תיוג קישורים

13 אוגוסט 2013

URL Building

המון פעמים יצא לנו לדבר עם לקוחות ששאלו מאיפה הגיעו אלינו? מאיזה עמוד בדיוק? כמה אנשים לחצו על הקישור/באנר/מודעה שלנו באתר אחר?
ברוב המקרים ניתן לזהות בבירור מאיזה אתרים הגיעו הגולשים, מנועי חיפוש, קמפיין Adwords וכד'. הבעיה מתעוררת כאשר אנו מבצעים פעולת שיווק באמצעות קישורים ישירים שאינם מזוהים ע"י אנליטיקס.
הפתרון פשוט וקל מאוד ליישום והוא נקרא – תיוג קישורים.

דוגמאות למקרים בהם כדאי לתייג קישורים:


שליחת ניוזלטר, פרסום באתר אחר (באנר או כל פורמט אחר), שימוש ב QR code וכד'

מהו תיוג קישורים?


הוספה של פרמטרים לכתובת הקישור המקורי.
בדוגמא הבאה נתייחס לשליחת ניוזלטר עם קישור ישיר לדף הבית של האתר.

קישור מקורי ללא תיוג:
http://www.start-seo.co.il
במסך מקורות הגולשים באנליטיקס נראה את התנועה כתנועה ישירה - direct ולא נוכל לדעת במדוייק כמה כניסות הגיעו לאתר מהדיוור.

אותו הקישור בתוספת תיוג:
http://www.start-seo.co.il/?utm_source=email&utm_medium=newsletter&utm_campaign=aug
במסך מקורות הגולשים באנליטיקס יתווסף מקור שיראה כך: newsletter/email וכך נוכל לדעת במדוייק את מספר הכניסות, ההמרות וכד' שהגיעו דרך הדיוור.


אז איך מתייגים?


פעולת התיוג היא פשוטה ביותר, גוגל נותן לנו כלי מאד נוח לביצוע הפעולה אשר נקרא URL Builder והוא נראה כך:

תיוג קישורים

כל שעלינו לעשות הוא להזין את כתובת האתר אליו נרצה לקשר ולמלא אחר הפרטים הרשומים בשדות הנוספים. לאחר מכן נלחץ על כפתור ה submit ונקבל כתובת מתוייגת, לדוגמא:
http://www.start-seo.co.il/?utm_source=email&utm_medium=newsletter&utm_campaign=aug

השלב הבא הוא להשתמש בכתובת המתוייגת בקישור אותו נרצה לפרסם.
כשנבדוק באנליטיקס את התנועה מהקישור הבא נדע כי:
1. מקור הקישור היה מניוזלטר
2. הגיעו אלינו מבדיקת אימייל
3. הקמפיין שייך לחודש אוגוסט


*ברוב המקרים מספיק להשתמש ב3 שדות החובה (מסומנים ב *) אך במידה ויש צורך בפירוט נוסף ניתן להשתמש בשדות הנוספים לפי ההסברים הנמצאים בצמוד לטופס.

קיים גם תוסף לכרום:
https://chrome.google.com/webstore/detail/google-analytics-url-buil/gaidpiakchgkapdgbnoglpnbccdepnpk


תיוג קישורים הינו כלי חיוני לכל בעל אתר/משווק אונליין ואינו מצריך כל ידע בתכנות כדי ליישם.

תיוג מהנה!

Analytics
רוצה להתקדם? צור קשר