פתרון ל not provided

04 נובמבר 2013

פילטר לתוצאות not provided באנליטיקס

כבר זמן רב שאנו רואים בדו"ח מילות החיפוש באנליטיקס את “(not provided)” מופיע במקום הראשון.
Not-provided קשור למדיניות פרטיות של גוגל שאינו מציג לנו נתוני חיפוש (אורגאניים) לגולשים שהיו מחוברים לחשבון הגוגל שלהם (ג'ימייל וכד'). לפי גוגל, בקרוב (עדיין אין תאריך) כל הכניסות מחיפושים אורגאניים יופיעו כ not-provided ללא קשר לחיבור לחשבון.

חוסר המידע אודות האפקיטיביות של מונחי החיפוש המקודמים מקשה עלינו במדידה ושיפור של תהליך הקידום.

כדי לתת מענה חלקי לבעיית ה not-provided מומלץ להשתמש בפילטרnp-rewrite.

מה עושה הפילטר?


לאחר יצירת הפילטר נפסיק לקבל תוצאות not-provided בדו"ח מילות המפתח ובמקומם נראה פירוט של הדפים אליהם הגיעו הגולשים.
לדוגמא: כשגולש הגיע דרך חיפוש לדף marketing.dooble.co.il/seo כשהיה מחובר לחשבון הגוגל שלו נראה את התוצאה הבאה:

/np-seo

ללא הפילטר היינו מקבלים פשוט not-provided :(
לאחר מכן ניתן להסיק שאם גלשו לכתובת הבאה לדוגמה: marketing.dooble.co.il/seo
כנראה שחיפשו "קידום אורגני בגוגל" (או ביטוי אחר אליו מדורג הדף).

 

הערות:

הפילטר מתאים בעיקר לאתרים בעלי כתובות נוחות למשתמש/friendly urls. באתרים בהם הכתובות מורכבות ממשתנים יהיה קשה יותר לקבל תמונה ברורה.

מומלץ ליצור את הפילטר בפרופיל חדש לאותו אתר ולא להשפיע על הפרופיל הראשי (תמיד חשוב לשמור פרופיל ראשי נקי).

אז איך יוצרים את הפילטר?


פשוט מאד, נכנסים בגוגל אנליטיקס לאיזור ההגדרות admin->filters->new filter  ויוצרים פילטר חדש לפי התמונה הבאה:

יצירת פילטר not provided באנליטיקס

שימו לב לא לשכוח אף שדה! כמובן שאתם מוזמנים לתת שם יותר יצירתי לפילטר שלכם.

כך יראה דו"ח מילות המפתח לאחר הצטברות הנתונים עם הפילטר החדש:

תוצאות פילטר not provided באנליטיקס

כעת ניתן לנתח לאילו עמודים הגיעו יותר גולשים ולהסיק מכך תחת אילו ביטויים הגיעו לאתרכם.
בהצלחה בניתוח החודשי שלכם.

SEO, Analytics
רוצה להתקדם? צור קשר