב ניתן להוסיף רשימה של מילות מפתח.

Meta Tags – כל התגים שמספקים מידע בגוגל ונמצאים בקוד של העמוד. למרות שה-Title הוא לא תג מטה קלאסי (מכיוון שהוא מציין גם את הכותרת של הדף בדפדפן), הוא נחשב בדרך כלל לחלק מתגי המטה.

Metric (מדד) – בהקשר של קידום ושיווק באינטרנט, מדובר במדדים באמצעותם מודדים ביצועים או הצלחה. לדוגמה, אחוזי המרות, מיקומים של מילות מפתח, מספר גולשים יומי וכך הלאה.

N

Natural Link (קישור טבעי) – קישור שלא נקנה בכסף או נוצר באופן יזום כגון קישור קרדיט או במסגרת החלפת קישורים. הסברה היא שאלו הקישורים הכי משפיעים מבחינת גוגל מכיוון שהוא לא מפחית את הערך שלהם.

Negative SEO (קידום אתרים שלילי) – אוסף של טקטיקות לא כשרות מתחום הכובע השחור שמשתמשים בהן בכוונה לפגוע באתר של מתחרה. ניתן לעשות זאת באמצעות יצירה של קישורים נכנסים מפוקפקים, העתקה של התוכן לאתר באיכות ירודה ובמקרים קיצונים גם פריצה פיזית לאתר ושתילה של קוד זדוני.
על פי גוגל, הסיכוי שדבר כזה ייקרה הוא אפסי, אבל יש לא מעט כאלו שמעידים על כך שהם חוו את התופעה.

Niche (נישה) – תחום צר יחסית שאתרי אינטרנט עשויים להתמקד בו. למרות שנישה פונה לקהל מצומצם יותר של גולשים, לעיתים קל יותר לקדם את מילות המפתח שמקושרות אליה.

“no tags”- אלו הם תגי מטה מיוחדים שמטילים מגבלות על האופן שבו גוגל יטפל בעמוד:

  1. noindex – הדף לא יכנס כלל לאינדקס ולכן לא יוצג בגוגל
  2. noarchive – גוגל לא ישמור גרסה מקומית של האתר על השרתים שלו ולכן לא תהיה גישה למטמון שלו
  3. nofollow (כתג מטה) – מורה לגוגל להתייחס לכל הקישורים בדף כקישורי nofollow
  4. nosnippet – מורה לגוגל לא להציג תיאור או את המטמון בתוצאות החיפוש

no follow / nofollow – כינוי לקישורים המוגדרים באופן כזה שמנועי החיפוש לא יעקבו אחריהם. התג נועד למקרים בהם רוצים להימנע מלהעביר "מיץ קישורים" לאתר אחר  ומבחינת גוגל יש להשתמש בו בכל פעם שיוצרים קישור יזום. למרות שההשפעה של הקישורים הללו לא הייתה ברורה לחלוטין, העמדה הרשמית של גוגל כיום היא שהוספה שלהם לא מעבירה כלל את העמוד המקושר לרישום באינדקס אם הוא לא היה שם כבר קודם.

“(not provided)” "(לא מוגדר")  - מאז 2011 הרוב המכריע של החיפושים בגוגל הם מוצפנים ולכן מערכת Google Analytics כבר לא יכולה לשייך שאילתות חיפוש לגולשים ספציפיים, כך שכל החיפושים כמעט מופיעים תחת הקבוצה הזו. יחד עם זאת, דרך ה-Search Console עדיין אפשר לראות חלק גדול מהשאילתות ללא שיוך כלשהו לגולשים.

O

Off Page SEO – כל פעולות הקידום שנעשות מחוץ לאתר. בין היתר, בניית קישורים, רישום בספריות מקומיות, שיתופים ברשתות חברתיות, רשימות תפוצה וכו'. לקטגוריה הזו נכנסים גם חיבור אל ממשקים חיצונים כמו למשל Search Console ו-Google Analytics.

On Page SEO – קידום אתרים שנעשה ברמת העמוד (או ספציפית יותר, ברמת הקוד). לדוגמה : הגדרת תגי מטה, הוספת תוכן, עיצוב כותרות פנימיות (Headings), הגדרות של תפריטים, תגיות, טיפול בשגיאות טכניות ועוד.

