11 טעויות ששורפות לך כסף בפרסום בגוגל

17 מאי 2015

11 טעויות ששורפות לך כסף בפרסום בגוגל

בימינו, עסקים קטנים וגדולים כאחד מבינים את כח הפרסום בגוגל אדוורדס ולמרות זאת (או אולי בגלל זאת) אנשים בונים קמפיינים בעצמם ומבצעים טעויות שעולות להם כסף רב. ריכזנו עבורך רשימה של הטעויות הנפוצות (והבזבזניות ביותר) ואיך להמנע מהם.

11 טעויות ששורפות לך כסף בפרסום בגוגל

1. הקמת קמפיין פרסום ללא מחקר

מחקר הוא אבן היסוד של כל קמפיין והינו שלב קריטי שיש לעשותו לפני שמתחילים בהקמתו.
ככל שתבצע מחקר נרחב ואיכותי יותר כך גם ביצועי הקמפיין שלך יהיו טובים יותר.
בהרבה מאוד מקרים מפרסמים נוטים לדלג על שלב המחקר ומפרסמים את המוצר או השירות אותו הם מציעים. לרוב זו טעות מהסיבה שהביטויים הם גנריים מדי או תחרותיים מדי ואינם עומדים בהגדרות התקציב של הקמפיין.
מחקר טוב מורכב ממחקר ביטויים ומחקר מתחרים ויש מגוון כלים לעשותו, אבל זה כבר נושא למאמר שלם בפני עצמו.

2. הגדרות ברירת המחדל של גוגל

מפרסמים רבים אינם מבינים את המשמעות של כל הגדרה בקמפיין ומשאירים את הגדרות ברירת המחדל של גוגל. מצב זה יוצר קמפיין בזבני במיוחד מכיוון שאין שליטה של המפרסם על אופן ומיקום הופעת המודעות, תזמון הצגת המודעות והעלות עבור כל ביטוי. יישום הגדרות נכונות מעביר את השליטה בקמפיין אליך - המפרסם ונותן לך יכולת לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר עבור העסק שלך.

3. אי הגדרת מטרות והמרות בקמפיין

מהות הפרסום בדיגיטל (בניגוד לפרסום המסורתי) היא מדידה ושיפור ביצועים. חטא שחוזר על עצמו פעמים רבות (גם  ע"י סוכנויות שמנהלות קמפיינים) הוא הרצת קמפיין ללא הגדרת מטרה או המרה. אתה כמפרסם מעוניין להשיג מטרה מסוימת בפרסום: גידול במכירות, חיזוק המותג, יצירת פניות נוספות וכד'. במידה ואינך מודד את המטרות שהגדרת לעצמך איך תדע אם הקמפיין רווחי או אפקטיבי? איך תשפר את ביצועי הקמפיין?

4. ללא גוגל אנליטיקס

הממשק של אדוורדס מספק מסה של נתונים טובים עבור המפרסם. אך כדי לקבל את התמונה המלאה מומלץ גם להטמיע גוגל אנליטיקס. הנתונים והחיתוכים האפשריים בגוגל אנליטיקס הם אין סופיים. מלבד ביצועי קמפיין אתה לומד להכיר את המאפיינים הדמוגרפיים של הגולשים שלך, באיזה מכשירים הם גולשים ומה הם עושים באתר שלך.מלבד זאת אתה יכול לייבא נתונים נוספים אל ממשק האדוורדס שלך כגון זמן שהייה בדף אחוז נטישה וכו'.

5. ללא תיוג

עכשיו שהטמעת גוגל אנאליטיקס באתר מומלץ לבצע תיוג אוטומטי וחיבור של חשבון המפרסם לחשבון האנליטיקס.
תיוג זה נועד לבדל את התנועה מאדוורדס ונותן את היכולת  לנתח את התנועה המגיעה מהקמפיין בלבד בתוך גוגל אנאליטיקס.
במידה ואתה מודד גם את התנועה מחיפושים אורגניים,  אתה חייב לתייג את התנועה מאדוורדס ע"מ שלא ייווצר שיבוש בנתונים שגוגל שולח אליך.

