כיצד ניתן לפרסם ביוטיוב

כיצד ניתן לפרסם ביוטיוב
17 יולי 2016

למה ואיך כדאי לפרסם ב Youtube?

יו-טיוב נחשב לאחד האתרים הפופולאריים ביותר בעולם וההערכה היא כי כמעט שליש מכל המשתמשים באינטרנט גלשו בו פעם אחת או יותר. אם היו מסכמים את סך כל השעות שנצפות ביו-טיוב בחודש, היו מגיעים ל – 6 מיליארד שעות. עם נתונים כאלו שהופכים את יו-טיוב לנצפה יותר מכל רשת כבלים בעולם, קל להבין מדוע כל כך הרבה מותגים בינלאומיים בוחרים לפרסם ביו-טיוב ולמה גם לכם כדאי לעשות זאת.

יתרה מזאת, רשת הפרסום של יו-טיוב נתמכת על ידי ענקית החיפוש גוגל ולכן אין צורך ללמוד כלים חדשים או שיטה חדשה לניהול תקציב ותחרות מול מפרסמים אחרים על מנת להתחיל לפרסם. למעשה, כל הניהול של הקמפיין לוידיאו מתבצע דרך הממשק המוכר של Adwords וכך גם החיוב של המפרסם.

הפרסומות של יו-טיוב נקראות Trueview והן נחלקות לשניים: In Stream ו – In Display. כל פרסומות ה – TrueView יכולות להופיע הן באתר יו-טיוב עצמו והן באתרים שותפים של גוגל או באפליקציות תומכות במכשירים ניידים. וכמו תמיד אצל גוגל, אפשר למקד את הפרסומות גם לפי מדינה ושפות.

In-Stream

אלו הפרסומות היותר פופולארית והן מורכבות מסרטונים קצרים המוצגים לפני או אחרי הסרטון הנוכחי בו המשתמש רוצה לצפות. לצופה ניתנת האפשרות לדלג על הסרטון לאחר חמש שניות. כמו כן, ניתן לעבור מהמודעה לאתר הבית של המפרסם או דף הנחיתה שלו באמצעות לחיצה על כתובת ה – URL שלו.

המפרסם עצמו משלם רק אם המשתמש צופה ביותר מ – 30 שניות, לוחץ על הקריאה לפעולה שמופיעה על גבי שכבות על, כרטיסים או מודעות באנר. במילים אחרות, המפרסם לא משלם כל פעם שהסרטון שלו מוצג, אלא אם כן אחד מהתנאים הללו התקיימו...

הסרטון עצמו חייב להתארח בתוך Youtube.

בתמונה למטה ניתן לראות כיצד נראית מודעת In Stream בשילוב של באנר בתוך המודעה ושכבת קריאה לפעולה:

פרסום ביוטיוב instream

In Display

אלו למעשה כמה סוגים של פרסומות שיכולות להופיע בכמה מקומות שונים. המשותף לכולן הוא שהן מזכירות את פרסומות Adwords  הרגילות, כלומר, אלו למעשה מודעות תמונה המלוות בכמה שורות טקסט ומפנות את הגולש אל סרטון מוצע.  המפרסם מחויב כל פעם שמישהו לוחץ על המודעה.

המודעות עצמן יכולות להופיע ליד הסרטונים המוצעים, בעמודי החיפוש של יו-טיוב או כשכבת על כאשר המשתמש צופה בסרטון כלשהו.

פרסום ביוטיוב in display
 

תמונות ובאנרים של Adwords

אלו הן למעשה מודעות באנרים ותמונה רגילות של Adwords שיכולות להופיע במיקומים שונים ברחבי Youtube כמו למשל מעל לסרטונים המוצעים או כבאנר בשכבת על מעל סרטון. בשונה מפרסומות In Display, הן לא מפנות את הגולש לסרטון כלשהו, אלא לאתר חיצוני.

פרסום ביוטיוב - related video

פרסום ביוטיוב overlay

פרסומות "אורגניות"

דרך נוספת לפרסם ביו-טיוב היא באמצעות פרסומות אורגניות, כלומר, להפיק סרטון וידאו ולהעלות אותה בדרך הרגילה ליו-טיוב. בדרך זו אנחנו למעשה נעזרים במגוון של טקטיקות מעולם קידום האתרים כדי לקדם את הסרטון ולגרום לכמה שיותר אנשים לצפות בו. על מנת שסרטון כזה באמת יהפוך לויראלי, עלינו ליצור בו משהו שונה וייחודי כדי שאנשים יסתקרנו לראות את הקטע המלא, יעבירו אותו מאחד לשני ובסופו של דבר גם יחפשו אותו ספציפית (אם עוד לא ניסתם את כלי החיפוש הפנימי של יו-טיוב, כדאי לכם לנסות, התוצאות עשויות להיות מפתיעות...).

כיצד יוצרים את הפרסומות?

על מנת ליצור פרסומות וידאו, ניגשים לממשק של Adwords ובוחרים בקמפיין חדש -> קמפיין וידאו, שם יוצרים קבוצת מודעות חדשה ועוקבים אחרי ההוראות על המסך. לאחר שיוצרים את המודעה אפשר גם להוסיף לה אפשרויות מתקדמות כמו שכבת קריאה לפעולה או באנר נלווה. במדריך "יצירת קמפיין וידאו ביו-טיוב " נרחיב על כך.

PPC, Youtube, פרסום בוידאו, Google Adwords
רוצה להתקדם? צור קשר