Organic  (קידום אורגני ותוצאות אורגניות) – קידום שמתייחס לתוצאות האורגניות של גוגל, אלו שלא צריך לשלם לגוגל על מנת להופיע בהן.

Orphan Page (עמוד יתום) – עמוד שאין עמודים אחרים שמקשרים אליו והוא לא מקשר אל עמודים אחרים. עמוד עשוי להיות יתום באופן כללי, אך לרוב מדובר על עמודים ברמת האתר שצריך לטפל בהם במסגרת "טיפול 10,000".

Outbound Link (קישור יוצא) – קישור שיוצא מעמוד מסוים לעמוד באתר אחר. ישנה סברה שגם הקישורים שיוצאים מעמוד מסוים מעידים על האיכות שלו.

P

Pagerank  - האלגוריתם המקורי של גוגל (על שם אחד משני המייסדים,לארי פייג') שדירג אתרי אינטרנט על פי מספר ואיכות הקישורים שמפנים אליהם מאתרים אחרים. כיום מדובר רק בחלק אחד מאוסף האלגוריתמים העצום של גוגל, אך הוא עדיין האלגוריתם המזוהה עמה ביותר.

Page Speed (מהירות עליית הדף) – הזמן שלוקח לדף להופיע בדפדפן של המשתמש. כיום מדובר בגורם דירוג בגוגל, עם דגש על אתרים ניידים.

Paid Search (חיפוש ממומן) – כינוי לתוצאות חיפוש ממומנות אשר המפרסמים משלמים עליהן באמצעות מכרז על סמך מילות מפתח שונות, חלקן יקרות יותר מאחרות. התוצאות מופיעות בנפרד מתוצאות החיפוש הרגילות עם הסימן Ad או מודעה (בעברית).

Persona – כינוי לגולשים בעלי מאפיינים שונים כגון התנהגות, צרכים, דמוגרפיה ועוד. בדרך כלל כאשר מאפיינים את האתר, נדרשים לתכנן אותו עבור מספר מצומצם של פרסונות אופטימליות.

Personalization (התאמה אישית של תוצאות החיפוש) – כיום החיפוש של מנועי החיפוש הוא חיפוש מותאם אישית המתחשב במיקום של המשתמש, בהיסטורית החיפוש שלו ובמאפיינים נוספים על מנת להציג לו את תוצאות החיפוש האופטימליות בעבורו. בשל ההתאמה האישית של תוצאות החיפוש, אין כיום מיקומים מדויקים באמת, אלא מקומות מוערכים בלבד או מקומות ממוצעים (אותם ניתן לראות דרך ה-Search Console).

PHP– שפת תסריט שתפקידה ליצור תוכן דינאמי עבור אתרי אינטרנט. בדרך כלל מותקנת על שרתי לינוקס ומגיעה כסטנדרט כחלק מכל חבילת אחסון המתבססת על שרתים אלו. יש להדגיש כי גוגל ומנועי חיפוש אחרים לא רואים את קוד המקור של התסריט, אלא רק את התוצאה הסופית המתקבלת כקוד HTML.

Piracy (פיראטיות) – בהתאם לדרישות חוקיות במדינות שונות (ובכלל זאת חוק המילניום הדיגיטאלי בארה"ב, ה-DMCA), מנועי החיפוש ובראשם גוגל נדרשים להסיר כל תוצאת חיפוש שמתקבלת עבורה תלונה מצד בעלי זכויות היוצרים. באופן זה מנועי החיפוש מסירים מעצמם איומים בתביעות.
כיום קיימים מספר חוקים חדשים ומחמירים יותר בתמיכה אירופאית אשר דורשים להסיר גם את התמונות המקדימות מעמודי התוצאות או תקצירי החדשות. בתגובה לכך, גוגל הסירה את האפשרות לגשת ישירות לתמונה, ובמקום זאת מפנה את הגולש אל העמוד המקורי בו היא נמצאת.

