5 הנחות יסוד שגויות בעולם ה - SEO

21 ינואר 2015

5 הנחות יסוד שגויות בעולם ה - SEO

5 הנחות יסוד שגויות בעולם ה - SEO

בשנים האחרונות צמחו להן לא מעט תפיסות מוטעות ומיתוסים סביב הפרקטיקה הטובה ביותר בעולם הקידום האורגני. הנחות שגויות אלו יצרו ידע מוטעה והרבה בלבול איך פועלים מנועי החיפוש ומה באמת נדרש כדי לבצע קידום בצורה הטובה, המקצועית והיעילה ביותר. הרשימה הבאה כוללת את 5 המיתוסים הנפוצים ביותר, יהי זכרם.

1.  SEO מבוסס רק על מילות מפתח וקישורים

מילות מפתח ולינקים משחקים תפקיד חשוב בעולם הקידום, זה נכון, אבל הם לא הגורם היחידי ובטח לא המכריע. תוכן ואופטימיזציה לאתר משפיעים באופן ישיר וחשוב על תוצאות החיפוש. כשגוגל שחררה לאוויר את יונק-הדבש, אלמנט התוכן קיבל במה חשובה פי כמה כאשר התוצאות אותן אנו מקבלים בחיפוש במנוע החיפוש של גוגל הן כתשובות ישירות לשאלות הגולשים, ולא נגיעה בחלק מהביטויים שהוכנסו בשאילתת החיפוש. מה שאומר בעצם שלהניח את מילות המפתח שלך בתחילת הכותרת, כבר לא משפיע באופן משמעותי על תוצאות החיפוש כמו פעם.

שורה תחתונה, החיפוש הופך להיות מורכב יותר עם שחקנים וגורמים נוספים המשפיעים על תוצאות החיפוש. החדשות הטובות הן שהמורכבות הזאת מביאה אתה הבנה של ההקשר בין החיפוש לפרסונה. החוכמה היא קודם כל לכתוב לאנשים, אחר כך לכתוב למנועי החיפוש.

2. המהלך שגוגל עשו, שהם הצפינו את מילות המפתח היה הדבר הגרוע ביותר שאי פעם קרה ב- SEO.

תודה לאל, זה ממש לא! במקום שנתמקד במילות המפתח שיצרו טראפיק של מבקרים אל האתר, החוכמה היום היא להתמקד בתוכן של האתר. לדוגמא: עדיף כבר לבדוק באנליטיקס איזה מהעמודים באתר שלך קיבל הכי הרבה חשיפות וכניסות מחיפוש אורגני בלבד, ללא קשר למילות החיפוש, ולשאול את השאלה המבריקה, מה יש בעמוד הזה שיצר פוקוס כזה? הצפנת מילות חיפוש היא דבר מעולה, כך במקום להתעסק במילים אנחנו מתעסקים בהאזנה. אנחנו מאזינים לצרכנים שלנו -  מה אתם מבקשים ומחפשים כשאתם מוצאים אותנו. יש פה הזדמנות להתמקד בהשגת עוד גולשים ופרישת זרועות בעולם הסושיאל.

שורה תחתונה, זה אולי לא הכי נוח שהנתונים של גוגל מוצפנים אבל זה גם לא סוף העולם. קידום אורגני והתאמה למנועי החיפוש, מדבר על יצירת תוכן רלוונטי וייחודי ובזה צריך להתמקד.

3. page rank גבוה זה מדד לאיכות? לא, ממש לא בהכרח.

נושא זה שנוי במחלוקת. עושה רושם שהשאלה האמיתית שצריכה להישאל היא, מהי איכות? האם אתר איכותי הנו אתר הנתפס בעיניי גוגל כאתר סמכותי וקישור מהאתר מעניק סמכות רבה יותר לאתרים אחרים? האם האיכות נמדדת בזה שהאתר מופיע ראשון בתוצאות החיפוש תחת
הביטויים הכי רלוונטיים למותג?

איכות האתר נבחנת ונבדקת על ידי פרמטרים רבים ושונים, הלכה למעשה, ניתן למצוא קבוצה של אתרים המקודמים תחת אותו הביטוי ואחדים מהם עם page rank נמוך באשר האחרים עם pr גבוה.

4. היו היה פעם... תגיות.

meta keywords, פעם, היה ניתן לעשות שימוש בתגיות שאינם נראות ובכך להעצים את הרלוונטיות של האתר כלפי ביטויי חיפוש מבוקשים. השימוש שנעשה בתגיות היה מטעה ולא נכון. מקדמי אתרים הזינו ביטוים שכלל לא שיקפו את התוכן שנמצא בעמוד או גרוע מכך, הזינו כמות ביטויים מוגזמת שלא התמקדה כלל וכלל בקהל היעד הרלוונטי.

שורה תחתונה, שימוש בתג Keywords אינו מהווה עניין קריטי לקידום האתר בתוצאות החיפוש. היום, מנועי החיפוש שואפים להעניק לגולשים את התוצאות הרלוונטיות ביותר, בדיוק בגלל זה הם תמיד ימשיכו לשפר את אלגוריתם "החיפוש" וינטרלו פעילות שכוונתה להטעות את הגולש (spam).

5. זה הזמן לתיאוריית הקונספירציה הנפוצה ביותר

קידום אתרים זה בחינם! אם אתה לא בגדר מומחה בקידום אתרים או שולט בפרקטיקה ומכיר את החוקים והכללים שנקבו על ידי ארגונים גדולים כמו גוגל, אתה מהר מאוד תבין כי עדיף שתמצא חברה שיודעת איך לגשת לקידום אתרים ולעשות את זה כמו שצריך. למשל, לבצע אופטימיזציה לתשתית ולדפים, לבצע פעילות offsite כגון בניית פרופיל קישורים והכי חשוב לבצע מדידה מדוייקת של הפעילות באמצעות Google Analytics  ודומיו. הטקטיקה מאוד חשובה וכן מדובר בתורה מסיני. הפעולות הללו דורשות משאבים וזמן וזה אכן עניין שכרוך בכסף.

SEO
רוצה להתקדם? צור קשר