עדכוני גוגל לשנת 2011

24 ספטמבר 2012

עדכוני אלגוריתם משמעותיים בגוגל לשנת 2011

דף זה מציג את השינויים המשמעותיים באלגוריתם הדירוג של גוגל לשנת 2011 לפי תאריכים. מעניין לציין, כי לפי עדותו של מנכ"ל גוגל בשנה זו (אריק שמידט), היו בפועל לא פחות מ – 516 שינויים שנלקחו ממאגר של 13,000 שינויים אפשריים שנבדקו קודם לכן.

 

28 בינואר – עדכון השיוך (Attribute)

עדכון ראשוני שנועד לזהות אתרים המעתיקים תוכן מאתרים אחרים ומנכסים אותו לעצמם. מדובר בעדכון מקדים לעדכון פנדה שטיפל בבעיה זו באופי ממוקד יותר.
 

23 בפברואר – עדכון החוואים / עדכון פנדה

אחד העדכונים הגדולים ביותר בהיסטוריה של גוגל אשר פגע באתרים שהציגו תוכן ברמה נמוכה , תוכן שאינו מחדש דבר וגם תוכן אשר הועתק מאתרים אחרים (חוות תוכן). העדכון חולל סערה בעולם קידום האתרים ובעיקר באתרי מאמרים אשר ספגו פגיעה קשה בדירוגים. בחודשים שלאחר העדכון, בוצעו בו כמה שינויים נוספים על מנת למזער נזקים באתרים שנענשו ללא הצדקה.
 

30 במרץ – כפתור פלוס אחד

הכפתור הקטן שסימן את הניסיון הראשון של גוגל להיכנס ברצינות לתחום הרשתות החברתיות. הכפתור תפקד אמנם כמו הלייק של פייסבוק, אך הופיע לא רק באתרים שונים ברשת, אלא גם ליד כל תוצאות החיפוש. הכפתור השתלב בתוך החיפוש החברתי של גוגל, והשפיע על תוצאות שהומלצו על ידי אנשי קשר של הגולש בשירותים כמו Gmail.
 

28 ביוני – גוגל פלוס נחשפת

לאחר גל של שמעוות וספקולציות, הציגה גוגל את "גוגל פלוס" , רשת חברתית דומה מאוד לפייסבוק שהציגה צ'אט וידאו משופר ואפשרות לחלק את אנשי הקשר של הגולש למעגלים שונים. כמו כן, המשתמש יכול היה להוסיף למעגלים אלו אנשי קשר מבלי שאלו יוסיפו אותו בהכרח לשלהם.
בהתחלה הציגה הרשת רק עמודים פרופילים פרטיים, אך בהמשך התרחבה גם להצגת עמודים עסקיים בדומה לעמודי האוהדים של פייסבוק.  למרות שבשלב הראשון לא הייתה השפעה ישירה על תוצאות החיפוש האורגניות, עמודי הפרופילים החלו להופיע במקומות בולטים יחסית לטענת לא מעט מקדמי אתרים.
 

12 באוגוסט – פנדה מתרחב גם למדינות שאינן דוברות אנגלית (כולל ישראל)

בחודש זה, הגיע עדכון פנדה לכל המדינות שאינן דוברות אנגלית, למעט סין, קוריאה ויפן. בגלל השיפורים שבוצעו באלגוריתם המקורי בחצי השנה שחלפה מאז הוצג לראשונה, הוא השפיע על מספר קטן יותר של אתרים.
בארץ העדכון לא עורר סערה בסצנת קידום האתרים המקומית, ונראה כי האתרים שנפגעו ממנו השתמשו בשיטות שנויות מאוד במחלוקת גם קודם לכן.
 

16 באוגוסט – יותר קישורי אתר משניים

גוגל הגדילה את מספר קישורי המשנה שמופיעים בדרך כלל מתחת לעמוד הראשי של האתר או אגפים ראשיים בו (Sitelinks). באתרי מותגים גדולים, הקישורים הללו תפסו מעתה כמעט חצי מנפח העמוד.
תמונות להמחשה בבלוג הרשמי של גוגל
 

סוף אוגוסט – הצגת רשימות בתיאור האתר

עדכון שהוסיף לתיאור האתר גם מידע בצורת רשימות הנלקח בדרך כלל ממבנים טבלאיים בתוך העמוד, כמו למשל,רשימת שמות או מוצרים. ליד הרשימות שנדגמו, הוצג גם מספר הרשימות הכולל בעמוד.
השינוי הגיע במקביל גם לארץ.
 

18 באוקטובר – הצפנת שאילתות ותקלת מילות מפתח בעברית

עדכון זה גרם לכך שכל השאילתות שמשתמשים הקלידו כאשר היו מחוברים לחשבון שלהם בגוגל.קום, הוצפנו והוסתרו מתוכנות ניתוח של תעבורת אתרים כגון Google Analytics ובמקום מילות החיפוש , התקבל בדו"ח הביטוי [not provided] ביחס עם מספר הגולשים הכולל שהשאילתות שלו הוצפנו (כך שלא ניתן יותר לבודד אותם אחד מן השני).
המהלך עורר סערה לא קטנה בעולם קידום האתרים האורגני, במיוחד מכיוון שמי שניהל קמפיינים ממומנים של Adwords בגוגל, לא נפגע מן השינוי והמשיך לקבל את כל המידע הרלוונטי אליו.
ללא קשר לשינוי זה, תקלה בקידוד של מילות מפתח בעברית, הובילה להצגת ג'יבריש במקום המילה המבוקשת בדוחות של Google Analytics, ורבים קישרו בין התקלה להצפנה, אף אל פי שבסופו של דבר , הסתבר כי לא היה קשר ביניהן.
 

3 בנובמבר – עדכון "רענון" לתוכן

עדכון אשר השפיע על חלק נכבד מן השאילתות (35%) ודאג להציג תוצאות עדכניות יותר תוך כדי זיהוי של תחומי עניין שמתעדכנים באופן תדיר, כמו למשל כלכלה או משחקי ספורט. עדכון זה התאים לרוח השינויים הכללית של גוגל ב – 2011, שהתמקדו בזיהוי טוב יותר של איכות התוכן הכוללת באתרי אינטרנט.
 

14 בנובמבר – הכרזה על עשרה שינויים בצורה שקופה יותר למקדמי אתרים

לאחר לחץ ציבורי גדול יחסית על גוגל להיות גלויה ושקופה יותר, היא הציגה עשרה שינויים באלגוריתם. השינוי המשמעותי ביותר התבטא בגיוון גדול יותר בכותרת העמוד המוצגת (Title) וצמצום השפעתם של קישורים לעמוד שכללו את אותו טקסט קישור בדיוק (אנקור). עדכונים אחרים טיפלו במספר בעיות בשפות זרות (לא עברית) והצגת תיאורי אתר טובים יותר.
 

10 בדצמבר – שינויי אלגוריתם נוספים

המשך הניסיון של גוגל להציג אלגוריתם מעט שקוף יותר. מדובר בשינויים שנועדו בעיקר לשפר תפקודיות של עדכונים קודמים כמו למשל זיהוי האתר המקורי מבין שני אתרים המציגים תוכן זהה, הצגת תמונות עדכניות יותר וזיהוי טוב יותר של שאילתות קשורות (מילות נדירות יחסית לא הושמטו יותר מהשאילתה המקורית).
 
לרשימת העדכונים המלאה (באנגלית)
 
רוצה להתקדם? צור קשר