מה השתנה מאז Hummingbird?

30 אוקטובר 2014

מה השתנה מאז Hummingbird?

מה השתנה מאז Hummingbird?

למרות ש- Hummingbird הוא ללא ספק אחד משינויי האלגוריתמים החשובים ביותר של גוגל בשנים האחרונות, ולפי נתונים אותה סיפקה גוגל עצמה, הוא משפיע על לא פחות מ – 90% מן החיפושים בעולם. למרות זאת, לעומת אלגוריתמים כמו פינגווין ופנדה, הוא זכה להרבה פחות יחסי ציבור, לפחות בקרב קהילת מקדמי האתרים שכנראה לא ממש ידעה איך לעכל אותו, במיוחד כשגוגל הודיעה עליו בדיעבד רק חודש לאחר שהוא החל לרוץ ומבלי שנדלקו יותר מדי נורות אדומות אצל מי שעוקב באדיקות אחר כל שינוי בעמודי התוצאות (SERPs)

בגדול, מטרתו של Hummingbird היא לשפר את היכולת של גוגל בתחום הסמנטי,כלומר, הבנה של שפה טבעית. גוגל יוכל לדעת למה אנחנו מתכוונים כאשר אנחנו מקישים שאילתא מסוימת ובאיזה הקשר בדיוק במקום להסתמך אך ורק על התאמה צורנית של מילות המפתח . אחת ההשפעות המיידיות של השינוי היא כנראה שלעמודים מסוימים יהיה קל יותר להתברג על שאילתות של זנב ארוך כמו למשל במקרים בהם גולש שואל שאלה מסוימת.

למעשה, אחת מן התכונות הבולטות יותר של החיפוש הקולי של גוגל שהוכרז עוד לפני Hummingbird הוא מתן אפשרות למשתמש לשאול שאלות ישירות ולקבל תשובות מיידיות לשאלות כמו "מהו גודל האוכלוסייה בסין" או "מהו מזג האוויר היום".

האם אפשר להגיד שמילות המפתח מתו?

לא, ממש לא : מרבית הגולשים עדיין מחפשים לפי מילות מפתח גם אם הם לא מודעים לכך, ולכן אנחנו לא יכולים לזנוח לחלוטין את השילוב של מילות המפתח בתוכן של האתר אותו אנחנו יוצרים (שלא לדבר על כך שיש להן עדיין השפעה גדולה מאוד על דירוגי האתר בתוצאות). עם זאת, אנחנו צריכים לקחת בחשבון שלכל סוג תוכן אותו אנחנו יוצרים יכולים להיות כמה קהלי יעד שונים והמטרה היא לרצות כמה שיותר מהם.

לדוגמה, אם אנחנו כותבים דף על "צימרים בצפון", אנחנו צריכים לשאול את עצמנו אם יש בעמוד הזה מידע נוסף שלא היינו מוצאים בעמוד שמדבר על צימרים באופן כללי כמו למשל אטרקציות בצפון או הצעות למסלולי טיול מיוחדים. התשובה לשאלה איך נדע בדיוק מה הגולשים מחפשים היא אולי מאתגרת, אבל לא בלתי אפשרית : אחרי הכול, בכל יום נפתחות עשרות קבוצות חדשות בפייסבוק כמעט בכל נושא שאפשר לחשוב עליו, וגם אם בחלק גדול מהן יש בעיקר ספאם, אפשר להבין בין השורות מה הכי חשוב לגולשים למצוא, זאת מלבד כמובן רשימת ההצעות של Google Suggest שתמיד אפשר להיעזר בה באופן יצירתי. (בניית דף נפרד לכל מילת מפתח ב – Google Suggest היא בטח לא טכניקה טובה במיוחד כיום...).

אם אנחנו רוצים לדעת אם עמוד מסוים משיג את ייעודו מבחינת הגולשים, עלינו לא להסתכל רק בכמות התנועה שזורמת אליו, אלא גם בנתונים כמו משך ביקור ממוצע בעמוד ומספר ההמרות שנוצרו דרכו. אם באתר עצמו יש מספר גדול במיוחד של עמודים, סביר להניח שבסופו של דבר נוכל למצוא את קבוצות העמודים עם הביצועים הטובים יותר ואת אלו עם הביצועים הפחות טובים, בהם נרצה להשקיע יותר זמן ומשאבים, או אולי לוותר עליהם ולדבוק בטקטיקה של איכות על פני כמות.

לסיכומו של דבר, אם לפני Hummingbird היינו צריכים לשאול את עצמנו "מה הדירוג שלי למילת המפתח הזו", כעת אנחנו צריכים לשאול את עצמנו "כיצד אני יכול לספק לגולשים את התשובות לשאלות הבוערות ביותר".

SEO, Googlebot
רוצה להתקדם? צור קשר