עשה ואל תעשה בקידום אתרים

28 אפריל 2014

עשה ואל תעשה בקידום אתרים

עשה ואל תעשה בקידום אתרים

השנים האחרונות ובמיוחד החודשים האחרונים עשו הרבה כאב ראש למקדמי האתרים ובעיקר ללקוחות שלהם ולאלו שנוהגים להיוועץ בחברות קידום אתרים, אך לעיתים מקדמים גם בעצמם (ויש לא מעט כאלו). נראה כי הלוחמה הפסיכולוגית של גוגל בכל מה שקשור לבניית קישורים, פתיחת חשבונות ברשתות לפרסום מאמרים וכו', גרמו ללא מעט בעלי אתרים לחשוב שאם הם ימשיכו לקדם את האתר שלהם כפי שעשו עד היום, הם צפויים להיעלם מחר מתוצאות החיפוש. זאת גם אם מעולם לא קיבלו הודעה על ענישה ידנית או ספגו ירידה בדירוגים בגלל שינוי אלגוריתם כזה או אחר.


אם כך - מהם חמשת הדברים שלא כדאי לעשות?

להתבסס רק על תוכן  - תוכן טוב ובעיקר תוכן טקסטואלי אמנם תורם לאתרים טובים ושימושיים, אבל ברוב הזירות באינטרנט יש גם לא מעט תחרות ולכן אי אפשר להזניח את עבודת ה - SEO העיקרית שהיא בניית קישורים, תחזוקה טכנית של האתר ושילוב התוכן בחלקים החשובים לגוגל (בעיקר תגי המטה). אם תרצו להיווכח בדברים, אתם מוזמנים לבדוק חיפוש כמו צעצועים ולבדוק כמה תוכן טקסטואלי וכמה תמונות יש באתרים בעשירייה הראשונה, היחס עשוי להפתיע אתכם...


להפסיק לחלוטין לבנות קישורים - נכון,מאט קאטס מזהיר חדשות לבקרים מפני טקטיקות קישורים בעייתיות, אבל יש הבדל גדול מאוד בין קניית קישורים בכסף או והצטרפות לרשתות לבניית קישורים (ולא משנה איך תקראו להן) ובין בניית קישורים חכמה תוך כדי שיתופי פעולה פוריים עם אתרים אחרים. ועם כל הצער שבדבר, מי שלא יכול לחשוב על בניית קישורים שנראים טבעיים לצרכי קידום אתרים וחושש מענישה, כנראה נמצא בתעשייה הלא נכונה, ממש כמו שמי שישן עם הכסף מתחת לכרית כנראה לא יתחיל מחר להשקיע במניות...


לפחד משימוש באנאליטיקס  עבור אתרים עצמאיים - כאן יש להבדיל בין מי שמנסה לבצע מניפולציה אמיתית על גוגל באמצעות בניית רשת אתרים ובין מי שעושה שימוש לגיטימי באתרים שברשותו. רק במקרה הראשון יהיה סיכון של ממש מהכיוון שהדבר יקל על צוות הספאם של גוגל להעניש את רשת האתרים ידנית. מצד שני, ברוב המקרים היתרונות של המערכת שווים בהחלט את ההקרבה הזו.
כמו כן, מרבית הסיכויים שגוגל לא משתמשים באנאליטיקס לצורך דירוג אתרים מהסיבה הפשוטה שהדבר היה יוצר עיוותים בין אתרים שהקוד נמצא בהם ובין כאלו שלא, כמו גם העובדה שמדובר בשתי מחלקות שונות בחברה.
 

לשכוח לגמרי מבדיקת מיקומים - בחו"ל יש הבחנה ברורה מאוד בין מיקומים (Positioning) ובין דירוגים (Ranking) כאשר דירוגים הם במספרים מוחלטים ומיקומים יכולים להיות גם יחסיים (כפי שהם מופיעים למשל בכלי מנהלי האתרים). מסיבה זו, יש כאלו שטוענים שאם אי אפשר יותר למדוד דירוגים, עדיף למדוד רק את התנועה ובעיקר את ההמרות מכיוון שהיא מספקת את המדד העיקרי להחזר על ההשקעה.
עם זאת, בדיקת מיקומים באמצעות הכלים של גוגל או תוכנות חיצוניות היא עדיין חשובה מאוד מהסיבה הפשוטה שהיא יכול להראות לנו לאן נושבת הרוח : האם העמוד החדש שהעלנו בנושא מסוים זכה לחשיפה או שאולי יש נושאים אחרים שהתחילו לצבור תאוצה וכדאי לנו להשקיע יותר בתוכן ובניית קישורים עבורם? כמו כן - האם יש לנו עמודים עם חשיפה גבוהה אבל מעט לחיצות בתוצאות החיפוש? ייתכן ונוכל לשפר זאת באמצעות הפיכת התיאור וכותרת הדף למזמינים יותר.

