10 כלים שיעזרו לך להילחם בקידום אתרים שלילי

13 נובמבר 2014

10 כלים שיעזרו לך להילחם בקידום אתרים שלילי

10 כלים שיעזרו לך להילחם בקידום אתרים שלילי

יש הרבה מאוד דרכים להגדיר מהו קידום אתרים שלילי וחלק אפילו שואלים את עצמם אם המושג עצמו בכלל קיים. בין אם אתם מגדירים קידום אתרים שלילי כשתילת קישורים "רעים", גניבת תוכן ,ניסיון לרכב על שם המותג שלכם או אפילו פריצה לאתר עצמו, עשרת הכלים שנציג כאן יעזרו לכם לזהות אם מישהו מנסה להזיק לאתר שלכם בכוונה תחילה :

כלי מנהלי האתרים

בתוך הגדרות כלי מנהלי האתרים ניתן לבקש ולקבל התראות על בעיות באתר ברמת חשיבות גבוהה, כך שאם במקרה תוכנה זדונית חודרת לאתר שלכם או שמישהו מפעיל נגדכם כמות גדולה מאוד של קישורי ספאם, תוכלו לדעת זאת במהירות האפשרית (במקרה של תוכנה זדונית ייתכן גם שהגולשים יקבלו אזהרה לפני שיוכלו להיכנס אל האתר שלכם...):

העדפות כלי מנהלי אתרים

כמובן שאם מדובר בהודעה על קישורים לא טבעיים, תוכלו להשתמש ב – Disavow Tool על מנת "להתנער" מהם או לנסות ולמחוק אותו ידנית על ידי פנייה לבעל האתר שקישר אליכם.

Monitor Backlinks

Monitor Backlinks הוא שירות המאפשר לכם לעקוב אחרי כל הקישורים הנכנסים אל האתר שלכם. הכלי ידווח לא רק על קישורים נכנסים שנוספו אליכם, אלא גם על קישורים שהשתנו כמו למשל כאלו שהוסרו.

Cognitive SEO

ל – Cognitive SEO יש כלי מיוחד המאפשר לזהות כל קישור לפי שלושה סוגים שונים : תקין, חשוד ולא טבעי. כל קישור שכזה ניתן להוסיף לקובץ המיועד ל -Disavow Tool , להתעלם, לתייג או לקטלג אותו מחדש.

Cognitive SEO

Authority Labs

Authority Labs הוא כלי שיכול לעזור לבעלי אתרים לראות אם חלה ירידה בחשיפה שלהם במנועי החיפוש באמצעות הצגה מרוכזת של כל מילות המפתח על גבי גרף אחד מרכזי (זאת לעומת כלי מנהלי האתרים שלא מפריד בין מילות מפתח שונות, אלא סופר את כל השאילתות).

יש לשים לב שמדובר בגרף הפוך שבו ככל שהנקודה על ציר ה – X היא נמוכה יותר, כך גם הדירוג הוא נמוך יותר.

Authority Labs

טראקבקים

טראקבקים היא מערכת שמאפשרת לבעלי בלוגים לעקוב אחרי מי שמקשר אליהם מרחבי הרשת, אך אפשר לנצל אותה בצורה חכמה על מנת למצוא אם ישנם אתרים שגונבים מכם תוכן. כיצד עושים זאת? כאשר אתם כותבים פוסט חדש, קשרו אל פוסט ישן באמצעות קישור פנימי. מרגע זה, כל מי שיעתיק את הפוסט כפי שהוא כולל הקישור, יגרום להתראה נוספת על טראקבק לפוסט המקורי ובנוסף לזאת תהיה בידכם הוכחה לכך שהאתר העתיק את התוכן שלכם גם אם בינתיים הוא הסיר אותו...

Ubersuggest

Ubersuggest מאפשר לקחת את תכונת ה – Google Suggest ולשפר אותה עם פילטרים ספציפיים כמו חיפוש תמונות, חדשות או תמונות בגישה מהירה. כמו כן, הכלי מוסיף אוטומטית תחיליות שונות ומאפשר לראות רשימה ארוכה של מילות מפתח רלוונטיות במבט אחד מהיר.

בדוגמה הבאה אפשר לראות מספר חיפושים שונים לקידום אתרים שחלק מהם עשויים להיות בעלי קונוטציה שלילית

Ubersuggest

התראות גוגל

התראות גוגל מאפשר להכניס כל ביטוי ולקבל עדכונים בנוגע לתוצאות חיפוש שמופיעות עבורו. לכן, רצוי לעקוב אחרי שם המותג שלכם או השם שלכם עצמו כדי להיות תמיד עם היד על הדופק ולוודא שאף אחד לא מפרסם דברים פוגעניים אודותיכם.

התראות גוגל

 

Cyfe

Cyfe מאפשר לאסוף נתונים ממגוון רחב של מקורות ובכלל זאת כלים לניתוח תנועה כמו Google Analytics וכלים לדירוג מילות מפתח על מנת ליצור לוח מחוונים (Dashboard) אחד גדול. בנוסף לזאת, אפשר לקבץ מספר אתרים או לקוחות שונים יחדיו.

Cyfe

Rival IQ

Rival IQ הוא כלי שמאפשר לעקוב אחרי המתחרים אותם הגדרתם מראש ולראות כיצד הם מדורגים על מילות מפתח שונות מבחינת נפח החיפוש והתנועה שהם מקבלים מכל מילת מפתח, וכך למעשה לראות שינויים בלתי צפויים אצל המתחרים שלכם. כמו כן, ניתן לבדוק את האופטימיזציה עבור כל עמוד נחיתה ספציפי ואפילו מידע לגבי חיפוש ממומן (באמצעות מידע המגיע מ – SEMRush).

Rival IQ

Fruition

ל – Fruition יש כלי מיוחד בשם Google Penalty Checker הדורש רישום. הכלי מתממשק אל מול נתוני ה – Google Analytics של האתר שלכם ומאפשר לכם לראות האם נפגעתם מעדכון מסוים.  זאת בהנחה שלעיתים נראה כאילו עשיתם הכול לפי הספר ובכל זאת נפגעתם, מה שיכול לרמז על כך שמישהו ניסה אולי לפגוע בכם בכוונה תחילה.

Fruition

לסיכום, בין אם אתם מאמינים בקידום אתרים שלילי ובין אם לא, לעקוב אחרי האתר שלכם באמצעות כמה כלים שונים אף פעם לא יכול להזיק...

 

SEO, Search console, טכני
רוצה להתקדם? צור קשר