עדכוני גוגל לשנת 2019

05 אפריל 2020

עדכוני אלגוריתם משמעותיים בגוגל לשנת 2019

עדכוני גוגל לשנת 2019

פברואר 2019 , מרץ 2019 , אפריל 2019 , יוני 2019 , יולי 2019

אוגוסט 2019 , ספטמבר 2019 , אוקטובר 2019 , נובמבר 2019 , דצמבר 2019

פברואר

שינוי בדיווח לגבי תוצאות קנוניות (Canonical) ב-Search Console
לפני השינוי גוגל הייתה מדווחת בנפרד על הנתונים שהיו קשורים לעמוד הראשי ועל הנתונים שהיו קשורים לגרסאות המשניות שלו (הגרסאות הלא קנוניות). לדוגמה, עמוד מכנסי גברים מא' ועד ת' יכול להיות העמוד הראשי והעמוד בסדר הפוך יכול להיות הגרסה המשנית (לא קנונית).

לאחר השינוי גוגל איחדה את כל הנתונים תחת הגרסה הקנונית כך שהגרסה הלא קנונית התאפסה לאפס מופעים ולחיצות.

יש לשים לב כי לצורך העניין, גם גרסת מובייל (לדוגמה m.zap.co.il) נחשבת בדרך כלל לגרסה לא קנונית.

מרץ

יותר תמונות ממוזערות (Thumbnails) בתוצאות במובייל
בחודש מרץ 2019 חלק גדול מכלי המדידה של סוגי התוצאות שמו לב שגוגל הרחיבה את מספר האתרים שמופיעות לצידן תמונות ממוזערות במובייל. בממוצע התווספה תוצאה אחת לארבעה התוצאות הקיימות. זאת ללא קשר לתוצאות המקומיות על גבי מפות גוגל. אבל הנתון החשוב יותר הוא שסך כל השאילתות בהן נכללו תמונות במובייל קפץ מ-45% ל-70%!

מרבית התמונות היו תמונות של מוצרים, תפריטים, קטלוגים וכו'.

עדכון הליבה של מרץ
גוגל אישרה כי התבצע עדכון משמעותי בתוצאות החיפוש בערך ב-12 לחודש אך לא סיפקה פרטים נוספים. עם זאת, כפי שנצפה בעדכוני ליבה קודמים, אתרים רבים שהושפעו לטובה או לרעה הושפעו גם מעדכוני ליבה קודמים. טענה ספציפית שהושמעה היא שהעדכון פגע בעיקר באתרים בעלי חווית משתמש גרועה ותכנים לא איכותיים.

אפריל

יותר תמונות במיקומים הגבוהים
בחודש פברואר וביתר שאת בחודש אפריל גוגל העלתה את אחוז השאילתות שמחזירים אוגדנים של תמונות (שימו לב שלא מדובר בקרוסלות). האוגדנים האלו בדרך כלל מופיעים באחד משלושת המקומות הראשונים, אם כי לעיתים גם במקומות נמוכים יותר. על פי חלק מהדיווחים, לא פחות משליש מכל השאילתות שלאחר העדכון כללו אוגדנים במקום כלשהו בעמוד הראשון.

יוני

עדכון הליבה של יוני
מדובר בעוד עדכון בשרשרת העדכונים הרבעוניים (פחות או יותר) של גוגל. מסקירה של אתרים שונים, נראה שקטגוריות כמו תיירות, בריאות, מדיה, בידור, אתרי מידע על קריפטוגרפיה ומאגרי תמונות נפגעו בצורה קשה יותר מאחרים.

אחד האתרים הידועים שנפגעו בשל העדכון הוא ה-Daily Mail.

