עדכוני גוגל לשנת 2018

27 פברואר 2019

עדכוני אלגוריתם משמעותיים בגוגל לשנת 2018

עדכוני גוגל לשנת 2018

תחילת מרץ – עדכון "הסוגריים"

מדובר בעדכון ליבה שאושר על ידי גוגל. על פי G-Squared Interactive ייתכן כי מדובר בעדכון שהיה קשור לפיסות המידע אותן גוגל מצרפת לצד חלק מתוצאות החיפוש ויש להן קשר לדירוגים. כלומר, לא מספיק שלאתר יהיה סימון מתאים בקוד כדי שפיסת המידע תופיע לידו, אלא שהעמוד צריך להיות בעל איכות מסוימת. לפיכך, לצד חלק מהעמודים הופיעו פיסות מידע שלא היו שם קודם ואילו עמודים אחרים איבדו את פיסות המידע שהופיעו לצדם.

מרץ – ניסוי "אפס תוצאות"

ניסוי של גוגל הוא שינוי זמני של תוצאות החיפוש לצורך בדיקות מסוימות. ניסוי "האפס תוצאות" לא הציג כלל תוצאות בעמודי החיפוש בתגובה לחיפושים כמו "מה השעה" או המרות של מטבעות וטמפרטורות. על מנת לראות את יתר התוצאות, הגולשים היו צריכים ללחוץ על כפתור "הראה את כל התוצאות".

אמנם היה מדובר רק בניסוי, אבל ההנחה היא שבטווח הארוך גוגל תנסה לתת לנו פחות אתרים ויותר תשובות ישירות, במיוחד לשאלות שיש להן תשובות אובייקטיבית בעלות ערכים מוחלטים.

סוף מרץ  - "פירסט מובייל אינדקס"

פירסט מובייל אינדקס הוא השינוי הגדול ביותר באינדקס של גוגל בשנים האחרונות והחידוש הוא בכך שהאינדקס החדש מתבסס על גרסת המובייל של האתר ולא על גרסת ה-Desktop. אתרים שמותאמים למובייל (רובם רספונסיבים) החלו לקבל הודעות על כך שהם עברו לאינדקס החדש. מצד שני, אתרים בעייתיים עם תצוגה לא נוחה בניידים או הבדלים גדולים מהגרסה הנייחת שלהם קיבלו הודעות שהתריעו על בעיות מסוימות.

אפריל – עדכון ארוך חסר שם

עוד עדכון ליבה של גוגל שהחברה אישרה, אך לא סיפקה שום פרטים נוספים בנוגע אליו. מדובר בעדכון ארוך יחסית שהוביל לתזוזות בתוצאות החיפוש למשך כשבוע.

יוני – סרטונים בקרוסלות

גוגל עדכנה את מבנה הקרוסלה שלה (שורה של תוצאות שאפשר לנווט בהן בחלק העליון של הדף) כך שתציג גם סרטונים, מה שהוביל לשינויים בחלקים של דפי התוצאות שנתפסו על ידי התוצאות האורגניות הקלאסיות

יולי – עדכון המהירות למובייל

עדכון שהשפיע בעיקר על אתרים שהיו מאוד איטיים במובייל. גוגל הודיעה עליו מראש, אך לא נראה שבפועל הייתה לו השפעה חזקה. זאת למרות שבעוד גוגל ממליצה על זמן טעינה של 3 שניות, זמן הטעינה הממוצע עומד על בערך 8 שניות ולאתרים מסוימים לוקח להיטען אפילו 10 שניות ויותר.

אוגוסט – העדכון הרפואי (Medic)

שמו של העדכון ניתן לו בשל האתרים עליהם הוא השפיע, שהיו ברובם אתרים רפואיים או אתרים אחרים שעסקו במידע קריטי עבור מי מבקר בהם (לדוגמה, אתרים פיננסים או אתרים שעסקו במכירת מכוניות ובתים).

ההשערה היא שגוגל שיפרה את המנגנון באמצעותו האלגוריתם שלה מנתח את שלושת מדדי ה- E.A.T   של האתר : סמכותיות, מומחיות ואמון. יחד עם זאת, חלק מהאתרים שנפגעו או דווקא קיבלו עוד תנועה היו שייכים לקטגוריות אחרות לגמרי כמו בידור או מכירות פומביות...

יולי – אזהרות אבטחה בכרום

לאחר הודעה מראש של גוגל, דפדפן כרום החל להציג הודעות "לא מאובטח" עבור כל האתרים הלא מאובטחים בשורת הכתובת, היכן שבדרך כלל נמצא סימן המפתח הסגור.

עדכונים נוספים שלא אושרו על ידי גוגל

עדכונים נוספים שלא אושרו על ידי גוגל התרחשו באמצע פברואר,  אמצע מאי ואמצע יולי

רוצה להתקדם? צור קשר