איך מתחילים עם כלי מנהלי האתרים של גוגל?

24 ספטמבר 2014

מבוא ל Google Search Console

איך מתחילים עם כלי מנהלי האתרים של גוגל?

איך משפרים את ביצועי האתר עם Google Webmaster Tools?

קידום אתרים כרוך בירידה לפרטי-פרטים באתר. שינויים תכופים במנגנוני מנועי החיפוש דורשים התאמות כל הזמן. בכדי לוודא שהאתר נמצא תמיד במצב האופטימלי לקידום, חייבים לבדוק אותו באופן קבוע. הכלי הנפוץ לערוך בדיקות מקיפות לאתר הוא Google Webmaster Tools.

Webmaster Tools מראה כיצד גוגל "משוחחת" עם האתר ומה התקלות שהיא נתקלת בהן באתר. הכלי עוזר לבדוק היכן יש שגיאות באתר, האם יש רכיבים שמאטים את זמן עלייתו ושאר משתנים שמובילים לדירוג נמוך מזה הטמון ביכולות של האתר. ה-Webmaster Tools הוא כלי חינמי המיועד לאתרים קטנים וגדולים כאחד.

מה המידע שנקבל לאחר בדיקה של Google Webmaster Tools?

  • כיצד האתר נראה בגוגל
  • ניתוח התעבורה לפי שאילתות חיפוש
  • בדיקה של קישורים בתוך האתר וקישורים המובילים אליו
  • קובץ ה-Sitemap שגוגל סורקת עבור מנוע החיפוש
  • מהם החלקים באתר שלאלגוריתם של גוגל היה קושי לאנדקס
  • קישורים שבורים בתוך האתר
  • זיהוי בעיות עם כותרות עמודים, תיאורים שלהם ו-meta tags.
  • הסרה של קישורים לא רצויים להצגה בתוצאות החיפוש
  • זיהוי בעיות אבטחה

כיצד מתחילים לעבוד עם Webmaster Tools?

בהתחלה נתבקש להוסיף את האתר שאנו רוצים לבדוק למערכת של Webmaster Tools. כדי להוסיף את האתר היכנסו לאתר Webmaster Tools והוסיפו את הכתובת הרצויה בתיבת המיועדת לכך:

הוספת אתר לכלי מנהלי אתרים


לאחר הוספת האתר, תתבקשו לאמת שהאתר שהוספתם נמצא בבעלותכם. ניתן לבצע זאת באמצעות מספר דרכים: גוגל אנליטיקס, באמצעות אישור בעלות על האתר דרך רשם הדומיינים שבאמצעותו רכשתם את כתובת האתר שלכם, באמצעות הטמעת שורת קוד באיזור ה

של האתר, באמצעות הוספת קובץ txt לתיקיית השורש (root) בשרת או ע"י אימות בעלות ב GTM (Google Tag Manager) .

אם פתחתם חשבון ב-Google Anayltics, אז לאחר הוספת קוד המעקב לאתר בחשבון הגוגל, האתר כבר נמצא כבעל אישור לחשבון Webmaster Tools (זה נכון גם לגבי Google Tag Manager).

כדי להוסיף אתר ולבצע אימות דרך רשם הדומיינים, היכנסו לעמוד הראשי של Webmaster Tools, ולאחר מכן על Manage Site. לצד כפתור הניהול תהיה אפשרות לאשר את הבעלות לאתר - Verify this site. בחרו בלשונית Alternate methods, ומשם ברשם הדומיניים שלכם (או other אם הוא אינו מופיע ברשימה). לאחר מכן יש לעקוב אחר ההוראות בהתאם לכל רשם.

Webmaster Tools מציג סרגל קטגוריות עם כמה סוגי מידע שתוכלו לקבל על האתר. לאחר ביצוע הבדיקה בכל קטגוריה, תקבלו הצעות לשיפור ותיקון של הבעיות. הנה המסכים הראשיים בכלי ניהול האתר של גוגל:

נראות במנוע החיפוש

כאן תוכלו לבדוק כיצד האתר שלכם מופיע בתוצאות החיפוש, החל מכותרות האתר, דרך הקישורים ועד תיבות החיפוש המתקדמות שמציעה גוגל. עבור כל תצוגה תוכלו לקבל המלצה כיצד לשפר את התוצאה בין אם בסידור מתאים יותר של העמודים באתר, תוספת טקסט, או שימוש חכם בכלים נוספים של גוגל.

