המדריך השלם לשיווק בפייסבוק

21 יוני 2016

איך לפרסם את העסק שלך בפייסבוק

בשנים האחרונות הפכה פייסבוק לרשת החברתית המשפיעה ביותר על האינטרנט ולכולם ברור שאם רוצים לקבל חשיפה גבוהה, צריך להיות פעילים בה בד בבד עם קידום ופרסום בגוגל. השאלה היא כמובן איך עושים את זה נכון...

פרסום בקבוצות

פרסום בקבוצות שונות בפייסבוק היא הדרך הקלה ביותר לפרסם את עצמכם והיא לא דורשת מכם לפתוח דף עסקי. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא למעשה להוסיף קישור אל האתר שלכם בגוף הפוסט.

החיסרון? הרבה מאוד ספאמרים למדו את השיטה הזו והם משתמשים בקבוצות פייסבוק כמקום לפרסם את עצמם,  מה שהופך חלק גדול מהקבוצות בפייסבוק ללוח מודעות לא מאוד אפקטיבי (אנשים שהם לא מפרסמים בעצמם מתרחקים מהקבוצות הללו). גם בקבוצות בהם יש יותר סדר וארגון, לא תמיד קל לפרסם ולפעמיים צריך לקבל אישור ממנהל הקבוצה לפני שאפשר לעשותזאת. 

פתיחת דף עסקי

הדבר הראשון שחשוב להפנים בנוגע לדפים עסקיים הוא שהיום בניגוד לעבר, פתיחת דף עסקי בחינם אינה מספיקה על מנת להתקדם. הסיבה לכך היא שפייסבוק הגבילו מאוד את התפוצה של פוסטים ופעילויות לא ממומנות על חשבון הפוסטים הממומנים (כלומר בתשלום) ופרסומות אחרות.

יחד עם זאת, חשוב מאוד להכין את התשתית של הדף שלכם בין אם אתם מתכוונים לפרסם באופן ממומן ובין אם לא:
בחירת תמונות נושא (Cover) ותמונת פרופיל – עבור תמונת הנושא, עליכם לבחור בתמונה שתייצג נאמנה את העסק שלכם. אם אתם רוצים לבחור בתמונת נוף או תמונה אומנותית זה בסדר גמור, אבל דאגו ליצור רושם חיובי. אפשר גם לפרסם מוצר או שירות מסוים כמו שעשו באתר Moz:

תמונת פרופיל ורקע לדף פייסבוק

לעומת תמונת הנושא, תמונת הפרופיל היא תמונה קטנה יותר בצורת ריבוע, ולכן חשבו כיצד תוכלו להציג את הלוגו שלכם או אלמנט מייצג אחר (לדוגמה, דמות כלשהי) באופן זה.
שליחת הדף לחברים – תחת תפריט "התראות" בממשק ניהול הדף, תוכלו לשלוח את הדף לחברים שלכם בפייסבוק וכך לצבור עוד לייקים בלי לשלם כלל.

עצבו את הדף בצורה הנוחה לכם – ניהול לשוניות והוספת כפתורים מיוחדים או אפליקציות תקנה לדף שלכם מראה ייחודי ושונה מאשר דפים אחרים (ההוראות המדויקות לביצוע עשויות להשתנות מדי פעם ולכן כדאי להיעזר בדפי העזרה של פייסבוק):

הוספת כפתור יצירת קשר לדף פייסבוק

בין האפליקציות השונות שניתן לבחור ישנן אפליקציות סקרים, חידונים, אפליקציות להצגת תמונות מפינטרסט, אפליקציות לתחרויות נושאות פרסים ואפילו אפליקציות שהופכות את דף הפייסבוק לחנות וירטואלית לכל דבר ועניין.

למדו כיצד לראות את נתוני השימוש בדף : לכל דף בפייסבוק יש מערכת Analytics המציגה את נתוני הכניסה אליו. בעזרת מערכת זו תוכלו לראות למשל באיזו שעה הכי הרבה מן הגולשים שלכם נמצאים בפייסבוק וכך לדעת למתי לתזמן את שליחת הפוסטים (לחצה על החץ הקטן ליד כפתור הפרסום של הפוסט).

בהתחלה אמנם לא תראו מספרים במערכת, אבל ככל שיעבור הזמן ותצברו יותר אוהדים (לייקים), כך המערכת תתמלא בנתונים אותם תוכלו לנצל.

Facebook insights

גוונו בסוגי הפוסטים שאתם מעלים כדי להבין מה האוהדים שלכם אוהבים – העלו פוסטים שונים ומגוונים כדי להבין מה עובד על קהל היעד שלכם : תמונות (כולל ממים וציטוטים), חידונים, קטעי וידאו ותחרויות. כך המעורבות של הגולשים עם הדף תעמיק והסיכוי שהם יישארו אוהדים נאמנים יגדל.

