13 נקודות מפתח בהתאמת האתר לקידום לוקאלי

13 נקודות מפתח בהתאמת האתר לקידום לוקאלי

קידום לוקאלי הוא אחד מן התחומים המתפתחים ביותר כיום, וככל שגוגל הופכת את תוצאות החיפוש לאישיות יותר ובין היתר מתבססת על מיקומו הפיזי של הגולש, כך גם אנחנו בתור בעלי אתרים צריכים לוודא שאתר האינטרנט שלנו מתאים לקידום מקומי (לוקאלי).

הדבר נכון במיוחד אם האתר נמצא בקטגוריה "רגישה", לדוגמה, בתי קפה ומסעדות או מלונות, ובעתיד ייתכן שנראה תוצאות לוקאליות גם בקטגוריות נוספות כמו עורכי דין או אינסטלאטורים (שכרגע לא גורמים להקפצה של תוצאות מקומיות, לפחות לא בגוגל ישראל).

13 נקודות מפתח בהתאמת האתר לקידום לוקאלי

אם כך – מהן 13 הנקודות שצריך לבדוק על מנת להיות בטוחים שהאתר שלכם מתאים לקידום לוקאלי?

1.רישום של העסק ב – Google Local

הצעד הראשון והחשוב ביותר הוא לשלוח את האתר אל Google Local דרך חשבון הגוגל פלוס שלכם. מדובר למעשה בדף עסקי המזכיר את הדפים של פייסבוק וכולל פרטים בסיסים על העסק כגון מספר טלפון, כתובת ושעות פעילות. עם זאת, מה שחשוב לצורך העניין הוא לאמת שהעסק שייך לנו בעזרת הודעת SMS לטלפון או גלויה פיסית הנשלחת לבית העסק. (במקרים מסוימים גוגל לא יציג את העסק בתוצאות החיפוש עד שלא יהיה מאומת).

2.הפניות מסוג 301

בגדול, הפניות הן לא דבר טוב, ובמיוחד הם הן מתבצעות בדף הבית של האתר. לכן, מומלץ להימנע מהן ככל שניתן. גם אם בוחרים להשתמש בהן, יש לבדוק שההפניה מתבצעת פעם אחת בלבד ושהיא מסוג 301. אחד הכלים באמצעותם ניתן לעשות זאת הוא ה – Server Header Checker של SEO BOOK.

3.הטקסט שמופיע בדף הבית

חשוב שהטקסט שיופיע בדף הבית יהיה טקסט שמנועי החיפוש יוכלו לקרוא אותו ולא טקסט הכלוא בתוך תמונות (למרות שבמידת הצורך ניתן תמיד להשתמש גם בתג ALT). כדי לראות את כל הטקסט בעמוד, יש ללחוץ על שילוב המקשים ALT+A ב-PC או ⌘+A במקינטוש. 

לחילופין, אפשר גם להקיש בגוגל את הפקודה Cache ולאחריה את שם האתר, ואז לבחור בגרסת טקסט בלבד.

בכל אופן, אלו הפרטים המינימאליים שצריכים להיות בכל עמוד בית של עסק מקומי (ניתן גם להשתמש בהם כחלק מהתבנית) :

  • שם העסק
  • הקטגוריה או מילת המפתח העיקרית אותה יחפשו הגולשים
  • עיר ואזור (לדוגמה, "אזור התעשייה קיסריה")
  • כתובת מלאה ומספר טלפון

 

4.הטקסט שמרכיב את ה-Title של דף הבית

גם הטקסט שמרכיב את ה-Title של דף הבית הוא חשוב מאוד ולכן הוא חייב לכלול לכל הפחות את שם העסק והקטגוריה שלו. למרות שיש מקדמי אתרים שטוענים שאפשר להתמקד אפילו בשלוש קטגוריות שונות, בדרך כלל עדיף להתמקד בקטגוריה אחת המתארת את העסק בצורה הטובה ביותר. (קטגוריות אחרות יכולות להשתייך אל דפים פנימיים).

את תג ה – Title של האתר שלכם ניתן לבדוק באמצעות הכלי הזה ואם אתם רוצים לבדוק כיצד הוא ייראה בתוצאות החיפוש לאחר שתבצעו בו שינויים מסוימים, תוכלו להשתמש בכלי הזה.

5.בדיקה של תג ה – Meta Description בדף הבית

תג ה – Meta Description הוא למעשה תיאור בן שתי שורות המתאר כל עמוד באתר. למרות שהוא לא מופיע בתוצאות המקומיות, הוא כן מופיע בתוצאות הרגילות, ולכן הוא קריטי מאוד במקרים אותם תיארנו בפתיחה.

מכיוון שתג המטה מוגבל ל- 155 תווים בלבד, חשוב שהוא יהיה קצר וקולע ויסביר למה העסק שלכם עדיף על פני עסקים אחרים. גם בו ניתן לשלב מילות מפתח, אך לא בכמות מוגזמת.