Pogo Stick (מקל פוגו) - כינוי למונח המקצועי "Dwell Time" באחזור מידע. מציין את משך הזמן שבו הגולש מבלה באתר מסוים לאחר שהגיע אליו מתוצאות החיפוש ועד שהוא חוזר אליהן. ההנחה היא שזו אחת הדרכים היחידות של גוגל למדוד את הרלוונטיות של אתרים שונים על פי משך הזמן שהגולשים מבלים בהם. יחד עם זאת, זמן שהייה קצר לא אומר בהכרח שהגולש לא מצא את מבוקשו, כך שמדובר במדד בעייתי ולא ברור האם האלגוריתם של גוגל משתמש בו או לא.

Position (מיקום) – המיקום בו תוצאה מסוימת נמצאת בתוצאת החיפוש. בעבר רוב המחפשים היו מקבלים את אותן התוצאות באותם המיקומים כאשר היו מקלידים את אותו החיפוש, אך כיום ישנם פרמטרים רבים ההופכים את המיקומים לשונים אצל כל אחד. בנוסף, בחיפוש הנייד אין יותר חלוקה לעמודים, כך שהמשמעות של מיקומים לא קיימת במובן הקלאסי שלה.

Q

Quality Content (תוכן איכותי) – מושג שנועד לתאר תוכן שנחשב לאיכותי בעיני מנועי החיפוש. לרוב מדובר בתוכן מקורי עם ערך כלשהו לגולש אשר לא חוזר על רעיונות ותובנות מתכנים אחרים העוסקים באותו הנושא. לגוגל יש רשימה של קווים מנחים אשר התפרסמו לאחר עדכון פנדה.

Quality Link  (קישור איכותי) – קישור איכותי נמדד לפי מספר פרמטרים שונים כדוגמת טקסט קישור שאינו מלאכותי, איכות האתר ממנו הוא מגיע וקישורים אחרים הנמצאים באתר הזה (מוטב שהקישור לא יימצא "בשכונה רעה").

Query  (שאילתה) – החיפוש אותו מקליד הגולש בתיבת החיפוש.

R

Rank (דירוג) – מתייחס למיקום בו אתר מסוים מופיע בתוצאות החיפוש, לא בהכרח במיקום ספציפי. לדוגמה, כשאומרים דירוג נמוך, בדרך כלל מתכוונים לדף השני ומטה, ואילו דירוג גבוה מתייחס לדף הראשון או לאחד משלושת המקומות הראשונים.

Ranking Factor (גורם דירוג) – גורם דירוג ספציפי שקובע את הדירוגים של האתר בגוגל. על פי גוגל עצמה, קיימים יותר מ-200 גורמי דירוג שמשתנים באופן דינאמי בהתאם לשינויים שהיא מבצעת באלגוריתם.

Reciprocal Links (קישורים הדדים) – כאשר שני אתרים מחליפים ביניהם קישורים ולא מעורבים בכך אתרים נוספים. בעבר זו נחשבה לפרקטיקה קידום מקובלת, אך כיום גוגל אוסרת על שימוש מופרז בה ונראה שהיא גם הרבה פחות אפקטיבית מאשר פעם.

הפניה (Redirect)הפניה מעמוד אחר לעמוד אחר. מבחינת גוגל, קיימות שני סוגים של הפניות : הפניה קבוע (קוד 301) והפניה זמנית (302). הפניה קבועה מאותת לגוגל שהעמוד עבר מכתובת אחת לכתובת אחרת באופן קבוע, ויש לכך חשיבות גדולה כאשר מעבירים אתר מדומיין אחד לדומיין שני.

Referrer (גורם מפנה) – הגורם (או המקור) שהפנה לעמוד מסוים באתר. הגורמים הכי נפוצים הם אתרים אחרים, מנועי חיפוש, רשתות חברתית (שיתופים) וגלישה ישירה דרך הדפדפן.

Reinclusion (הכללה מחדש) – בקשה מגוגל שיכלול את האתר מחדש בתוצאות החיפוש או במיקומים שאינם מאוד נמוכים. בדרך כלל הכללה מחדש נדרשת לאחר ענישה ידנית מצד גוגל וביצוע השינויים שבעל האתר נדרש לבצע.

Relevance (רלוונטיות) – מידת ההתאמה של עמוד מסוים ברשת לשאילתות. חשוב להדגיש שכיום הדירוג של העמוד בתוצאות מתבסס גם על פרמטרים טכניים כמו למשל מהירות ולא רק על הרלוונטיות של העמודים השונים.

