12 דרכים שונות לפרסום בגוגל

29 אוקטובר 2015

12 דרכים שונות לפרסום בגוגל

12 דרכים שונות לפרסום בגוגל

גוגל הינה פלטפורמת פרסום מפותחת אשר באמצעותה אפשר לפרסם את העסק במספר רב של מישורים. במאמר זה נתמקד במספר מטרות אשר חשובות לעסק ובדרכים להשגתן באמצעות פלטפורמת הפרסום Google AdWords.

רשת החיפוש

הצגת מודעות בתוצאות החיפוש של גוגל היא הצורה הפופולרית, המוכרת והאפקטיבית ביותר של פרסום דרך גוגל אדוורדס. צורת פרסום זו היא החזקה והיעילה ביותר מכיוון שהיא מציגה מודעות טקסט בלבד הרלוונטיות לגולש אשר מחפש באופן אקטיבי מוצר או שירות מסוים.
שיטת התמחור הפופולרית בצורת פרסום PPC כלומר המפרסם ישלם רק עבור גולש אשר לחץ על מודעת הפרסום של העסק (Pay Per Click). תחת אפיק פרסומי זה יש מספר שיטות פרסום אשר לכל אחת מהן יש את היתרונות שלה. שיטות הפרסום שעליהן נדבר הן קמפיין חיפוש סטנדרטי (Search) קמפיין חיפוש דינמי (DSA)  ורימרקטינג בתוצאות החיפוש (RLSA).

קמפיין חיפוש בגוגל

קמפיין חיפוש סטנדרטי (Search)

בקמפיין חיפוש סטנדרטי נזין ביטויים (מילות מפתח) אשר חופפים למוצר או לשירות אשר העסק שלנו מספק.
לדוגמא: אם העסק הוא בי"ס להשלמת בגרויות "בגרות באנגלית" או "בגרות במתמטיקה" אלו הם ביטויים אשר יציגו מודעות מהקמפיין שלנו לגולש כאשר הוא יחפש אותם בגוגל.

מתאים להשגת המטרות: פניות | מכירות

במידה ואתם ממש יצירתיים אפשר להשתמש בקמפיין חיפוש גם עבור מיתוג כמו הקמפיין המפורסם  של סניקרס

קמפיין חיפוש דינמי (DSA) 

זהו קמפיין מודעות חיפוש דינמיות אשר מופיעות כאשר יש התאמה בין החיפוש של הגולש לתוכן האתר. כאשר הגולש יחפש מוצר אשר קיים אצלך באתר גוגל יצור מודעה באופן דינמי תוך הישענות על תוכן האתר ויפנה לדף הרלוונטי שבו נמצא התוכן.

לדוגמא: אם העסק שלי הוא חנות אונליין אשר באמתחתה אלפי או עשרות אלפי מוצרים ומלאי שמתעדכן תדיר, להזין את כל הביטויים הרלוונטיים ולהפנות את המודעות לדף הנכון תהיה עבודה מייאשת שלא נגמרת אף פעם. קמפיין DSA בא לחסוך את כל זה, לייצר ולהציג את המודעות הרלוונטיות לחיפוש של הגולשים באופן אוטומטי. צורת שימוש נוספת שאפשרית בקמפיין מסוג זה היא הפצת כתבות ומאמרים במידה ויש לכם אתר המבוסס על תוכן.

מתאים להשגת המטרות: מכירות | פניות | הפצת תוכן

רימרקטינג בתוצאות החיפוש (RLSA)

רימרקטינג בתוצאות החיפוש של גוגל מציג מודעות לגולשים אשר ביקרו באתר שלך בלבד. מומלץ להשתמש בקמפיין זה כאשר הגולש לא השלים פעולה רצויה באתר או עבור שדרוג מכירה (Upsell) במידה ויש לעסק מוצרים נוספים אשר רלוונטיים ללקוח.

לדוגמא: גולש רכש כיסוי לטלפון הנייד שלו. במידה והגולש מחפש מוצר נוסף כגון מקל סלפי או עט לנייד, העסק יוכל להציע את המוצרים במחיר מבצע ובכך לשמר את הלקוח ולהגדיל את המכירה המקורית. 

מתאים להשגת המטרות: מכירות | שדרוג מכירות | פניות

 

רשת התוכן (Display)

בניגוד לרשת החיפוש שבה הגולש מחפש אותנו ברשת התוכן אנו מחפשים את הגולש.

