גוגל כחברת מדיה : מציגה את טקס פרסי המוזיקה של Youtube

04 נובמבר 2013

אתמול בערב התקיים טקסט פרסי המוזיקה הראשון של יו-טיוב, ולמרות שהמועמדים נשלפו הישר מהמרחב וירטואלי של האתר, הטקס עצמו דווקא היה אמיתי לגמרי והתקיים בניו-יורק בליווי מספר הופעות אורח של השמות הגדולים בעולם המוזיקה, כולל אמינם, לידי גאגה וארקייד פייר. נכון, חלק מההופעות האלו כבר תוארו על ידי מספר אתרי אינטרנט (כולל הבלוג של נטע אלכסנדר בהארץ) כ - "אירוע מתנ"ס שיותר מדי תלמידים השתתפו בו" ומספר הצופים שצפו בו בלייב היה זעום (215 אלף בלבד), אבל אין ספק שבסופו של דבר הוא הציב אלטרנטיבה ראויה לפרסים מקבילים שהידוע ביותר מביניהם הוא פרס המוזיקה של MTV.  בנוסף לכך, הזוכים עצמם נבחרו על ידי הגולשים ולא על ידי שופטים או חברי אקדמיה כלשהי למוזיקה, וחלק מהבחירות היו בהחלט בלתי צפויות : למשל, בקטגורית Youtube Phenomon , זכה דווקא קליפ של טיילור סופיט' ולא גנגם סטייל...

לא רק יו-טיוב

אמנם קשה לחשוב כי טקס מוזיקה מחתרתי למחצה המועבר באינטרנט יכול לאיים על תעשיית המוזיקה המסורתית שאמנים רבים עדיין חייבים לה את הצלחתם, אבל כפי שמציין פיטר קאפקה מ - AllthingsD, בשנה האחרונה גוגל השקיעה מיליוני דולרים או בחנה השקעות כאלו  בחברות מדיה נוספות כולל VEVO (אתר וידאו נישתי אך נחשב לקליפים),Machinema  (ערוץ וידאו לגיימרים עם יותר ממילארד צפיות בחודש בתוך Youtube) ואפילו בלייבל מוזיקה חדש של לאונרד כהן. גם בלי להיות גאון מוזיקלי או פיננסי , אפשר להבחין במגמה ברורה של גוגל לשאוף להיות יותר מגוף אשר מחבר בין הגולש לתוכן המועדף עליו, אלא להפוך בעצמה להיות בעלת השליטה בתוכן...  לכאורה הגולשים רק ירוויחו מכך, אבל אף אחד לא מבטיח שאם וכאשר גוגל תהפוך להיות מונופול גם בתחום התוכן, היא לא ישתמשו בו לרעה על מנת לקדם את תכניה שלה, ממש כפי שהיום היא דוחקת אט אט את התוצאות האורגניות על חשבון התוצאות הממומנות. המשך יבוא?

Youtube, תוכן באינטרנט
רוצה להתקדם? צור קשר