מה זה קידום ביוטיוב?

מה זה קידום ביוטיוב?
24 יולי 2016

מה זה קידום ביוטיוב ואיך עושים אותו בצורה אפקטיבית?

קידום ביו טיוב הוא קידום שבמהלכו אנחנו מבצעים פעולות מסוימות (חלקן מעולם קידום האתרים הקלאסי) על מנת לגרום ליותר צפיות בסרטונים שלנו בצורה אורגנית מבלי להשתמש בכלי הפרסום של יו-טיוב.

בשלב הראשון עליכם להגדיר מיהו קהל היעד שלכם. למשל, אם אתם עוסקים בנושא שיווק באינטרנט, תוכלו לכוון את הערוץ שלכם למשווקים באינטרנט (מתחילים או מנוסים). ככל שתקבעו את קהל היעד שלכם בצורה מדויקת יותר, כך יהיה לכם קל יותר ליצור את הסרטונים ולקדם אותם בהמשך.

כעת עליכם להגדיר מה קהל היעד שלכם מחפש ואיך הוא מעוניין לצרוך את התוכן. למשל, משווקים באינטרנט עשויים לרצות להגדיל את כמות המבקרים באתרים ובמדיות החברתיות שהם מנהלים, ולכן יהיה הגיוני שרוב קטעי הווידיאו יהיו מדריכים והרצאות בנושא שיווק באינטרנט. תוכלו גם למכור מנויים / מוצרים אם יש לכם כלים טכנולוגיים באתר האינטרנט שלכם.

חשבו מה אנשים רוצים לראות ביו-טיוב?

בשלב השני עליכם לחשוב מה אנשים רוצים לראות ביו-טיוב. בדרך כלל הם ירצו לראות משהו מבדר או משהו שילמד אותם משהו חדש. יחד עם זאת, אל תתנו להם הקדמות מיותרות או רקע היסטורי משעמם על מה שהם הולכים לצפות בו, מכיוון שרובם רוצים לקבל מידע או ליהנות מהסרטון תכף ומיד ולא לחכות יותר מדי.

כיצד ליצור את הסרטון הטוב ביותר מבחינה טכנית?

מבחינה טכנית, לא צריך להיות צלם וידאו מדופלם כדי ליצור סרטונים באיכות סבירה. כל מה שאתם צריכים זו מצלמה איכותית ובדרך כלל גם מסך ירוק כדי לאפשר לכם לצלם את עצמכם מול רקע לבן שיבליט אתכם. כמו כן, חשוב שהתאורה בה אתם משתמשים תהיה טובה.

פורמט פופולארי נוסף הוא ה- Whiteboard  בו אתם מסבירים נושא מסוים על גבי לוח מחיק בעזרת טושים פשוטים, אבל לשם זאת אתם זקוקים לקצת כישרון ציור או למישהו שיעשה זאת בעבורכם.

לגבי העריכה, גם זו לא אמורה להיות משימה מורכבת מדי, אלא אם כן אין לכם שום ניסיון קודם בתחום, ואז ייתכן ותצטרכו לשכור עורך וידאו שיבצע את העריכה בעבורכם.

איך נראה ערוץ ביו-טיוב ואיך מביאים אליו משתמשים?

השלב השלישי הוא יצירת ערוץ ועיצוב שלו. כמו בפייסבוק, בערוץ זה תוכלו להוסיף את תמונת הפרופיל שלכם ותמונת רקע, כמו גם קישור לאתר האינטרנט שלכם. בנוסף, תוכלו להוסיף ערוצים אחרים שאהבתם ורשימות פלייליסטים שיצרתם לערוץ.

ערוץ יוטיוב

כדי להביא אל הערוץ משתמשים שירשמו אליו (יהפכו למנויים), עליכם ליצור סדרה של סרטונים ולא להסתפק בסרטון אחד, טוב ככל שיהיה.

הדבר השני שאתם צריכים לעשות זה להשתמש בכמה  טקטיקות  SEO ידועות כדי להפוך את הסרטון שלכם ליותר אטרקטיבי ולגרום לו להופיע במקום גבוה יותר בחיפושים של Youtube ולעיתים גם בגוגל.

בגדול, יו-טיוב מתייחס לכל וידאו באמצעות שלושה פרמטרים שונים:

  • כותרת הוידאו (Title)
  • תיאור הוידאו (Description)
  • תגים המתנהגים בדומה למילות מפתח (Keywords)

מילת המפתח העיקרית שלכם צריכה להופיע בכל שלושת המקומות פעם אחת מלבד בתיאור, שם היא יכולה להופיע גם פעמיים אם התיאור מספיק ארוך. התיאור הוא גם החלק החשוב ביותר בדיוק בגלל שהוא יכול להיות ארוך יותר משאר החלקים, ולכן אין לזלזל בו.