6. ביטויים לא מתאימים

פועל יוצא של המחקר הטוב שעשית הוא מסה של ביטויים אשר יציגו מודעות שלך לגולש כאשר הוא יחפש אותם. למפרסמים יש נטייה להכניס את הביטויים עם הכי הרבה חיפושים או ביטויים גנריים מדי. אפקט העדר משחק פה תפקיד ויכול לגרום לבזבוז רב מהתקציב ללא תמורה הולמת.

7. סוגי התאמה לא מתאימים

להכניס ביטויים לקמפיין זה רק צד אחד של המטבע, לבחור מידת התאמה לכל ביטוי זו העבודה האמיתית של ניהול קמפיין נכון. יש שבעה סוגי התאמות המתנהגות בצורה שונה וקובעות לאילו חיפושים המודעה שלך תופיע. אם אינך מעוניין לשרוף כסף על ביטויים שאינם קשורים לעסק שלך למד לשלוט בסוגי ההתאמה השונים.

8. פרסום במובייל

כחלק מהגדרות ברירת המחדל של גוגל המודעות שלך יופיעו גם במכשירי סלולר. במידה והאתר שלך אינו מותאם לגלישה בנייד, בשום פנים ואופן אל תפנה לשם תנועה ממומנת. במידה ואתה בכל זאת מעוניין להופיע למחפשים בטלפונים ניידים, עומדות בפניך שתי אפשרויות: האחת ליצור קמפיין שיחה בלבד והשנייה ליצור מודעה מותאמת למובייל עם אפשרות שיחה בלבד כך שהגולש יוכל להתקשר מהמודעה מבלי להכנס לאתר.

9. הפנייה לדף הבית

הגולשים קצרים בזמן, חסרי סבלנות ומופצצים בגירויים והצעות שונות. כאשר גולש מחפש את אחד מהמוצרים או השירותים שלך אל תפנה אותו אל דף הבית "על מנת שיתרשם ממגוון המוצרים" – תפסת מרובה לא תפסת...
מומלץ להפנות את המחפש בדיוק למוצר שאותו הוא רוצה ובכך להגדיל את הסיכוי שהוא יפנה אליך או ירכוש את המוצר. במידה ואתה מעוניין לייצר פניות מהקמפיין (לידים) מומלץ מאוד להשתמש בדפי נחיתה.

10. תקציב לא מתאים

כידוע הנושא הכי כאוב הוא הגדרת התקציב החודשי. ההנחה הרווחת שפרסום בגוגל הוא אפיק פרסום זול. הנחה זו אכן נכונה כאשר משווים אותה לאפיקי הפרסום המסורתי כגון טלוויזיה, רדיו עיתונות וכו'.
אך המשמעות של זול משתנה ממפרסם למפרסם ולפעמים אנו נפגשים עם מפרסמים אשר אינם מבינים את גודל ההשקעה הנדרש אשר משתנה מתחום לתחום. כיום מעטים התחומים שתקציב של כמה מאות שקלים בחודש יוכל לייצר עבורם תוצאות. במידה והתקציב לא ריאלי לתחום כדאי לשקול אפיקי פרסום זולים יותר מתוצאות החיפוש של גוגל ולהימנע מתסכול, תוצאות לא מספקות ובזבוז תקציב פרסום.

11. קמפיין ללא השגחה

קמפיין הוא דבר דינמי שמשתנה כל הזמן, דבר המחייב השגחה יומיומית על מנת להישאר בשליטה.
כמו שלא תתן לחתול לעשות בייביסיטר לעכבר בשום פנים ואופן אל תבנה קמפיין ותשאיר אותו ללא השגחה!!! זהו מתכון וודאי לבזבוז כסף רב ויום אחד אתה עלול לגלות שבזבזת הרבה יותר ממה שהתכוונת להשקיע ללא תוצאות בהתאם.

PPC, Google Adwords
עבור לשיווק דיגיטלי מתקדם קבל הצעת מחיר