Reputation Management (ניהול מוניטין) – שמירה על אזכורים חיובים בנוגע לאדם, עסק או מותג כאשר מחפשים אותו בגוגל או בוחנים את האזכורים והפרופיל שלו ברשתות חברתיות. לא תמיד ניתן למחוק את האזכורים השליליים, אך ניתן "לדחוף" אותם כלפי מטה.

Responsive Website (אתר רספונסיבי) – אתר שמגיב באופן אקטיבי למכשיר והפלטפורמה עליו הוא מוצג ומתאים את עצמו אליהם באופן אוטומטי, בדרך כלל מתבטא בשינוי הרזולוציה ואלמנטים מיוחדים כמו אלו המופעלים באמצעות מגע.

Rich Snippet (מידע עשיר) – לעיתים נקרא גם מידע מובנה (Structured Data). הכוונה היא למידע בעל משמעות אותו מנועי חיפוש יכולים לקרוא מהאתר ולהציג לצד תוצאות החיפוש, אם בפאנל מיוחד או ליד התוצאות עצמן. דוגמאות למידע מובנה: דירוגים של סרטים וספרים, שם של כותב, מיקום של עסק וכך הלאה.

Robots.txt – קובץ המגדיר אלו חלקים באתר הרובוט של גוגל יכול לסרוק ואילו לא. כברירת מחדל, כל האתר פתוח לרובוט.

Return on Investment - ROI, החזר על השקעה – מדד המתאר כמה הפעילות ברשת הייתה רווחית עבור עסק מסוים. אצל כל עסק הרווחיות הזו נמדדת בפעולות שונות. לדוגמה, בעסק אחד יהיה מדובר במספר הלקוחות החדשים ובעסק אחר במחיר של כל המוצרים שנמכרו בחודש מסוים. מן הסתם, ככל שהיחס גדול יותר, כך ההשקעה משתלמת יותר.

S

Schema – רסיסי מידע קטנים (Microdata) שמאפשרים לגוגל לדעת עוד מידע על הדף ולהציג אותו בתוצאות החיפוש עבור הגולש. לדוגמה, שם המחבר של הדף או דירוג של המאמר שנמצא בו.

Scrape ("גירוד" של תוכן) – העתקת תוכן של אתר באמצעות סקריפטים. קיים בשני מובנים:

  1. האופן בו מנועי חיפוש שומרים דפים ברשת לאחזור מהיר יותר בזיכרון המטמון שלהם
  2. אתרים אחרים שמעתיקים תוכן של אתרים אחרים במטרה להתברג על מילות מפתח (נחשבת לשיטת כובע שחור).

Search Engine (מנוע חיפוש) – מנוע חיפוש מאפשר לאחזר רשימה של אתרים על פי השאילתה אותה ביקש המשתמש וסידור האתרים על סמך רלוונטיות. עד סוף התשעים מנועי החיפוש היו פשוטים והסתמכו בעיקר על תוכן הדף, ולכן החזירו תוצאות שלא תמיד היו רלוונטיות. גוגל עשה מהפכה בתחום באמצעות אלגוריתם ה- Pagerank  (ראו באות P).
המתחרים העיקרים של גוגל בארה"ב הוא בינג ויאנדקס ברוסיה. בין הייתה קיימת בעבר גרסה מצונזרת של גוגל, אך כיום שולט שם מנוע החיפוש באידו, והוא כמובן עדיין מצונזר על ידי הממשל.

Search Engine Marketing -SEM (שיווק במנועי חיפוש) – תחום שהמטרה שלו היא לשפר את הנראות של אתר במנועי חיפוש באמצעות קידום אורגני או ממומן.

Search Engine Optimization – SEO  (קידום אתרים) – אוסף של טקטיקות שמטרתן לשפר את הנראות של האתר בתוצאות האורגניות של מנועי החיפוש. רוב המקדמים מתמקדים ברשימה מצומצמת של מילים שיביאו לאתר הכי הרבה תנועה וישאירו את המבקרים באתר או יהפכו אותם ללקוחות. נהוג לחלק את פעולות הקידום לכאלו מחוץ לאתר וכאלו בתוך האתר (ראו Off Page ו-On Page).