גם את ה – Meta Description  אפשר לבדוק באמצעות הכלים שהצגנו בסעיף הקודם.

6.הלוגו

הלוגו הוא לא רק אחד החלקים החשובים ביותר באתר מבחינה ויזואלית, אלא גם צריך שיהיה לו תג ALT (טקסט חלופי) טוב, תג אשר מתאר את העסק בכמה מילים. כמו כן, אין מניעה שהלוגו יקשר חזרה לדף הבית גם מדף הבית עצמו.

בנוסף לזאת, ישנן הוראות הטמעה מיוחדות לסימון (Markup) של הלוגו אשר יכול לעזור לגוגל לשייך אותו לעסק שלכם בתוך תוצאות החיפוש המקומיות.

7.סימון של מידע מובנה אחר באתר

את המידע המקומי אותו תיארנו בסעיף 3 אפשר גם כן לסמן בסימון מיוחד עבור ארגונים ולאחר מכן לבדוק אותו באמצעות הכלי לבדיקת נתונים מובנים של גוגל. אם מופיעה התראה על כך שגוגל לא יציג את המידע המובנה, אפשר להתעלם ממנה מכיוון שגם אם הוא לא מציג את הנתונים האלו, הוא בהחלט עשוי לעשות בהם שימוש.

8.מספר טלפון

תמיד חשוב לציין את מספר הטלפון המלא כולל מקף ולא להסתפק רק במספר טלפון מקוצר גם אם יש כזה.

9.התאמה למכשירים סלולאריים

רצוי לבדוק כי האתר שלכם מתאים למכשירים סלולאריים ולעקוב אחרי ההנחיות של גוגל למנהלי אתרים בעניין. (אתר אשר לא מותאם היטב לסלולר, עשוי להיות מדורג באופן לא אופטימאלי בחיפוש הסלולארי של גוגל).

למרות שגוגל הוסיפה לאחרונה דו"ח שמישות לאתרים בכלי מנהלי האתרים, יש בשוק כלים המספקים דוחות מקיפים יותר. לדוגמה, כזה הוא הכלי של Mobile Moxie.

10.האם העכבישים של גוגל יכולים לסרוק את המבנה של האתר?

למרות שהעכבישים של גוגל בדרך כלל לא מתקשים בניווט בתוך דף הבית עצמו, חשוב שהם יוכלו להגיע ממנו לכל שאר העמודים החשובים באתר. סרגלי ניווט עליונים או צדדים הם בדרך כלל הפיתרון הטוב ביותר לכך, אך יש לוודא כי הם משתמשים בקישורים שניתן לראות בקוד המקור של הדף ולא בקישורי Javascript או Flash (אותם ניתן להחליף בטכניקות עיצוב מסורתיות יותר כמו למשל    (CSS

11.תמונות

מעבר לתמונת הלוגו, חשוב גם להסתכל על תמונות אחרות באתר ובמיוחד לוודא כי הן מקוריות. ניתן לעשות זאת בקלות באמצעות הדבקת הכתובת של העמוד שמכיל את התמונות בכלי בשם Tineye.

מלבד העניין הזה, חשוב גם שלכל תמונה יהיה תג ALT אשר יתאר אותה במשפט קצר שיכיל מילת מפתח (לדוגמה, "צימר סמוך לכינרת"). אם יש קישור טקסטואלי לתמונה (לדוגמה, לגרסה גדולה יותר שלה), חשוב להקפיד גם על הטקסט של הקישור הזה.

12.מהירות האתר

לאתר שעולה מהיר עשויה להיות השפעה חיובית על דירוגי האתר בכללותו, ולכן חשוב לבדוק לכל הפחות את מהירות העלייה של עמוד הבית. לגוגל יש כלי מיוחד לשם זאת בשם Pagespeed Insights שיכול להצביע על נקודות תורפה הגורמות לאתר שלא לממש את מלוא הפוטנציאל שלו מבחינת מהירות.

13.בדיקת קישורים לרשתות חברתיות

אין כמעט אתר שלא אוהב להציג בדף הבית שלו או בתבנית רשימה מכובדת של אייקונים המפנים לחשבונות ברשתות חברתיות שונות כמו לינקדין, אינסטגרם, פינטרסט טוויטר או פייסבוק. למרות זאת, במקרים רבים האייקונים האלו כלל לא פעילים או מפנים לכתובת לא נכונה, וזה דבר שחשוב לבדוק.

בכל מקרה, אם אין לכם חשבון ברשת מסוימת, אל תציבו את הלוגו שלה בחזית מפני שהדבר יכול רק לבלבל ולתסכל את הגולש. אם הלוגו נמצא בתבנית שקיבלתם עם האתר, בדקו כיצד ניתן להסיר אותו.

לסיכום, למרות שרשימה זו בוודאי אינה מושלמת,היא מהווה נקודת פתיחה טובה להתחיל ממנה במידה ואתם רוצים לוודא שהאתר שלכם יופיע בעמוד התוצאות המקומיות של גוגל.




רוצה להתקדם? צור קשר