האם לפייסבוק יש בעיית מחסור בשיתופים?

05 נובמבר 2015

האם לפייסבוק יש בעיית מחסור בשיתופים?

סקר חדש שנערך על ידי חברת מחקר השווקים  Global Web Index מצא שאנשים לא משתפים את אותה כמות של שיתופים כמו ששיתפו פעם. וכמובן שעבור חברה כמו פייסבוק שמבססת את רוב הפעילות שלה על שיתופי תוכן, זו עלולה להיות בעיה רצינית.

לפי המחקר, ברבעון השלישי של 2015, רק 34% עדכנו את הסטטוס שלהם לעומת 50% ברבעון המקביל אשתקד. כשמדובר על שיתוף תמונות, המספרים היו אפילו יותר דרסטיים (מ-59% ל-37% בלבד).  ואם תהיתם, הבעיה היא לא בפופולאריות של פייסבוק שממשיכה למשוך כמיליארד וחצי משתמשים מדי יום, מהם 65% מבקרים ברשת החברתית באופן יום יומי. העניין הוא פשוט שרוב המשתמשים גולשים ברשת להנאתם, אבל לא משתפים או מדביקים בה פוסטים.

פייסבוק כמובן מכחישה את הטענות ואומרת כי המשתמשים ממשיכים לשתף בכמויות גדולות מאוד, כמו בשנים עברו. בכל מקרה, בחו"ל לפחות, פייסבוק ביצעה ניסויים והדביקה התראות מותאמות אישית על אירועים קרובים בפידים של משתמשים מתוך ניסיון לגרום להם לכתוב אודותם. לדוגמה, משחקים של קבוצות ספורט, עונות חדשות של סדרות טלווזיה ואפילו ליקוי הירח. לפי פייסבוק, התגובות להתראות האלו היו מצוינות ואנשים אהבו אותם.

כמו כן, פייסבוק שיפרה את מנוע החיפוש שלה ונתנה לאנשים גישה לחיפושים על מה שחם וקורה עכשיו, מה שיוכל לעודד אותם עוד יותר להדביק ולשתף במקום להסתובב סתם ברשת...

וייתכן שהניסיונות האלו כבר השתלמו, מכיוון שלפי המחקר, מספר המשתמשים הפעילים שעשו לייקים לפוסטים עלה מ-42% ברבעון הראשון ל-50% ברבעון השלישי. 

פייסבוק
רוצה להתקדם? צור קשר