גוגל מתחילה לבצע App Indexing של תוכן ייחודי לאפליקציות

22 נובמבר 2015

גוגל מתחילה לבצע App Indexing של תוכן ייחודי לאפליקציות

גוגל הודיעה שהיא מתחילה לאנדקס גם תוכן ייחודי לאפליקציות – כלומר, תוכן שאין לו מקבילה באתרי אינטרנט. כרגע מדובר רק בתשע אפליקציות שונות לאנדרואיד  שגוגל משתמשת בהן כניסוי:

  • Chimani
  • Daily Horoscope
  • Gormey
  • Hotel Tonight
  • My Horoscope
  • New York Subway
  • Useful Knots
  • Visual Anatomy Free
  • Weather Channel

תכונה מעניינת נוספת אותה גוגל הציגה היא האפשרות לבצע סטרימינג לאפליקציות האלו, כלומר, להציג את התוכן מן האפליקציה גם אם היא לא מותקנת על גבי המכשיר של המשתמש באמצעות שידור שלה ישירות מ – Google Play. תכונה זו זמינה רק עבור אנדרואיד מגרסה 5 או 6 ורק אם המכשיר מחובר בחיבור Wi Fi  באיכות טובה.

אם וכאשר תתרחב התמיכה לאפליקציות נוספות, נראה שלא יהיה צורך לבצע שינויים בדרך בה מקשרים בין האפליקציה לבין האלגוריתם של גוגל (API), כך שכל אחד יוכל לאנדקס תוכן ייחודי לאפליקציה שלו ממש כפי שכיום הוא מקשר לתוכן שיש לו מקבילה באתר האינטרנט דרך Deep Linking.

דירוג של תכנים מאפליקציות

נשאלת השאלה איך גוגל ידרג תוכן ייחודי לאפליקציות כשאין לו קישורים, אנקורים ו – Pagerank ? הסוד כנראה נעוץ ב – API שבאמצעותו גוגל מודד את מספר הכניסות לכל אפליקציה ואת משך השהייה של הגולש בה. תכונות אלו הן אמנם קלות לזיוף, אבל אתם יכולים להיות בטוחים שגוגל כבר מפתחת כלים לניטור יותר מדויק שלהם, כמו גם כלים למניעת מיסוך וספאם בתוך אפליקציות. מעבר לכך, לכל חלק באפליקציה יש Title ו –Description שעוזרים לגוגל להבין על מהו.

עוד דבר שידוע הוא שלגוגל יש זחלן מיוחד לאפליקציות שיודע איך לגלות תכנים חדשים בתוכן בהסתמך על המקבילה של ה – URL,  ה – URI, שמזהה את התוכן הייחודי בתוך כל אפליקציה.

ה – API שאנחנו מדברים עליו כאן הוא של אנדרואיד, למרות שגם ל-iOS (אפל) יש API דומה, ולכן סביר להניח שאם הדירוג אכן יעשה דרך ה – API כפי שאנחנו משערים, הדברים יהיו דומים למדי גם בחיפוש ממכשירי iOS כדי שלא תיווצר "אפליה" בין שתי מערכות ההפעלה.

App indexing
רוצה להתקדם? צור קשר