Search Engine Results Page – SERP (עמוד תוצאות) – העמוד בו מופיעות התוצאות הממומנות והאורגניות. מלבד רשימה של אתרים עשויים לכלול גם מידע נוסף על כל אתר (ראו Schema), תמונות וסרטונים רלוונטיים, תוצאות מקומיות ורשימה של שאלות ותשובות. לרוב מצורפות גם הצעות לחיפושים פופולאריים נוספים.

Search History (היסטורית חיפוש) – כברירת מחדל, מנועי החיפוש עוקבים אחרי התוצאות עליהם לחץ המשתמש על מנת להתאים לו את תוצאות החיפוש באופן אישי. לדוגמה, אתר שהגולש לחץ עליו כמה פעמיים עשוי להופיע במקומות גבוהים יותר כאשר המשתמש יחפש שאילתה רלוונטית.

יש לשים לב שבעוד היסטוריית החיפוש נשמרת במנוע החיפוש עצמו, היסטוריית הגלישה נשמרת לרוב בדפדפן וכוללת גם אתרים שהמשתמש הגיע אליהם שלא דרך מנועי חיפוש.

SiteLinks – רשימה של קישורים לעמודים פנימיים שמופיעים מתחת לאתרים הנמצאים במקומות הגבוהים, לרוב כאשר הקישור הראשי הוא לעמוד הבית. הקישורים נקבעים על ידי הרלוונטיות הפנימית של העמודים באתר.

Sitemap  (מפת אתר) – רשימה של כל הדפים או קבצי המדיה כגון תמונות באתר. מפת האתר משמשת לאינדוקס של אתרים חדשים במנועי חיפוש ועדכון מהיר של דפים חדשים. המפה יכולה להיות מורכבת בקובץ בפורמט מיוחד בשם XML או מעמוד אינטרנט רגיל בשפת HTML.

Sitewide Links (קישורים רוחביים) – קישורים המופיעים לכל אורך האתר ואינם חלק מתפריטי הניווט. כיום הקישורים האלו פחות נפוצים מכיוון שגוגל עשוי לזהות אותם עם ספאם (במיוחד כשהם קשורים להחלפות קישורים).

Social Signals (סיגנלים חברתיים) – נתונים מרשתות חברתיות המשפיעים על תוצאות החיפוש. לדוגמה, מספר העוקבים של אדם מסוים או מספר השיתופים של אתר מסוים. גוגל טוענת באופן רשמי שהיא לא מתבססת על סיגנלים חברתיים, אך יש כאלו שמאמינים שאין זה המצב.

Spam – בהקשר של קידום באינטרנט, מדובר בשיטות כובע שחור (ראו Black Hat) במהלכן יוצרים תוכן שאינו רלוונטי לגולש על מנת לזכות ביתרון בדירוגים. בין שיטות הספאם הנפוצות ניתן למצוא חזרה על מילות מפתח בטקסט ("דחיסת מילות מפתח"), יצירת קישורים מאתרי ספאם אחרים ומיסוך (ראו Clocking).

Spider – ראו Crawler
 

SSL Certificate  (תעודת SSL) – תעודה אלקטרונית באמצעותה ניתן להצפין את מידע רגיש באתר אינטרנט כגון פרטי אשראי כך שגורם צד שלישי לא יוכל לשים עליו את היד בזמן ההעברה (התעודה אינה מבצעת את ההצפנה עבור הנתונים שנשמרים במאגר של האתר, לשם כך ישנן שיטות הצפנה ייעודיות).

Status Codes – סטטוסים מספריים המציינים את מצבו הנוכחי של העמוד ומיועדים בין היתר למנועי חיפוש.
סטטוסים נפוצים:
200 – העמוד תקין
404 – העמוד לא נמצא
410 – "נעלם" – קוד המאותת למנועי חיפוש שהעמוד הוסר באופן סופי מהאתר ולכן הם יכולים להפסיק לעקוב אחריו. יכול לשמש גם כעמוד שמודיע כי מוצר מסוים הוסר מהמלאי וכו'
500 – שגיאה בשרת
503 – השירות אינו זמין, בדרך כלל קוד זמני

Stop Words (מילות עצירה) – מושג נפוץ בשפה האנגלית המשמש לציון מילים נפוצות בהרכבת משפטים. לדוגמה, the, a, on, of  וכו'. בעבר רוב מנועי החיפוש התעלמו מהן, אך כיום הם יכולים לדעת מתי הן חשובות ומתי לא.