העבודה על הפרסום ברשת זו היא שונה לחלוטין מרשת החיפוש והיא נובעת מהבנה והכרה של קהל הלקוחות שלך.

ברשת התוכן אפשר להציג מודעות טקסט, תמונה סטטית, אנימציה, וידאו ומודעות מדיה אינטראקטיביות (Rich Media).

הצגת המודעות לגולשים תעשה על ידי מגוון פילוחים שאנו נגדיר כגון פילוחים דמוגרפים, נושאי אתר ועוד.

מתאים להשגת המטרות: מיתוג | פניות | מכירות

פרסום ברשת התוכן / GDN

אפשרויות המיקוד בקמפיין דיספליי

קמפיין דיספליי מורכב מכמה שיטות מיקוד (טרגוט) שבאמצעותן אנו נבחר היכן ולמי יוצגו המודעות.

Keywords - טרגוט קונטקסטואלי:

כמו בקמפיין חיפוש אנו נזין בין 5-20 ביטויים (מילות מפתח) אשר ייתנו חיווי לגוגל מהו הנושא של האתרים בהם אנחנו מעוניינים שהמודעות שלנו יופיעו. בניגוד לרשת החיפוש אנו לא נזין רק את הביטויים הרלוונטיים למוצרים שלנו אלא גם ביטויים הקשורים לאתרים שעשויים לעניין את הגולשים שלנו.

לדוגמא: העסק שלי הוא מורה פרטי לאנגלית, קהל היעד שלי הוא תלמידי תיכון המתכוננים לבגרות. מלבד ביטויים כמו שיעורים באנגלית או שיעורים פרטיים אני ארצה להיות באתרים שמעניינים קהל מטרה זה. כך שביטויים כגון לימודי נהיגה או לימודי תיאוריה יהיו מאוד רלוונטיים לקהל היעד שלי וגם אותם אני אזין לקמפיין.

Placements - טרגוט לפי מיקומים (פלייסמנטים):

טרגוט זה הוא פשוט למדי אנו נבחר אתרים שאנו יודעים שקהל המטרה שלנו גולש בהם וכמובן מקצים שטחי פרסום לגוגל.
טיפ קטן: לטרגט מיקומים כמו מאקו או ynet  זה פשוט אך זה לא תמיד נכון תמקדו את הטרגוט לאתרים הרלוונטים ביותר לקהל המטרה שלכם.

Topics - טרגוט לפי נושאים

זהו טרגוט המתבסס על הנושא של האתר. גוגל מקטלג אתרים לפי מספר רב של קטגוריות ותתי קטגוריות. לך רק נשאר לבחור את הנושאים הרלוונטיים ללקוחות שלך וגוגל יציג את המודעות באתרים המתאימים.
את רשימת הנושאים המלאה (והארוכה במיוחד) אפשר למצוא כאן

Interest Categories - טרגוט לפי תחומי עניין

זהו טרגוט המתבסס על תחומי העניין. של הגולש גוגל מזהה באיזה אתרים הגולש מבקר ועל סמך זה מבין אילו תחומי עניין מעניינים אותו כרגע. גם לצורת טרגוט זו יש קטגוריות ותתי קטגוריות אך זה נושא למאמר שלם בפני עצמו.

Remarketing - שיווק מחדש

טרגוט זה מתבסס על מבקרי האתר שלך בלבד גולש הגיע לדף מסויים באתר בואתו הרגע נשתלת עוגייה (Cookie) בדפדפן של הגולש. בהתאם להגדרות שהזנת לגולש יוצגו מודעות טקסט ובאנרים באתרים שונים ברחבי הרשת אשר מוטמעות בהם שטחי פרסום של גוגל.

כמה טיפים חשובים כאשר מבצעים רימרקטינג:

  1. להגביל את מספר הצפיות על מנת לא להמאיס אותנו על הגולש ובכך ליצור אנטגוניזם.
  2. לפלח את רשימות הרימרקטינג בהתאם לפעילות הגולש באתר ולהציג מסר מותאם לפילוח זה.
  3. לא לפלח יותר מדי – גוגל יציג מודעות לרשימת רימרקטינג ברשת התוכן רק במידה והרשימה צברה 100 גולשים.