דוגמה מצוינת לשימוש בטקטיקה הזו היא הערוץ של Brian Dean BacklinkO בו יש תיאורים מאוד ארוכים לכל וידאו הכוללים שימוש במילות המפתח, פעם אחת בתחילת הטקסט ופעם אחת בסופו.

ישנם כמובן עוד מספר פרמטרים שיו-טיוב מסתכל עליהם כאשר הוא מדרג סרטונים, למשל :

  • מספר הצפיות הכולל בוידאו – רצוי כמה מאות או כמה אלפים לפחות
  • הדירוג של הוידאו (כמה אהבו אותו וכמה לא אהבו)
  • כמה אנשים לחצו על כפתור "הירשם כמנוי" ליד הוידאו וכמה אנשים שיתפו את הסרטון
  • איזה דיון הווידאו יוצר מסביבו, כלומר, האם יש לו הרבה תגובות (כאן צריך מעט לסייג את הדברים מכיוון שלתגובות יכול להיות סנטימנט שלילי או חיובי).
  • משך הצפייה בוידאו – תחת החשבון שלכם ב – Analytics  תוכלו לראות את משך הצפייה בכל הסרטונים ומשך הצפייה הממוצע בכל סרטון כאחוז מהאורך המלא שלו. זהו עוד נתון שהאלגוריתם של יו-טיוב כנראה לוקח בחשבון כאשר הוא מציע הצעות לסרטונים.

Video analytics

מן הסתם, ככל שתיצרו קטעי וידאו טובים יותר, כך הפרמטרים הנ"ל יהיו חיוביים יותר.

דרכים נוספות להגדלת מספר הצפיות בסרטונים שלכם או להגדלת החשיפה שלכם:

  • שיתוף פעולה עם מי שכבר צבר לעצמו מספר מנויים ומספרי צפיות גדולים באמצעות אירוח בווידאו שלו
  • הטמעת הוידאו באתר, בבלוג, או בעמוד הנחיתה שלכם
  • הפצת הוידאו לרשימת תפוצה של הקוראים שלכם בדואר האלקטרוני שבתורם ישתפו אותו עם קוראים אחרים או במדיה החברתית
  • שימוש באפשרויות הפרסום הממומן ביו-טיוב
  • הוספת כפתור הרשמה לערוץ שלכם באמצעות סימן מים:

  • הוספת הערה עם קישור הרשמה לערוץ שלכם (מומלץ)

הבאת משתמשים אל עמוד הבית שלכם:

לאחר שעברנו על כל הדרכים להביא יותר משתמשים אל הערוץ שלכם, נציג שתי דרכים להביא יותר משתמשים לאתר החיצוני שלכם. אחרי הכול, לעיתים קרובות זו המטרה המרכזית של הקמפיין שלכם :

  1. הוספת קישור לאתר בתיאור עצמו. החיסרון? הקישור פחות בולט יחסית ולכן מספר המשתמשים שילחצו עליו כנראה יהיה קטן למדי.
  2. הוספת קישור חיצוני בתוך ההערות עצמן. כן, הדבר אפשרי... אבל על מנת לעשות זאת, תצטרכו לאמת את החשבון שלכם, לאמת את האתר אליו אתם רוצים לקשר דרך ה – Search Console, ורק לאחר מכן תוכלו להוסיף קישור חיצוני לכל כתובת חיצונית תחת האתר המאומת בלבד. (לא ניתן להוסיף יותר מאתר אחד לכל חשבון...) :

מספר טיפים נוספים:

  • אל תתייאשו אם הקידום לוקח זמן, ממש כמו בקידום אורגני בגוגל, אתם מתחילים מאפס וצריכים לטפס לאט לאט, אלא אם כן יש לכם רשימת דיוור גדולה מאוד או אתר פופולארי (בו אתם יכולים כאמור להטמיע את הוידאו)
  • אם בהתחלה תקבלו הרבה תגובות שליליות, זה בסדר. החשוב הוא לבודד בין תגובות סתמיות של "טרולים" לבין תגובות שהן באמת הערות בונות שיכולות לעזור לכם להשתפר. קחו אותן לצומת ליבכם.
  • אל תבססו את כל הנוכחות האינטרנטית שלכם על יו-טיוב בלבד. בניגוד למה שנראה, ישנם מעט מאוד אנשים שיכולים להרוויח כסף רק מיו-טיוב (בין אם באמצעות לידים ובין באמצעות חלוקת רווחים עם יו-טיוב מפרסומות).
SEO, Youtube
רוצה להתקדם? צור קשר