עדכוני גוגל לשנת 2017

11 דצמבר 2016

עדכוני אלגוריתם משמעותיים בגוגל לשנת 2017

עדכוני גוגל לשנת 2017

ינואר 2017 – ענישה על מודעות וחלונות קופצים מוגזמים

גוגל החלה להפעיל עדכון שהודיעה עליו מראש ונועד לדאוג לכך שפחות אתרים ישתמשו בחלונות קופצים ומודעות שתופסות חלק נכבד מן המסך במובייל. חשוב להדגיש שמדובר בעיקר במקרים בהם האתרים מציגים את המודעות האלו בעמוד הראשון אליו הגולש נכנס (בין אם מיד ובין אם הוא גולל את העמוד).

אף על פי שגוגל הכריזה שאתרים שישתמשו בטקטיקות האלו יענשו, לא ברור כמה האפקט היה משמעותי מכיוון שהוא לא עורר דיונים רבים בפורומים של מקדמי ובעלי אתרים.

פברואר – עדכון ללא שם

מדובר על עוד עדכון שגרם לתזוזה מרובה בתוצאות החיפוש. לפי Search Engine Land, נראה שרוב הדיונים בקרב מקדמי האתרים היו בקהילות "הקידום השחור", מה שאולי רומז על כך שהעדכון מטפל בקישורי ספאם ושיטות קידום אגרסיביות כמו למשל בנייה של רשתות בלוגים (רשתות שהמטרה שלהן היא לקשר אחד  לשני ובסופו של דבר לאתר המרכזי אותו רוצים לקדם).

באתר G-Squared Interactive ניתחו בפוסט ארוך מאוד את התוצאות האפשריות של האלגוריתם. המעניין הוא שבאותו שבוע גארי אליאס פרסם שגוגל עדכנו את הקווים המנחים שלהם לבודקי האיכות (שעד לפני כמה שנים קודם לכן גוגל כלל לא הודתה בקיומם).

יוני – עוד עדכון גדול חסר שם

מדובר בעוד עדכון גדול חסר שם שגוגל לא אשרה, אבל התבטא היטב בכל הכלים שמודדים שינויים בתוצאות וגם מספר מקדמים ידועים הצביעו על תזוזות חדות בתוצאות.

מרץ - גוגל "פרד"

מדובר בעדכון גדול שלא אושר באופן רשמי על ידי גוגל, אבל מניתוח של Search Engine Land עולה שהוא פגע באתרים שמציגים מאמרים בשלל נושאים, אבל לא מוסיפים באמת משהו חדש, במיוחד אם יש בהם הרבה מודעות וקישורי שותפים (אפילייטס) או דרכים אחרים להרוויח כסף.

אוגוסט – עדכון "הנץ"

עדכון "הנץ" היה עדכון שהשפיע במיוחד על החיפוש המקומי ולמעשה ביטל הרבה מן השינויים של העדכון הקודם, עדכון "האופסום" (הטרף של הנץ).

כזכור, עם עדכון פוסום, גוגל החלה לסנן עסקים דומים שהיו קרובים אחד לשני, ולא הסתפקה רק בסינון של עסקים שחלקו ביניהם מידע כמו מספרי טלפון או אתר אינטרנט. זה נשמע טוב על הנייר, אבל במקרים מסוימים, אם המתחרה של עסק מסוים היה יושב באותו בניין או בקרבתו, הוא היה מסונן החוצה שלא באשמתו.

עם עדכון "הנץ", הזיהוי נעשה טוב יותר ועסקים רבים חזרו לתוצאות, אך עדיין היו כאלו שחלקו את אותה הכתובת או היו במרחקים קצרים מאוד של עשרה – עשרים מטר מעסקים אחרים וסוננו מן התוצאות.

אוקטובר – Mobile First Index מתחיל "להתגלגל"

עוד הכרזה משמעותית מגארי אליאס, והפעם בכנס השיווק הדיגיטאלי המוביל SMX. Mobile First Index מעביר את המשקל מאתרי ה-Desktop לאתרי המובייל, כך שמי רוצה להיות מדורג היטב, צריך לוודא שהאתר שלו בנוי היטב גם במובייל.

העדכון עצמו הוא עדכון איטי שלא מופעל בבת אחת, אלא כנראה נותן עדיפות לאתרים הכי מותאמים קודם לכן. האתרים הפחות מעודכנים יעודכנו מאוחר יותר, אבל גוגל תדאג לשלוח התראה למי שהאתר שלו עדיין לא מותאם דרך ה – Search Console.

מגמה כללית ב - 2017 – להילחם בפייק ניוז

במהלך 2017, אחת המגמות החזקות של גוגל הייתה הניסיון להילחם בפייק-ניוז ומידע שקרי או לא מדויק. גוגל נקטה בשתי שיטות עיקריות לעניין:

1.הוספה של דגשים למדרגים האנושיים שלה – גוגל הוסיפה קווים מנחים חדשים למסמכים שמורים למדרגים האנושיים כיצד לדרג אתרים. ההוראות המעודכנות מורות כיצד יש לדרג אתרים שעוסקים בנושאים רגישים כמו למשל גזענות או ויכוחים על אירועים היסטוריים, גם במצבים בהם  הגולש מחפש מידע אובייקטיבי, אבל גם במצבים בהם הגולש מחפש מידע על תכנים פוגעניים בכוונה תחילה (לדוגמה, הכחשת השואה).

2.הוספה של תג Fact Check – מדובר בתג שאתרים סמכותיים יכולים לציין בתוך דפים מסוימים על מנת לסמן לגוגל שאחד מפרטי המידע הוא נכון או לא מבחינה עובדתית. כך, כאשר הגולש יחפש אמירה מסוימת שנראית לו בעייתית כמו "הילרי קלינטון מכרה אורניום לרוסיה", הוא יוכל לראות שהאמינות שלה מוטלת בספק.

העדכון הזה אמנם החל לפעול כבר באוקטובר 2016, אבל רק על אתרים באנגלית ורק על ידיעות חדשותיות.

שני צעדים אלו מתווספים לאופציה החדשה יחסית של דיווח על השלמה פוגענית, מה שאמור לעזור מאוד לניהול המוניטין של עסקים וחברות באינטרנט שהתדמית שלהם נפגעה שלא בצדק.

רוצה להתקדם? צור קשר