להתבסס יותר מדי על סיגנלים חברתיים - בשלב מסוים ב - 2010 אמנם היה נדמה שגוגל ומיקרוסופט (בינג) נמצאים במרוץ אחרי הרשתות החברתיות כדי להפוך את החיפושים שלהם לחברתיים יותר, אבל נכון להיום אף אחד ממנועי החיפוש הללו לא משתמש רק בסיגנלים חברתיים לדירוג התוצאות הראשיות שלו. אז כן, נוכחות חברתית חזקה יכולה לעשות פלאים למיתוג שלכם ואפילו להביא לכם לא מעט קישורים טבעיים מבעלי אתרים אחרים שראו פוסט מעניין שלכם, אבל אין לה השפעה ישירה על התוצאות.

 

אז מה כן רצוי לעשות?

אף על פי הרשימה המכובדת של דברים שלא רצוי לעשות, אכן חלו בגוגל לא מעט שינויים שחשוב לשים לב ולהפנים אותם:

תג ה- Authorship - תג ה - Authorship מציג את התמונה שלכם לצד תוצאות החיפוש בדפים איכותיים ולכן הוא יכול להגביר את אחוזי הלחיצה עליהם (ctr). כמו כן, ההטמעה שלו היא פשוטה מאוד אם אתם משתמשים במערכת ניהול תוכן שתומכת בתוספים כמו למשל Wordpress.

ציטוטים - הציטוטים או פרטי יצירת הקשר של העסק (שם, כתובת, עיר וכו') חשובים בעיקר לעסקים שמופיעים על גבי המפה של גוגל ("גוגל מקומות"). הסיבה לכך היא שהאלגוריתם של גוגל בודק את נכונות הפרטים והאם הם זהים בכל האינדקסים המקומיים. למרבה המזל, בארץ אין המון כאלו, כך שזו לא מלאכה  שצריכה לקחת לכם יותר מדי זמן.

שגיאות בכלי מנהלי האתרים - שגיאות בכלי מנהלי האתרים כמו דפים עם תגיות כפולות או תוכן זהה כשההבדל הוא רק בכתובת הדף, יכולות בהחלט לפגוע בביצועי האתר או לכל הפחות להפוך את העבודה על תהליך הקידום לסיזיפית ביותר. אם יש כלי אחד של גוגל שלא כדאי להזניח, זה האחד.

שימוש חכם בתגיות ALT- הטקסט החלופי לתמונות באתר צריך להיות קצר וממצה. אם יש מספר תמונות דומות בעמוד, מוטב לגוון בטקסטים ולא לייצר תגיות זהות שמכילות אך ורק מילות מפתח (Keyword stuffing).

להשתמש בכלי Page Insights המעודכן - מדובר בכלי שמודד את מהירות עליית האתר שלכם ומספק לכם דוח ביצועים. בנוסף להשפעה השלילית על חווית המשתמש, אתר איטי עשוי להיות מדורג נמוך בתוצאות במקרים מסוימים, בעיקר בחיפוש מניידים.

לזכור את ההבדל בין noindex לבין קובץ robots.txt ולבצע בהם שימוש נכון - לא כולם יודעים זאת, אבל דף שאונדקס בעבר ונחסם בקובץ robots.txt עדיין עשוי להיות מאונדקס. על מנת להבטיח שחלקים רגישים באתר לא יתאנדקסו, יש להשתמש בתג noindex כפי שמתואר כאן. הדבר נכון כמובן גם לאתרים חדשים שנמצאים בתקופת הרצה.

להיעזר במומחים בשעת משבר ולבצע טיפול 10,000 כל שנה  - הכוונה לזמן משבר היא בעיקר לעונשים ידניים מכיוון שבמקרים רבים יש לנהל מספר חילופי הודעות עם גוגל רק על מנת להבין את הסיבה האמיתית לעונש. מומחה שעושה זאת יכול לחסוך לכם זמן יקר ולצמצם את הנזק התדמיתי והכספי שעלול להיווצר.

באופן דומה, רצוי לבקש חוות דעת של חברת קידום מקצועית שאתם סומכים על האובייקטיביות שלה לפחות פעם בשנה מכיוון שמנועי חיפוש ובעיקר גוגל משתנים בערך באותה מהירות בה הם מחזירים תוצאות חיפוש.

SEO, קידום אורגני, דירוגים
רוצה להתקדם? צור קשר