שיפור יחס המרה

שיפור יחס המרה
שיפור יחס המרה צור קשר

Conversion Rate Optimization

יחס המרה (CRO) הוא מושג שהולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות , ואם בעבר רק אנשים שעסקו במודעות אדוורדס הכירו אותו בצורה כזו או אחרת, הרי שהיום גם בעלי אתרים ואלו שמקדמים אותם (אנשי ה - SEO) מבינים שמדובר בתחום שהם צריכים להכיר.

ניקח דוגמה פשוטה - בעל אתר למכירת מחשבים שכר את שירותיו של מקדם אתרים כדי שזה יביא לו תנועה של אלף איש ביום. לאחר מספר חודשים המשימה הצליחה, אך למרבה האכזבה, מסתבר כי למרות שהגולשים מגיעים לדף הנכון, רק אדם אחד ביום מבצע רכישה. במקרה זה, מדובר ביחס המרה נמוך יחסית של 0.1% (1 מתוך 1000 איש).
בשלב זה , מקדם האתרים שמתוקף תפקידו יכול לקרוא דוחות אנליטיקס ולבצע להם אנליזה, צריך לנסות ולהבין היכן נמצאת נקודת התורפה. הנה כמה שאלות חשובות מהדוגמה הנ"ל :

  • האם גולש שמגיע לקטגוריה של מחשבים ניידים ממשיך גם לדגמים עצמם?
  • מהו אחוז הנטישה של הגולשים שהגיעו ישירות לעמוד המוצר אך לא ביצעו קניה?
  • כמה מן המבקרים הם מבקרים חוזרים וכמה הם נכנסים עם שם משתמש  וסיסמה?
  • האם המתחרים מציעים מחירים נמוכים יותר משמעותית?
  • מהו תמהיל הביקורות על החנות באתר זאפ?

כפי שניתן להבחין, בעוד שלושת השאלות הראשונות הן שאלות ניתוח קלאסיות, שתי השאלות האחרונות חורגות מתחום הנתונים היבשים ודורשים לבחון גם את הנישה הייחודית של האתר. מסיבה זו, שיפור ה- CRO דורש לא מעט חשיבה מחוץ לקופסה וכושר תעוזה.


כיצד משפרים את יחס ההמרה בפועל?

מכיוון שההתנהגות האנושית מורכבת ביותר וקשה לחיזוי, כך גם לא ניתן לתת תשובה חד משמעית או לספק נוסחה לשאלה, כיצד לשפר יחס המרה. הדבר תלוי לא רק בנישה הייחודית של האתר, אלא גם בעומס המידע על המסך, המיקום של האלמנטים החשובים בו (כמו למשל קישור לקנייה) ואפילו שילובי צבעים שונים..
דווקא בגלל ההתנהגות האנושית הבלתי צפויה, אחת הדרכים הטובות ביותר לשיפור יחס ההמרה היא באמצעות "מבחני שמישות" : בדיקת מדגם מייצג של גולשים ורישום של הפעולות אותם הם מבצעים בעת הגלישה עד שהם מגיעים למטרה שהוצבה בפניהם. בשוק קיימות תוכנת הקלטת עכבר שיכולות לעזור מאוד במשימה זו. (בבדיקות מתקדמות עוקבים גם אחרי תנועת העיניים של הגולש).


כאשר משווים את המדגם הפרטני לסך כל הנתונים המתקבלים מנתוני הכניסה לאתר, ניתן לנסות ולמצוא דפוסים חוזרים שמונעים מן הגולשים להגיע ליעדם. לדוגמה, מחקרים שונים גילו כי אתר שדורש מהגולש להירשם לפני הקנייה, בדרך כלל יאבד אותו לחלוטין. לעומת זאת, אתר שמציע קנייה מהירה ולאחר מכן רישום אופציונאלי, זוכה בדרך כלל ליחסי המרה גבוהים הרבה יותר והגולשים גם חוזרים אליו לאחר מכן מכיוון שהקנייה הבאה שלהם כבר מהירה אפילו יותר!
למרות האתגר שבעניין, חברות בעלות ניסיון עשיר בקידום ואפיון של אתרים מסוגלות לשפר את יחס ההמרה בצורה ניכרת לעומת חברות העוסקות אך ורק בקידום אתרים קלאסי או בניית אתרים.

רוצה להתקדם? צור קשר