פינגווין 3.0 בחוץ וכולם בודקים את ההשלכות

22 אוקטובר 2014

מה שהתחיל כשמועה התברר כעובדה מוצקה: גוגל אכן שחררה לאחרונה את עדכון פינגווין 3.0 - עדכון לאלגוריתם של מנוע החיפוש. המשמעות: איכות התוצאות שהאלגוריתם יציג במנוע החיפוש תהיה שונה מזו שהתרגלנו אליה עד כה. עד כמה התוצאות יהיו שונות? עוד מוקדם לדעת.גוגל החלה לשחרר את העדכון ב-17 באוקטובר, והוא טרם עודכן בכל רחבי העולם.

נכון להיום העדכון משפיע על אחוזים בודדים מכלל תוצאות החיפוש, אך בשבועות הקרובים העדכון צפוי לתפוס תאוצה ולהגיע לתפוצה נרחבת יותר.  Penguin 3.0 מגיע לאחר יותר משנה שבו לא עדכנה גוגל את פינגווין.

ב-Search Engine Journal מסבירים שצריך לקחת בערבות מוגבל את התוצאות שאנו רואים. "אם עדיין לא רואים את ההשלכות, סימן שיקח עוד קצת זמן עד שנחוש את האפקט האמיתי ממנו", מסבירים באתר. ב-SEB ערכו בדיקה לראות מיהם המנצחים והמפסידים מהעדכון.

בין המנצחים הגדולים מהעדכון אפשר למצוא את איביי ואתרי וידאו וחדשות. אך גם בין המפסידים נמצאים אתרי אחסון וידאו לתכנים פיראטיים, כך שכאמור, המידע המלא לגבי אופי העדכון וההתאמות הנדרשות יתקבל לאורך השבועות הקרובים. ב-Search Engine Watch גם בחנו את ההשפעה של העדכון, ובינתיים רק מצביעים על עניין אחד חשוב שכדאי לשים לב אליו והוא אסטרטגיית הקישורים לאתר שגוגל ממליצה להימנע ממנה.

בין הפעולות הבלתי-רצויות ניתן למנות מכירה וקנייה של קישורים, החלפת קישורים בכמות מוגזמת, שימוש בכלים אוטומטיים ליצירת לינקים ושימוש נרחב מדי בקישורים ב-footer של האתר.

penguin, פינגווין
רוצה להתקדם? צור קשר