מידע נוסף במאמר איך עובד remarketing

Dynamic Remarketing - שיווק דינמי מחדש

כמו ברימרקטינג הרגיל שיווק זה מתבסס על מבקרי האתר שלך אך בניגוד לרימרקטינג הרגיל שבהם אתה צריך לפלח רשימה ולבנות מודעה כאן הכל נעשה באופן אוטומטי ע"י גוגל.

לדוגמא: יש לך אתר למכירת בגדים עם הרבה מאוד מוצרים. גולשת נכנסה לאתר התעניינה בחולצה מסוימת ויצאה ללא רכישה. המודעה שתוצג לגולשת ברחבי הרשת היא של החולצה הספציפית אותה היא ראתה. רצוי ומומלץ לספק הצעה אטרקטיבית במודעה ע"מ שהגולשת תשלים את הרכישה.

Youtube יוטיוב

Youtube הינה פלטפורמה לגילוי תוכן וידאו, צורת התמחור לפרסום ביוטיוב אינה מתבצעת עבור קליק (PPC) אלא עבור צפייה (CPV). עבור הפרסום ביוטיוב יש צורך בערוץ עסקי וכמובן צריך לחברו לממשק האדוורדס. יוטיוב היא חלק מרשת התוכן של גוגל ולכן יופיעו שם גם מודעות דיספליי.

השימוש העיקרי והנפוץ ביותר בפרסום יוטיוב  הוא מודעות שניתנות לדילוג (TrueView).מודעות אלו מופיעות לפני סרטון שהגולש בחר לצפות ומתנגנות במשך 5 שניות לאחר מכן אפשר לדלג על המודעה. עובדה זו הופכת את 5 השניות הראשונות של הסרטון לקריטיות.

ליוטיוב יש רשימות רימרקטינג מובנות שבאמצעותן אפשר לטרגט משתמשים כגון: אנשים שצופים בסרטונים שלך, מגיבים או משתפים סרטון, נרשמים לערוץ שלך ביוטיוב ועוד.

עד לא מזמן ממשק הפרסום של יוטיוב היה בתוך אדוורדס אך בממשק שונה לאחרונה גוגל איחד בין הממשקים ועכשיו אפשר לבנות קמפיינים של וידאו בקלות יתרה.

מתאים להשגת המטרות: מיתוג | יצירת מודעות (Brand Lift) | הפצת תוכן וידאו

פרסום ביוטיוב

GSP – Gmail Sponsored Promotions - פרסום בג'ימייל

פרסום בג'ימייל קיים כבר מעל שנתיים והיה פתוח למפרסמי פרימיום בלבד. ממשק הפרסום אשר היה ממשק נפרד אוחד גם כן לתוך ממשק הפרסום של אדוורדס ונפתח לכל המפרסמים. מודעת גימייל  היא סוג מודעה ייחודית המוצגת רק בתיבות Gmail אישיות תחת כרטיסיית קידום מכירות (Pormotion Tab).

המודעה בנויה מ"טיזר" המזכיר דואר נכנס ובעת לחיצה מתרחבת למודעה מפורטת יותר (ראה תמונה).

אפשרויות הטרגוט בג'ימייל הן אותן אפשרויות של רשת התוכן כך שאפשר לבנות מספר קהלים ממוקדים אשר רלוונטים לעסק שלנו.

מתאים להשגת המטרות: פניות

קמפיין GSP

 

Universal App Campaign - קמפיין אפליקציות

החידוש האחרון בממשק האדוורדס, במידה ואתה מעוניין לקדם אפליקציה בקמפיין מסוג זה גוגל יפיץ את האפליקציה בחנות האפליקציות שלו (Goole Play), ברשת האפליקציות שלו (Admob) וברשת התוכן. התשלום לגוגל עבור קמפיין זה הוא עבור התקנות (CPI – Cost Per Install) מה שהופך קמפיין זה  למשתלם במיוחד.
 

מתאים להשגת המטרות: הורדת אפליקציות

 

לסיכום:

בין אם אתה מרים מותג חדש או רוצה לחזק מותג ישן ובין אם אתה צריך לייצר או לתגבר פניות ומכירות או אפילו להתקין אפליקציות, פרסום בגוגל אדוורדס חייבת להיות התחנה הראשונה שלך.

PPC, Google Adwords
עבור לשיווק דיגיטלי מתקדם קבל הצעת מחיר