יותר גיוון בתוצאות
בעבר גוגל שינתה מספר פעמיים את הגיוון בתוצאות מבחינת מספר התוצאות שיכולות להיות מוצגת מכל דומיין. העדכון הנ"ל, שבאופן יוצא דופן אושר על ידי גוגל, ביצע שינוי נוסף במטרה להגביל את מספר התוצאות מכל דומיין לשניים לכל היותר. יש לשים לב כי לצורך העניין מרבית סאב הדומיינים נכללו באותה הקבוצה של הדומיין הראשי שלהם (כל על פי גוגל עצמה). תוצאות "מיוחדות" כגון תמונות או תוצאות מקומיות לא הושפעו מהשינוי.

מלבד זאת הבהירה גוגל שהעדכון הזה ועדכון הליבה שחל גם הוא ביוני אינם קשורים זה לזה.

יולי

הבהרה לגבי שימוש ב-noindex בקובץ robots.txt
עד ההכרזה של גוגל, היו מקדמי אתרים שחסמו דפים מסוימים מלהופיע באינדקס של גוגל באמצעות הוראת noindex שהצביעה על עמודים מסוימים בתוך הקובץ האחראי על כך,robots.txt. בשלב זה גוגל הבהירה שהחל מה-1.9.19 היא כבר לא תתמוך בהוראה הזו.

יש לשים לב כי עדיין אפשר להשתמש בתג noindex בתוך קוד ה-HTML.

אוגוסט

יותר פיסות מידע מעודכנות
גוגל שיפרה את מנוע הצגת פיסות המידע שלה (Featured Snippet) כך שיציגו תוצאות מעודכנות ורעננות יותר. אלו אותן פיסות מידע שמופיעות בראש התוצאות ובהן האתר ממנו נלקח המידע מופיע בסוף ולא בהתחלה. לדוגמה, תשובות לשאלות, אירועים, המלצות על מוצרים וכו'.

ספטמבר

יותר דגש על דיווחים מקוריים
גוגל הודיעה כי היא תחזק את ההופעות של מקורות חדשותיים אותם היא תזהה כמקוריים. הם לא רק יופיעו גבוה יותר ב-Google News או Discover, אלא גם למשך זמן ארוך יותר.

מאפייני קישורים חדשים

גוגל הודיעה באופן רשמי שהיא מוסיפה עוד שני סימונים חדשים לקישורים ומשנה מעט את המשמעות של סימון קישור כ-nofollow:

  • קישורים ממומנים שנוצרו כחלק מחסות, פרסום או תמורה אחרת יסומנו עם הסימון rel=”sponsored”.
  • קישורים שהמקור שלהם הוא בתוכן מבוסס גולשים יסומנו בסימון rel=”ugc” (לדוגמה, תגובות או הודעות בפורומים)
  • השימוש ב-nofollow יעשה אם רוצים לקשר לדף מסוים מכל סיבה שהיא, אבל לא מעוניינים לעודד העברת קרדיט לדירוג שלו (אין צורך לגעת בסימונים קיימים).

מלבד זאת, גוגל תשתמש מעכשיו בכל שלושת סוגי הקישורים האלו כ"רמיזות". כלומר, האלגוריתם שלה יוכל לבחור כיצד להתייחס אליהם, במיוחד בשילוב עם מסננים נוספים שקשורים לספאם. ובכל זאת, עדיין יש להקפיד לסמן את כל הקישורים "הממומנים" כדי שלא לעבור על הכללים המנחים שלה.

השינויים נכנסו לתוקף בפועל בתאריך ה-1.3.20

הקשחת התנאים להצגת ביקורות לצד תוצאות החיפוש
גוגל צמצמה מאוד את סוגי התוצאות עבורן היא יכולה להציג ביקורות. כמו כן הודיעה גוגל שהדירוגים באתרים של עסקים מקומיים או ארגונים שמקורם מהדף עצמו לא יילקחו בחשבון, אלא רק הדירוגים מהמקורות החיצוניים.