Subdirectory – ספריה נוספת על האתר שלעיתים נועדה להפריד בין חלקים שונים בו וכוללת סט נפרד של דפים. נראית כך : http://www.mysite.com/subdirectory. גוגל מתייחס אל ספריית משנה כהמשך של האתר הרגיל, ולכן היא מושפעת מקישורים אל האתר הראשי. לפיכך, היא עדיפה מבחינת קידום.

Subdomain (שם מתחם משני) – יצירת שם מתחם נוסף תחת שם מתחם ראשי (Domain). לדוגמה, http://www.subdomain.mysite.com.שימוש נפוץ ל-Subdomain  הוא הפרדה בין שפות שונות באותו האתר או אזורים גיאוגרפים. מבחינת גוגל, הוא לרוב יתייחס אליו כאתר נפרד מבחינת קישורים, ולכן רוב המקדמים יעדיפו לבחור באופציה השנייה של ספריות משנה על מנת שלא לבצע עבודה כפולה.
מצד שני, מכיוון שגוגל מתייחס אליהם כהמשך של האתר הרגיל, הם לא יוצגו כאתרים נפרדים בתוצאות.

T

Taxonomy (טקסונומיה) – האופן בו מארגנים את האתר מבחינת קטגוריות או חלקים שונים על מנת לעזור לגולשים ולמנועי החיפוש למצוא את החלקים הרלוונטיים ביותר ולהציג אותם בתוצאות החיפוש.

Time on Page (זמן שהייה באתר) – מדד המציין כמה זמן הגולש נמצא באתר. בדפים עם מידע ממוקד זמן שהייה קצר הוא לא בהכרח דבר רע מכיוון שהגולש יכול למצוא בדיוק את מה שהוא מחפש. בניגוד ל-Pogo Stick, לא ברור האם גוגל יכול למדוד אותו.

Title (תג הכותרת) – תג המציין את כותרת העמוד שתופיע בחלון הדפדפן ולרוב גם את הכותרת שתוצג בגוגל. לתג יש השפעה על הדירוגים של האתר ולכן חשוב שיכלול את מילות המפתח הרלוונטיות לעמוד, אך בנוסף עליו למשוך את הגולש להיכנס פנימה.

Top Level Domain – TLD – שם המתחם ברמה הגבוהה ביותר. לעיתים נקרא גם gTLD (g מציין Generic). בדרך כלל מתייחס לסיומת שנמצאת בצד הימני של שם המתחם. מלבד TLD שמציין מדינה (כגון co.il), יש גם כאלו המציינים נושא מסוים כגון .tv .

Traffic  (תנועה) – מדד המשמש לכמות המבקרים שמגיעים לאתר ממנועי חיפוש או מקורות אחרים. יכולה להימדד באופן יחסי (עליה של 20% בתנועה) או מוחלט (בחודש האחרון סך התנועה לאתר הסתכמה ב-1000 גולשים).

TrustRank – מדד האמינות של כל דף או אתר. לא מדובר בהכרח בסיגנל בודד, אלא באוסף של סיגנלים באלגוריתם של גוגל שקובע כמה אתר יהיה אמין. האמון של גוגל באתר עשוי להתחזק כאשר אתרים נוספים עם אמון גבוה מקשרים אליו. ידוע גם שאלגוריתם Pagerank  המקורי התייחס לקבוצת אתרים מסוימת כאתרים עם אמון גבוה.

U

User Generated Content  (תוכן גולשים) – מתייחס לתוכן שנוצר על ידי הגולשים. בהקשר של מנועי החיפוש, מתייחס בדרך כלל לאתרים בו המשתמש יכול לפתוח בלוג או לפרסם מאמרים.

Universal Search  (חיפוש אוניברסלי) – מתייחס לחיפוש "הרגיל" של גוגל בו נמצאים כל סוגי המדיה. זאת בשונה מ-Verticals אשר כל אחד מהם מתמקד בסוג מדיה אחר.

