ניהול פרסום בגוגל

ניהול פרסום בגוגל
ניהול פרסום בגוגל קבל הצעת מחיר

ניהול קמפיין פרסום בגוגל

ניהול של קמפיין פרסום בגוגל הוא למעשה ניהול של קמפיין Adwords  בשביל אתר מסוים על ידי מנהל קמפיינים בעל ניסיון. באופן כללי, מטרתו של מנהל הפרסום היא לקחת תקציב מסוים ולנצל אותו בצורה מקסימאלית, כך שהמחיר עבור כל לחיצה (או אלף חשיפות) יהיה כמה שיותר נמוך.


ניהול מסע הפרסום בפועל מורכב מכמה שלבים:

1.בחירת מילות המפתח

בחירת מילות המפתח היא השלב הראשון אותו יש לבצע עוד לפני עליית מסע הפרסום לאוויר. לגוגל ישנו כלי הנקרא "כלי מילות המפתח" ובאמצעותו אפשר לקבל את מספר החשיפות לכל ביטוי, את העלות הממוצעת, ואת רמת התחרותיות שלו.

בשלב זה, מנהל הפרסום צריך לבחור את תמהיל מילות המפתח בהן ישתמש. עליו לאזן בין הרלוונטיות של כל מילה לבין שאר הנתונים המופיעים בכלי המילים. למשל, לא כדאי לקחת רק מילות מפתח יקרות, גם אם הן מאוד רלוונטיות. הסיבה לכך היא שהתקציב ייגמר במהירות ומספר הלחיצות יהיה נמוך יחסית.


2. הפעלת הקמפיין

לאחר שיש רשימה ראשונית של מילות מפתח, מנהל הפרסום מתחיל לבנות את מסע הפרסום עצמו באמצעות הכלי של Adwords . בכלי זה הוא קובע את עיצוב המודעות כמודעות טקסט או מודעות תמונה ומצרף אליהן את מילות המפתח אותן בחר באמצעות כלי מילות המפתח בשלב הקודם. מבחינת תקציבית, יש להגדיר לכל מילת מפתח מחיר מקסימלי אוטומטי או מחיר ידני. במידה והמחיר הידני שנקבע נמוך מהמחיר הנדרש להופעה בדף הראשון, תוצג התראה מתאימה. יש גם אפשרות לשינוי מחושב של מחיר ידני אם תנאים מסוימים מתמלאים.

בשלב זה אפשר לבחור אם המודעות יוצגו רק בחיפושים, או גם ברשת התוכן. רשת התוכן היא בעצם רשת אתרי השותפים של גוגל הנכללים בתוכנית הקרויה Adsense. באתרים אלו מוצגות המודעות לפי התאמתן למילות המפתח בדף עצמו, אך ניתן גם לבחור אתרים ספציפיים בהם תמוקדנה המודעות.
בחלק האחרון של שלב זה, מחברים כל מודעה לדף הנחיתה הרלוונטי אליה.


3.מעקב שוטף אחר הקמפיין

המעקב השוטף הוא בעצם השלב התפעולי האחרון שנמשך במחזורים לאורך כל חיי הקמפיין. לאחר מספר ימים או שעות (תלוי בתקציב וברמת התחרותיות), יתחילו להופיע נתונים עבור כל מודעה כגון מספר חשיפות כללי, מספר הקליקים מחיר ממוצע לקליק, ציון האיכות שלה (מודעה איכותית יותר תעלה פחות ותיחשף יותר) וכו'.

מכאן והלאה, תפקידו של מנהל הפרסום הוא לעקוב אחר כל מילה ומודעה ולזהות נקודתיות בעתיות כדוגמת מודעה יקרה מדי, מודעה עם אחוז לחיצות נמוך מדי, מודעה שאינה איכותית מספיק וכדומה. טיפול בנקודות התורפה האלו יכול להיעשות במספר דרכים :

  • שינוי תוכן המודעה (החלפת טקסט או תמונה)
  • שינוי מחירים למילות המפתח
  • שיפור דף הנחיתה עצמו כך שיהיה ברור וממיר יותר


חלק נוסף ובלתי נפרד מהמעקב הוא כמובן הפקת דוחות תקופתיים על מנת שהלקוח יוכל לעקוב אחר הביצועים של מסע הפרסום. חשוב לזכור שלעיתים השקיפות והאמינות עצמה חשובים יותר מהביצועים. לקוח שיודע כי מטפלים בו ודואגים לו, יהיה סבלני יותר גם במצבים בהם לא כל מה שהוא מצפה לו מתממש.

עבור לשיווק דיגיטלי מתקדם קבל הצעת מחיר