לאחר ההכרזה הזו, הכלים שמודדים את הגיוון בתוצאות החיפוש הראו על ירידה שבין 4% ל-5% במספר השאילתות הכולל שהציגו תוצאות כאלו. אם מביאים בחשבון שגם ההערכות הכי נמוכות דיברו על 40% מכלל השאילתות שהציגו תוצאות כאלו לפני כן, הרי שהירידה האבסולוטית הייתה משמעותית למדי (בערך 10%).

עדכון הליבה של ספטמבר

עדכון ליבה מורגש פחות מזה שהתרחש ביוני. אף על פי שגוגל טענה שמדובר בעדכון רוחבי, ג'ון מולר מגוגל הודה בחצי פה שגם הוא קיבל פניות רבות מבעלי אתרים בתחומי המדיה והבריאות, אתרים שאכן נראה שנפגעו יותר מכולם. הוא אף הזכיר ספציפית אתרי רפואה אלטרנטיבית ורמז שגוגל נעשה ביקורתי יותר כלפיהם.

אחת התיאוריות בהקשר הזה דיברה על כך שגוגל פשוט למדה להשוות טוב יותר את התוכן באתר למקורות רפואים מאומתים כגון מחקרים, כתבות בכתבי עת רפואיים וכו'.

טענה נוספת שנשמעה הייתה שהרבה אתרים שהשתמשו במילות מפתח ארוכות ("הזנב הארוך") נפגעו ואילו השאילתות הכלליות יותר נותרו פחות או יותר יציבות.

אחד האתרים שהתאוששו הוא אתר ה-Daily Mail שנפגע בעדכון הקודם.

אוקטובר 19

עדכון BERT
BERT הוא עדכון נוסף של גוגל שמתבסס על מערכת בינה מלאכותית. כמנוע חיפוש, גוגל יכול לזהות טוב יותר את ההקשר בין מילים שונות במשפט גם אם הן לא צמודות אחת לשנייה וכך למעשה להבין את הלוגיקה שלו בצורה הדומה יותר לכזו של בני אדם.

לדוגמה, לפני העדכון שאילה כמו "2019 brazil traveler to usa need a visa" הייתה מציגה גם תוצאות על תייר אמריקאי שנוסע לברזיל, אף על פי שהכוונה המקורית היא של תייר מברזיל שנוסע לארה"ב וצריך ויזה.. לאחר השינוי הוצגה השאילתה הנכונה במקום הראשון.

יש לשים לב שלמרות שיש דמיון מסוים בין Rankbrain לבין BERT, לכל אחד מהם יכולות מעט שונות.

הפסקת האינדוקס של תכני פלאש (SWF)
גוגל הודיעה שהחל מסוף חודש אוקטובר היא תפסיק להוסיף לאינדקס שלה קבצי פלאש ולכן גם מעט האתרים שעדיין השתמשו בפלאש כדי להציג את התכנים שלהם או מדיה עשירה אחרת יצטרכו למצוא פתרון אחר כגון מעבר ל-HTML 5.

נובמבר

עדכון מקומי גדול
מדובר בעדכון מקומי שאושר על ידי גוגל ותואר על ידה ככזה שגם כן משתמש בסוג של AI כדי להבין טוב יותר את השם והתיאור של העסק. בפועל, נראה כי חלו שינויים ברדיוס אותו גוגל מקשר לכל עסק ובמקרים מסוימים עסק לא הוצג אם לא היה בדיוק באותו מיקוד של הגולש.

דצמבר

BERT הופך להיות זמין בשבעים שפות (כולל עברית)
גוגל הודיעה כי BERT יגיע בסך הכול לשבעים שפות כולל עברית, אך לא הסבירה מה יהיה אחוזי השינוי בכל שפה. עד כמה שניתן היה להתרשם מהשינויים שדווחו על ידי מקדמים בארץ, לא נראו כאן תזוזות משמעותיות.

עדכונים נוספים ללא שם או כינוי (ושלא אושרו על ידי גוגל)

  • תחילת פברואר
  • תחילת יולי
  • תחילת אוקטובר

 

רוצה להתקדם? צור קשר