Unnatural Link  (קישור לא טבעי) – קישור שנוצר באופן מכוון כלשהו, החל ממתן קרדיט ועד להחלפת קישורים. מבחינת גוגל, כאשר יוצרים קישור כזה, הוא חייב להיות מלווה בתגית nofollow (ראו N) על מנת שלא ישפיע על הדירוגים של האתר אליו הוא מקשר. לפיכך, יצירת מספר גדול  של קישורים שגוגל מזהה כלא טבעיים עשוי להביא לענישה ידנית או ירידה בדירוגים (במיוחד אם הם נוצרים בזמן קצר).

URL - uniform resource locator – מונח המשמש לציון הכתובת המובילה לאתר מסוים. משמשת בעולם השיווק באינטרנט כקיצור נפוץ.

URL Parameter – אלו הם פרמטרים שנוספים ל-URL ומציינים מידע מסוים אודות הדף. חלק מהם משנים את תוכנו (לדוגמה, צבע של מוצר) וחלקם מציינים נתונים כגון הקמפיין הממומן דרכו הגיעו אליו. למרות שגוגל יכול לזהות האם פרמטר מסוים צריך להילקח בחשבון או לא בתוצאות, ניתן גם לכוון זאת באופן ידני דרך ה-Search Console במטרה להימנע מהכללה של עמודים כפולים או דומים מאוד.

Usability  (שימושיות) – מציין כמה קל למשתמש להתמצא באתר ולהשתמש בו. שימושיות היא תחום נרחב העוסק בין היתר בעיצוב של האתר, ממשק המשתמש, מבנה התפריטים, הערות ליד אלמנטים שונים ועוד.
לעיתים מחלקים את השימושיות לשני אספקטים שונים :

UX – השימושיות מבחינת המשתמש (User Experience). עשוי להתייחס לא רק לאתרי אינטרנט.

UI – כיצד בנוי הממשק של האתר או כל כלי אחר שהמשתמש יכול לגשת אליו (User Interface)

User Agent – מזהה המאותת לשרת מי מבקר באתר: למשל, זחלן או דפדפן. יכול להיות נייח או נייד, כך שהאתר יודע באיזו תצוגה להשתמש. ניתן גם לחסום User Agent מסוים דרך קובץ Robots.txt. לדוגמה, אם רוצים לתת לדפדפן של המשתמש גישה לעמוד הכניסה, אך לחסום אותו בפני מנוע החיפוש.

V

Vertical Search  (חיפוש ורטיקלי) – החיפוש הממוקד של גוגל כמו למשל תמונות, סרטונים, חדשות וכו'. כולל גם חיפושים באתרים אחרים כמו למשל עסקים בזאפ / בזק וכו'. למרות שהחשיבות של החיפוש הוורטיקלי בתחום ה-SEO נמוכה מזו של התוצאות הכלליות, יש כלים שמאפשרים את המיקומים השונים.
חשוב לשים לב שחיפוש מקומי בגוגל לא נחשב לחיפוש ורטיקלי מכיוון שלא ניתן לחפש עסקים מקומיים באופן ספציפי.

Virtual Assistant (סייען וירטואלי) – בוט דיגיטאלי המשתמש באינטליגנציה מלאכותית על מנת לנתח את הבקשות של המשתמש ולבצע אותן. למשל, ניגון שיר, שליחת הודעה וחיפוש קולי.

Visibility (נראות) – מידת החשיפה של אתר בתוצאות. בדרך כלל הכוונה היא למספר ההופעות בפועל, אך לעיתים לוקחים בחשבון גם מיקומים קונקרטיים.

W

Website Navigation  (ניווט בתוך אתר אינטרנט) – האופן שבו בנוי הניווט באתר. בדרך מורכב ממספר אלמנטים קבועים:

  • ניווט ראשי- העמודים החשובים ביותר באתר, לרוב יהיו תחת תפריט ראשי בראש האתר או תפריט צדדי (במובייל)
  • ניווט משני – תת נושאים תחת העמודים הראשיים. לרוב יהיו מתחת לתפריט הראשי כאשר פותחים את העמוד, בצד, ולעיתים גם כתפריט נפתח כחלק מהתפריט הראשי (אופציה לא מומלצת מכיוון שהיא עשויה לגרום לבעיות עם דפדפנים מסוימים).
  • ניווט תחתי (פוטר) – מדובר לרוב באוסף של עמודים חשובים במידה מסוימת, אך לא כמו העמודים הראשיים. לדוגמה, עמוד על מדיניות האתר, שימוש בעוגיות לצרכי פרסום, עמוד דרושים, קישורים לרשתות חברתיות וכו'.
  • קישורים פנימיים – קישורים מתוך התוכן שמקשרים לתכנים דומים או חלקים מסדרת של מאמרים ולעיתים קרובים מושגים שאין מקום להסביר אותם באופן מפורט בתוכן הראשי. חשובים מאוד לקידום אתרים מכיוון שהם מחזקים עמודים פנימיים יותר.
  • קישורים נלווים והצעות לתוכן – סוג ספציפי של קישורים פנימיים שמפנים למאמרים דומים או כתבות עם תיוגים דומים מתחת לתוכן הראשי. באתרי מסחר יפנו למוצרים דומים. לרוב מדובר בקישורים דינמיים שמשתנים על פי התוכן או הפעילות של המשתמש באתר, ולכן החשיבות שלהם מבחינת SEO היא לא גבוהה.
  • פירורי לחם (Breadcrumb) – ניווט שמופיע בראש הדף הנוכחי ומראה את המסלול אליו. לדוגמה "עמוד ראשי – מילון מושגים - > מילון SEO". פירורי לחם מוגדרים בתוך הקוד ולכן גוגל עשוי להציג אותם כבר בתוך התוצאות לכן הם עוזרים לגולש לדעת באיזה חלק הוא נמצא באתר גם אם הוא לא הגיע מהעמוד הראשי.

White Hat (כובע לבן) – שיטות לקידום המקובלות בקרב רוב המקדמים. יש לשים לב שלא מדובר בהכרח בשיטות שמתיישבות לחלוטין עם הכללים של גוגל. לדוגמה, על פי גוגל יצירה של קישורים מכוונים נוגדת את הכללים שלה, אך בפועל אין כמעט קמפיין קידום אתרים שלא כולל גם יצירה של קישורים.

Word Count  (מספר מילים) – מספר המילים הכולל במסמך. קיימת סברה שמאמרים ארוכים מדורגים טוב יותר. בנוסף, ייתכן שתוכן ארוך יותר נתפס כאמין בעיני הגולשים וגורם להם להישאר זמן רב יותר בדף.

Wordpress – מערכת בקוד פתוח (קוד חשוף לציבור) שנועדה במקור לניהול של בלוגים, אך כיום מהווה מערכת לניהול של אתרים בכל גודל ומכל סוג. אחד היתרונות המשמעותיים שלה מתבטא ביכולת להרחיב את היכולות שלה באמצעות תוספים או קוד מותאם אישית. כוללת שני תוספים פופולאריים לקידום אתרים : All in One SEO ו-Yoast.

X

XML - מבנה של תוכן עם מבנה מוגדר מראש (Syntax) שבאמצעותו מנועי חיפוש יכולים לשייך נתונים מסוימים לסוג תוכן ספציפי. בתחום של קידום אתרים משמש בעיקר ליצירה של אינדקס פנימי בתוך האתר ושליחתו למנועי חיפוש על מנת שימצאו את העמודים השונים בקלות.

Y

Yahoo  - מנוע חיפוש שהיה פופולארי במיוחד בשנות התשעים. החידוש המרכזי בו הייתה ביכולת לסרוק עמודי אינטרנט ולזהות בהם תבניות הקשורות לנושא החיפוש של המשתמש, זאת בניגוד לאינדקסים המסורתיים שהתבססו על הוספה ידנית של אתרים. עם זאת, מכיוון שהוא התבסס בעיקר על התאמה טקסטואלית, היה קל יחסית "להספים" אותו ולהגיע למיקומים גבוהים. יאהו אמנם השתפר עם הזמן, אך הניסיון של חברת יאהו ליצור אלגוריתם טוב יותר מזה של גוגל מעולם לא צלח, וכיום יאהו  למעשה מתופעל מאחורי הקלעים על ידי האלגוריתם של בינג (אם כי העיצוב החיצוני שלו שונה).

Yandex – מנוע חיפוש פופולארי בשוק הרוסי, כאשר רוסיה היא למעשה אחת המדינות הבודדות מלבד סין בה אין לגוגל רוב דומיננטי בשוק החיפוש.




רוצה להתקדם? צור קשר