במה שונה קידום בפייסבוק מפרסום בגוגל

15 אוגוסט 2016

על ההבדלים העיקריים בין שתי ענקיות הפרסום

במה שונה קידום בפייסבוק מפרסום בגוגל

פייסבוק וגוגל הן שתי פלטפורמות השיווק הפופולאריות ביותר כיום ושתיהן מציעות אפשרויות פרסום תמורת כסף בנוסף על קידום או פרסום רגיל שהוא חינמי. אם בעבר פלטפורמות הפרסום של פייסבוק ("מודעות פייסבוק") נשרכה אחר זו של גוגל ונחשבה להרבה פחות מתקדמת, הרי שהיום שתי הפלטפורמות מתמודדות זו מול זו ראש בראש, אך קיימים ביניהן הבדלים משמעותיים שחשוב לעמוד עליהם.

מראה המודעות

בעוד בגוגל רוב המודעות הן מודעות טקסטואליות (למעט מודעות המופיעות באתרים חיצונים כמו למשל יו-טיוב ובאנרים ברשת התוכן), בפייסבוק רוב המודעות משלבות גם תמונה וגם טקסט על מנת שיוכלו להשתלב בצורה טבעית יותר בתוך הרשת החברתית.

כמו כן, בגוגל קיימת הפרדה ברורה בין המועדות הממומנות לתוצאות החיפוש האורגניות. לעומת זאת, בפייסבוק המודעות יכולות להופיע הן בצדדים (רק ב Desktop) והן בתוך הפיד של המשתמשים, כך שנוצר ערבוב בין הפוסטים האורגניים לבין הפוסטים הרגילים של המשתמשים.

מיקוד

בגוגל רוב המיקוד של המודעות נעשה על פי מילות מפתח. כלומר, אם אנחנו רוצים לפרסם מודעות הפונות לבעלי כלבים שרוצים לאלף אותם, נבחר במילת המפתח "אילוף כלבים" או "מאלפי כלבים" על מנת שהמודעות שלנו יעלו בחיפוש כאשר מישהו מקליד אותן בתיבת החיפוש של גוגל.

לעומת זאת, בפייסבוק המיקוד של המודעות הוא בעיקר לפי תחומי העניין של המשתמשים, דפים שהם ביקרו בהם, חברים שלהם ושאר מדדים חברתיים. אפשרויות הפילוח בפייסבוק הן מתקדמות ביותר ואפשר לשלב בין מאפיינים שונים. לדוגמה, לבחור רק במי שמתעניין הן בתכשיטים, גילו הוא בן 18 ל – 24 והוא מתגורר בצפון הארץ.

כמו כן, בעלי עסקים יכולים להעלות רשימות מיילים של משתמשים שלהם ולקבל משתמשים דומים להם על סמך אותם מדדים חברתיים.

לעומת זאת, שתי הפלטפורמות מאפשרות לבצע שיווק מחדש על סמך אתרים חיצונים שהגולשים גלשו בהם. כלומר, אם הגולשים ביקרו באתר שלנו ונחתו בדף מסוים כמו דף מזון לכלבים, נוכל להציע להם מזון לכלבים בהנחה הן בגוגל והן בפייסבוק.

היכן המשתמש נתקל במוצר או בשירות שלך

כפועל יוצא מהסעיף הקודם, קל להבין שבעוד בגוגל אנחנו יכולים לדעת בדיוק באיזה שלב של המכירה המשתמש רואה את הפרסומות שלנו, וזו בדרך כלל הנקודה הכי רגישה וכדאית בה הלקוח מוכן לקנות (שהרי אחרת הוא לא היה מחפש את מילת המפתח הספציפית שהובילה אלינו). לעומת זאת, בפייסבוק אנחנו לא יודעים בדיוק מתי ניתקל בגולש, מה מצב הרוח שלו ועד כמה הוא נכון לבצע רכישה באותו הרגע.

גודל המפרסמים

כאן, דווקא העובדה שפייסבוק היא פלטפורמה חדשה יחסית, הופכת את הקידום בה לעיתים ליותר משתלם מבחינה כספית (העלות לקליק היא נמוכה ביחס לגוגל) בשל העובדה שכל אחד יכול למקד את קהל היעד שלו ולכן להתחרות עם יחסית מעט מפרסמים על אותו קהל יעד בדיוק. לעומת זאת, בגוגל רוב המפרסמים נאבקים עם אלפי מפרסמים אחרים ולכן סכומי הכסף שעליהם להוציא הם גדולים יותר באופן יחסי. (אפשר אמנם להגביל את גודל קהל היעד, אבל לא באותה איכות בה מתבצע הפילוח בפייסבוק).

שיטת המכירה הפומבית

הן בפיסבוק והן בגוגל מפרסמים מתחרים אחד עם השני על הצגת המודעות, אך בגוגל שיטת המכירות הפומביות היא הרבה יותר מורכבת וכוללת לא רק את המחיר המקסימאלי לקליק אותו מפרסם מוכן לשלם, אלא גם את ציוני האיכות השונים של המודעה שהוא נושא מורכב למדי בפני עצמו, כמו גם את התוספות השונות בהם הוא משתמש (לדוגמה, הצגת מספר טלפון במודעה עצמה באמצעות הרחבה מתאימה תיתן לה עוד כמה נקודות זכות).

לעומת זאת, מערכת המכירות הפומביות של פייסבוק  היא פשוטה הרבה יותר ומורכבת מהתאמת המודעה לקהל היעד הספציפי (לדוגמה, מודעות מכירה יופנו למי שמתעניין במוצרים שונים ולא למי שמתעניין בפוליטיקה ומודעות על אירועים שונים יופיעו עבור מי שפעיל בקבוצות באותו התחום), המחיר המקסימאלי לקליק שהמפרסם מוכן לשלם והרלוונטיות של המודעה עצמה (לדוגמה, אם המודעה קיבלה הרבה משוב שלילי, ציון הרלוונטיות שלה יהיה נמוך יותר).

מה שחשוב לזכור הוא שבשתי הפלטפורמות הצעת מחיר גבוהה או נמוכה מאוד לא בהכרח תיטיב עם המפרסם מכיוון שהוא בכל מקרה עשוי לשלם פחות מן הערך המקסימאלי אותו הציע.

לסיכום, פייסבוק מתאימה בעיקר למי שרוצה לחשוף את המוצר שלו לקהל יעד חדש ובונה על מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוחות (המודעות נוטות להופיע לפעמים גם כמה פעמים יום אחר יום). לעומת זאת, פרסום בגוגל מתאים יותר למי שרוצה לבצע מכירה כאן ועכשיו על סמך מה שהמשתמש מחפש. על מנת למקסם את פעולת השיווק ברשת, רצוי לא להסתפק ברשת אחת, אלא להפעיל קמפיינים בגוגל ובפייסבוק זה לצד זה.

PPC, Facebook Ads, Google Adwords
רוצה להתקדם? צור קשר