מדידת טלפונים - דע מאיפה מתקשרים אליך?

מדידת טלפונים - דע מאיפה מתקשרים אליך?

מדידת טלפונים - דע מאיפה מתקשרים אליך?

מדידת טלפונים

בעידן של היום השיווק נמצא ברשת האינטרנט. המרחב הווירטואלי מספק יכולות מדידה וניתוח שלא ידענו בעבר ואנחנו יכולים למדוד באיזה מודעה צפה הגולש איזה מושג הוא חיפש בגוגל באיזו שעה יום בשבוע תאריך ועוד... הנתונים המתקבלים הם אין סופיים.
אך למרות כל זאת רוב בעלי העסקים בישראל אינם מודדים שיחות טלפון אשר מגיעות מהקמפיינים הדיגיטליים שלהם. כידוע הלקוח הישראלי מעדיף  ליצור קשר טלפוני עם העסק על פני שליחת פרטים בטופס מקוון. מצב זה יוצר פער בנתונים המתקבלים על פניות ומכירות לבין פניות ומכירות המתבצעות בפועל‎. כתוצאה מכך בעל העסק מקבל מידע מאוד חלקי על האפקטיביות של ערוצי הפרסום השונים ולעיתים אף לקוח החלטות שגויות שמתבססות על מידע שאינו נכון או אינו מדוייק.

בישראל פועלות מספר חברות המאפשרות מעקב אחר טלפונים כאשר callbox הינה מהבולטות במעקב אחר קמפיינים דיגיטליים (אנחנו משתמשים בה בעצמנו).

באמצעות הטמעה פשוטה של שורת קוד באתר נקבל מספרי טלפון וירטואליים (בהתאם לדרישות והצרכים) אשר מפנים למספר ה"אמיתי" של העסק ובדרך עושים לנו סדר באי הבהירות של עולם הטלפונים...

הנתונים מתקבלים בממשק הבקרה של callbox  וקיימת התממשקות מלאה לאנליטיקס אשר מאפשרת הצגת השיחות בדו"חות הרלונטיים בגוגל אנליטיקס.

במילים אחרות, שילוב הכלי עם אנליטיקס מאפשר לנו לשייך שיחות טלפון למקורות התנועה השונים (Traffic sources), הקמפיינים ואף לבצע מדידה ברמת המודעה או המילה ובכך לייעל את האופטימיזציה לפעילות השיווק הדיגיטלית שלנו.

תיאור מקרה: אחד מלקוחותינו החליט שהוא רוצה לקבל ערך מלא של העבודה שאנו מייצרים עבורו. בממוצע הלקוח היה מקבל 30 פניות טופס בחודש מקמפיינים ממומנים, ו60 פניות טופס בחודש מתנועה אורגנית. כאשר הוספנו את המעקב אחר שיחות הטלפון ראינו שכמות הפניות המתקבלות בחודש מקמפיינים ממומנים עומדת בממוצע על 85 ומהתנועה האורגנית התקבלו מעל 300 פניות. הסתבר ש 70% מהפניות התקבלו משיחות נכנסות. המחיר לליד ירד באופן דרסטי וגילינו שביטויים ומודעות אשר נמדדו כבעלי ביצועים פחות טובים אחראים לכמות נכבדת מהפניות.

call tracking +  callbox

בנוסף לכתוב למעלה גוגל הוציאה לאחרונה סוג חדש/ישן של קמפיינים לשיחה מהמובייל בלבד. בקמפיינים  אלו המודעות בקמפיין מאפשרות לגולש לחייג היישר מהמודעה לחיצה אחת מציגה את המספר ולחיצה שנייה תייצר שיחה לבית העסק.
המידע שיתקבל לאנליטיקס ולאדוורדס הוא רק על הלחיצה הראשונה בלבד כך שללא מעקב אחר שיחות לא תוכל לדעת האם הלקוח התקשר או לא ומהי האפקטיביות של הקמפיין...

לסיכום: הטמעת מעקב שיחות מאפשר קבלת תמונה מלאה וביצוע פעולות על בסיס נתונים מדוייקים ולא על בסיס תשאול טלפוני ואינטואיציות, דבר שבסופו של דבר יתרום לניצול נכון ויעיל יותר של תקציב הפרסום.




רוצה להתקדם? צור קשר