המדריך המלא למילות מפתח שליליות באדוורדס

17 דצמבר 2013

שיפור ביצועי קמפיין באמצעות מילים שליליות

מושגי חיפוש שליליים הם חיוניים לכל מסע פרסום בגוגל. הרעיון העומד מאחורי מילות מפתח שליליות, הוא למנוע הופעה של מודעות ממומנות בגוגל בעת שגולש מחפש מוצרים או שירותים שאינם רלוונטיים לנושא שאתה מפרסם. על ידי כך אנו נמנע בזבוז מיותר של כסף במידה והגולש מקליק על מודעה.

לדוגמא: יש לך אתר למכירת כוסות זכוכית מעוצבות, ע"י הוספת מילה שלילית כגון – פלסטיק - תמנע מהמודעה שלך להופיע כאשר גולש יחפש כוסות פלסטיק.

כמו בהתאמות הרגילות בקמפיין ישנן מספר סוגים של מילים שליליות. חשוב להבין איך כל אחת מהן עובדת על מנת למנוע בזבוז מיותר או פגיעה בביצועי קמפיין האדוורדס שלך.

מילת מפתח שלילית בהתאמה רחבה


אופן הגדרת צורת ההתאמה השלילית הרחבה, הוא הוספת סימן המינוס לפני המושג אותו אתה רוצה לשלול בצורה הבאה:
-כוס חד פעמית
התאמה רחבה של מילים שליליות תמנע הופעה של מודעות במגוון רב של וריאציות לאותה מילה שלילית. בדוגמא נחזור לאתר הכוסות שלנו. כאשר אני אשלול בהתאמה רחבה את המונח - כוס חד פעמית, המודעה עדיין תופיע אם אחפש בגוגל כוסות חד פעמיות או כוסות פלסטיק.
המודעה לא תופיע בגוגל אם אבצע חיפוש שיופיעו בו המילים: כוס, חד ופעמית ביחד באותו משפט. לא משנה מה הסדר ואפילו אם יש מילים ביניהן למשל: "כוס מעוצבת חד פעמית”.

מילת מפתח שלילית בהתאמה לביטוי


אופן הגדרת צורת ההתאמה השלילית לביטוי הוא הוספת סימן המינוס והכנסת הביטוי בתוך מרכאות בצורה הבאה:
-"כוסות פלסטיק"
מילה שלילית בהתאמה לביטוי עובדת באופן די דומה להתאמה לביטוי הרגילה.
ביחס להתאמה השלילית הרחבה, הצמצום של מושגי החיפוש עבורם המודעה תופיע, הרבה יותר קטן.
המודעה שלך לא תופיע עבור כל חיפוש אשר יתווסף לביטוי המדויק הנמצא בתוך המרכאות (זה גם כולל את המושג עצמו). לדוגמא קבענו כי "כוסות פלסטיק" הוא הביטוי שאנו רוצים לשלול, המודעה תופיע בתוצאות החיפוש עבור כוסות חד פעמיות. המודעה לא תופיע עבור קנה כוסות פלסטיק או כוסות פלסטיק לקנייה וגם לא עבור כוסות פלסטיק.

מילת מפתח שלילית בהתאמה מדויקת


אופן הגדרת צורת ההתאמה השלילית המדויקת הוא הוספת סימן המינוס והכנסת הביטוי בתוך סוגריים מרובעים בצורה הבאה:
-[ספל  קפה]
התאמה שלילית מדויקת הינה ההתאמה המצומצמת והספציפית ביותר (וגם זו שהכי קל להבין).
אם נשלול את המושג [ספל קפה] אז המודעה לא תופיע במידה והגולש יחפש ספל קפה.
המודעה תופיע עבור כל מילה אחרת שתתווסף לביטוי למשל: ספל קפה מעוצב או קניית ספל קפה.

להבין מקריאה בלבד את סוגי ההתאמות זה עסק לא כל כך פשוט, לכן הכנתי לכם טבלה שתעזור לכם לראות באופן ויזואלי את סוגי ההתאמות:

סוג ההתאמה השלילית צורת ההגדרה חיפושים שהמודעה לא תופיע עבורם חיפושים שהמודעה תופיע עבורם
רחבה -כוס כוס מעוצבת
כוס חד פעמית
כוס מהממת
ספל פלסטיק
ספל מעוצב
לביטוי -"כוסות פלסטיק" כוסות פלסטיק
כוסות פלסטיק לקנייה
עיצוב כוסות פלסטיק
כוסות מעוצבות
כוסות זכוכית
מדויקת -[ספל קפה] ספל קפה
ספל לקפה
ספל קפה מעוצב
רכישת ספל קפה

 

עכשיו שהבנו איך כל התאמה עובדת הבה נמשיך ונראה איך אנו מזינים אותן לקמפיין.
הזנת מילים שליליות לקמפיין מתבצעת בשתי רמות (ראה תמונה למטה) :
1. רמת קמפיין
2. רמת קבוצת מודעות

ברמת הקמפיין נשלול מילים שאינן רלוונטיות לכל הקמפיין למשל באתר כוסות הזכוכית שלנו הביטוי - חד פעמי -  לא רלוונטי באופן גורף. ברמת קבוצת המודעות נשלול מילים ברמה יותר ספציפית. לדוגמא בקמפיין יש לנו שתי קבוצות מודעות האחת לכוסות מעוצבות כחולות והאחרת לכוסות מעוצבות ירוקות אנו נשלול במודעה של הכוסות הירוקות את המילה כחולות ולהפך.

בכרטיסיית מילות המפתח אנו נרד לתחתית הדף ונלחץ על סימן הפלוס שמופיע ליד המשפט מילות מפתח שליליות. יפתחו לפנינו שתי הרמות שאפשר לשלול בהן מילים - רמת מסע פרסום ורמת קבוצת מודעות.

כרטיסיית מילות מפתח

בחרו את הרמה הרצויה (רמת קמפיין או קבוצת מודעות) את הקמפיין הרצוי ואת קבוצת המודעות הרצויה והזינו את המילים שאתם רוצים לשלול עם ההתאמה הרצויה כמובן.

דוח מצוין למצוא בו מילים שליליות הוא דוח מונחי החיפוש הנמצא גם הוא בכרטיסיית מילות המפתח. נלחץ על כפתור פרטים אשר יפתח את תפריט מונחי חיפוש ונלחץ על הכל.

תפריט מונחי חיפוש

בפנינו תוצג רשימה עם כל המילים שבעזרתן הגיעו אלינו לקמפיין בשלוש וריאציות מושגים ששללנו (תווית אדומה- פסולה) מילים שהוכנסו לקמפיין (תווית ירוקה -קיימת) ומילים ללא שיוך שלילי או חיובי אשר לגביהן נחליט אם להכניס אותם לקמפיין או לשלול אותן.

ע"מ לבחור מילה אנו נסמן ב-וי את הריבוע שמופיע לידה. לאחר שנסמן את אחת המילים הכפתור "הוסף כמילת מפתח שלילית" ייהפך ללחיץ.

דוח מונחי חיפוש

כאשר נלחץ על הכפתור יופיע תפריט המפשר לנו לבחור אם לשלול את המושג ברמת קמפיין או ברמת קבוצת מודעות. אנו נבחר את הרמה הרצויה. שימו לב כאשר נשלול מילה דרך דוח מונחי החיפוש היא תהיה בהתאמה מדויקת בלבד! 

זהו סיימנו. עכשיו אפשר להתחיל לסנן ולהפוך קמפיין עם ביצועים שליליים לחיובי.

PPC, Google Adwords
עבור לשיווק דיגיטלי מתקדם קבל הצעת מחיר