דוגמא לנראות עמודים בגוגל, מתוך הדוגמא של גוגל:

דוגמא לנראות עמודים בגוגל


איך הגיעו אל האתר?

בעוד שבגוגל אנליטיקס תוכלו לקבל את המידע המקיף ביותר לגבי התעבורה באתר והתנהגות הגולשים בתוכו, כאן מאפשר הכלי לבחון את מילות החיפוש הנפוצות שהובילו גולשים לאתר, יחד עם אחוז ה-CTR  - המדד למעבר לעמודים נוספים בתוך האתר.

עמוד ה-Search Queries מציג בלשונית ה-Top Pages את העמודים הנצפים ביותר באתר. כך תוכלו לדעת מהם העמודים שזוכים למירב תשומת לב מצד הגולשים, ולנצל את המידע לטובת הפניית הגולשים אליהם, שיפור אופטימיזציית On Page, חיזוק התוכן והוספה של אלמנטים לעמודים הללו בכדי להעלות את זמן השהייה באתר.

כמה עמודים מהאתר מופיעים בגוגל?

ב-Indexed Status תוכלו למצוא כמה עמודים מתוך האתר מקוטלגים במנוע החיפוש של גוגל.

בנוסף, ניתן למצוא שני עמודים חשובים נוספים. האחד, מילות המפתח שמופיעות בשכיחות הרבה ביותר באתר. ככל שמילות המפתח יהיה שייכות לקבוצות עם הגיון פנימי (כלומר, שייכות לתחומים הקשורים זה לזה), כך תעלה הסבירות לדירוג גבוה יותר.

להפחית את זמני טעינת האתר

באמצעות הסריקה של גוגלבוט, תוכלו לראות כמה עמודים נסרקים בידי האלגוריתם, מה נפח הורדת הנתונים מהאתר ומה זמן טעינת האתר. השאיפה צריכה להיות לכמות עמודים גבוהה הנסרקת בידי גוגל, להורדת נתונים גבוהה ולזמן טעינה נמוך ככל הניתן (כלל האצבע אומר מתחת ל-5 מיליון מילישנייה).

דוגמא לאתר שנבדק בידי Googlebot:

דוגמא לאתר שנבדק בידי Googlebot

אחת הקטגוריות החשובות ב-Webmaster Tools היא האם גוגל מזהה שיש באתר שלהם רוגלות וקבצים חשודים שעלולים לפגוע בגולשים. אם קיבלתם הודעה על בעיה בתחום האבטחה באתר, כדאי לפעול במהרה כדי לתקן זאת כמה שיותר מהר.

ממה להיזהר?

גוגל שולחת הודעות אזהרה דרך מערכת ה-Webmaster Tools במקרה שהיא מזהה הפרות של הקווים המנחים שלה.

שכפול תכנים, בניית מערך קישורים פיקטיבי, הקמת עמודים עם תוכן לא מקורי, או עם מילות חיפוש שאינן רלוונטיות לתוכן האמיתי באתר, כל אלה ועוד רבות הן הפרות שעלולות לגרור השהייה או הסרה מתוצאות החיפוש של גוגל. לכן, כדאי לעקוב אחרי ההודעות המופיעות בכלי הניהול ולבצע טיוב מתמיד של תוצאות האתר.

את ההמלצות שתקבלו לאחר הבדיקה מ- Webmaster Tools כמובן שלא חייבים ליישם, אך אם קידום האתר יקר ללבכם, כדאי לשים לב לדברים שעולים מהבדיקה, וגם לפרמטרים שגוגל הטמיעה בכלי ה-Webmaster. אלה מעידים על המשתנים שלדעתה הם חשובים בבדיקת האתר. ואם הם חשובים לגוגל, הם חשובים מאוד עבור האתר שלכם.

*עדכון 21.05.2015 - גוגל החליפו את שמו של הכלי שיקרא מהיום: Google Search Console

SEO, Search console, טכני
רוצה להתקדם? צור קשר