עדכוני גוגל לשנת 2010

24 ספטמבר 2012

עדכוני אלגוריתם משמעותיים בגוגל לשנת 2010

דף זה מציג את השינויים המשמעותיים באלגוריתם הדירוג של גוגל לשנת 2010 לפי תאריכים.

אפריל 2010השקה רשמית ל – "גוגל מקומות" (Google Places)

ההשקה הרשמית של "גוגל מקומות" הפכה את החיפוש המקומי למשמעותי יותר וגרמה לתוצאות עמודי המקומות של גוגל להופיע במקום בולט יותר, לפעמיים מעל תוצאות החיפוש האורגניות הרגילות.

 

מאי : עדכון May Day

העדכון המשמעותי ביותר של גוגל לשנה זו מבחינת דירוג תוצאות החיפוש נטו. העדכון פגע באתרים שקיבלו תנועה רבה מזנב ארוך, במיוחד אם היה בהם מעט מדי תוכן. (רמז מקדים לעדכון פנדה).
 

יוני : עדכון קפאין

עדכון אשר שיפר את מהירות האינדוקס של גוגל ב – 50% לדבריה. לא היה שינוי בדירוגים, אך דפים חדשים נכנסו לאינדקס מהר הרבה יותר מאשר בעבר.
 

אוגוסט - עדכון למספר ההופעות של דומיינים

גוגל אפשרה לדומיינים של מותגים גדולים וגם אתרים שזוהו במידה מרובה עם שאילתת החיפוש, להציג יותר משני דפים בתוצאות החיפוש, עד שבעה ליתר דיוק. משערים כי העדכון פגע במיוחד באתרי השותפים (אפלייטיס).

 

ספטמבר : גוגל אינסטנט

עדכון חזותי של גוגל המציג תוצאות חיפוש כבר בזמן שהגולש מתחיל להקליד את השאילתא. משערים שהעדכון צמצם במידה מסוימת חיפושים ארוכים במיוחד והעלה את כמות החיפושים הקצרים יותר, אך בסך הכול, הייתה לו השפעה קטנה הרבה יותר מכפי שציפו בהתחלה.
 

 

נובמבר 2010 : תצוגה מיידית

עדכון משלים לגוגל  אינסטנט שמאפשר לגולש לצפות בתמונה מקדימה של העמוד עוד לפני שהוא נכנס אליו. מאוחר יותר, הוזז גם הקישור לעותק השמור (קאש) ולדפים הדומים של כל עמוד, אלא מתחת לתצוגה המקדימה.
העדכון זמין כיום גם בגוגל ישראל, למרות שגוגל אינסטנט עצמו עדיין לא (נכון לפברואר 2012).
 

דצמבר 2010: עדכון ביקורות שליליות

כאשר אתר אינטרנט מסוים הופיע גבוה בתוצאות החיפוש הודות למספר קישורים גבוה, למרות שרוב האזכורים שלו ברשת היו שליליים, גוגל ביצעה שינוי יוצא דופן לאלגוריתם , כך שיוכל לזהות בצורה טובה יותר "חווית שימוש באיכות ירודה" עבור הגולש. גוגל הודו שאין להם עדיין יכולת אמיתית לזהות את הטון של הטקסט עצמו ולהפריד בין קישור שלילי לחיובי, אבל הם ממשיכים לנסות.
יש כאלו שראו בעדכון הזה עוד רמז מקדים לעדכון פנדה, למרות שהוא השפיע כנראה על כמה אלפי אתרים בלבד.
 

דצמבר 2010 : סיגנלים חברתיים

אנשי מפתח בגוגל ובינג מודים כי סיגנלים חברתיים כמו מספר העוקבים של אדם מסוים בטוויטר או כמות הלייקים של קישור בפייסבוק, מהווים סיגנל גם בתוצאות האורגניות, במיוחד בחיפוש החברתי. כמובן שהגישה של מנועי החיפוש למידע האגור ברשתות החברתיות הוא מוגבל רק למידע הציבורי,אבל עדיין מדובר בעדכון משמעותי מאוד אשר הראה כי מנועי החיפוש הקלאסיים לא יכולים להתעלם יותר מן המהפכה החברתית שעברה הרשת בשנים האחרונות.
 
רוצה להתקדם? צור קשר