פרסום ממומן

פרסום ממומן בפייסבוק היא הדרך האפקטיבית ביותר להגיע לקהל יעד חדש בפייסבוק, אך היא מן הסתם עולה כסף וזהו החיסרון העיקרי שלה. הפרסומות עצמן יכולות להופיע בצידי הדף (באתר של פייסבוק במחשבים רגילים) או בתוך הפיד של המשתמש ואפילו באתרים ואפליקציות חיצוניות (בדומה לתוכנית אדסנס של גוגל), כך שקשה מאוד להתעלם מהן.

כמו כן, המערכת של פייסבוק יודעת להציג לכל אחד רק את הפרסומות הרלוונטיות ביותר עבורו על סמך המידע "החברתי", כולל רשימת החברים שלו והדפים אותם הוא אוהב. בנוסף לכך, אפשר לבחור קהל יעד מפולח לפי מיקוד גאוגרפי, תחומי עניין, התנהגויות (נוסעים מתמידים) וקטגוריות אחרות ולראות בדיוק מהו הגודל של קהל היעד הפוטנציאלי אליו המודעה פונה. אופציה חשובה נוספת היא שיווק מחדש, כלומר, לפרסם רק לאותו קהל יעד שכבר ביקר באתר שלנו בעבר.

טרגוט קהלים בפייסבוק

עוד יתרון של הפרסום הממומן הוא שניתן לקדם באמצעותו מספר רב של פרסומים : החל מקידום של פוסטים בודדים, דרך קידום הדף כולו ועד לקידום של אתרים חיצונים, אירועים, אפליקציות ואפילו יצירת טופס לאיסוף לידים מתוך פייסבוק (במקום דף נחיתה חיצוני).

התמחור עצמו מתבצע בעזרת שיטת מכירה פומבית המורכבת משלושה אלמנטים שונים:

  1. המחיר המקסימאלי אותו כל מפרסם מוכן לשלם
  2. האיכות והרלוונטיות של המודעה – נמדדת בעיקר לפי המשוב שפייסבוק קיבלה על המודעה בעבר
  3. קישור בין בין קהל היעד הספציפי לפעולה אותה הוא אמור לבצע כדי לעבור המרה על ידי המודעה. פייסבוק מציגה כדוגמה מודעות לציוד בישול : מכיוון שהכי הגיוני להציג להם מודעות רכישה, אלו יהיו המודעות בעל הערך הגבוה ביותר בפרמטר זה.

בסופו של דבר, פייסבוק משקללת את כל שלושת הגורמים הללו על מנת להציג לכל אחד את המודעות הרלוונטיות ביותר עבורו והמפרסם מחויב בסכום המקסימלי אותו הוא מוכן לשלם עבור כל מודעה או בסכום נמוך יותר. ככל שהמודעה הספציפית של כל מפרסם זוכה ביותר מכירות פומביות, כך היא מוצגת יותר פעמיים עד לניצול כל התקציב היומי של המפרסם. המשמעות היא שאין טעם לבחור בהצעת מחיר נמוכה כדי לחסוך, אלא ההפך, רצוי לבחור בהצעה שמייצגת את השווי האמיתי של המודעה עבור המפרסם.

מי שמנהל מספר רב במיוחד של מודעות, יכול להשתמש באפליקציה מיוחדת של פייסבוק הידועה גם כ – Power Editor. לעומת זאת, מי שמנהל עשרות מודעות בלבד, יכול להשתמש בממשק הרגיל של פייסבוק המיועד למטרה זו. ה – Power Editor מציע גם מספר מודעות מיוחדות כמו למשל מודעות דינאמיות שבמסגרתן מעלים לפייסבוק קטלוג של מוצרים והמערכת יוצרת מודעות מותאמות אישית לגולשים על סמך תיאורי המוצרים בקטלוג.

כמו שניתן לראות בסרטון, גם לפרסום הממומן יש לוח תובנות (רק שכאן הוא נקרא "מנהל המודעות") בו ניתן לראות את כל המודעות הפעילות, את מספר הפעולות הרלוונטיות (לחיצה על קישור לאתר, לייקים וכו'), את הקהל הכולל אליו הגיעה המודעה, את העלות הכוללת ואת העלות הממוצעת לכל פעולה (אחד המדדים החשובים ביותר מכיוון שערך גבוה מדי יכול להעיד על מודעות לא אפקטיביות ובזבזניות).

 

פייסבוק, Facebook Ads
רוצה להתקדם? צור קשר