הטיפים הכי טובים לפרסום בפייסבוק בשנת 2017

02 ינואר 2017

פייסבוק. לא יכולים לחיות איתו ולא ליכולים לחיות בלעדיו.

למה להשתמש בפייסבוק בכלל?

הסיבה הראשית היא: משתמשים.
פייסבוק דיווחה שהם מגיעים ל1.79 ביליון משתמשים פעילים לחודש,  מתוכם 880+  במובייל.

הרבה אנשים אוהבים לשאול את השאלה:

האם הקהל שלי נמצא בפייסבוק?

אם אתה יכול בכנות להגיד לי שהקהל שלך יותר מיוחד מ1.79 ביליון משתמשים בעולם הזה אז... אתה מבין?

יש לפייסבוק כל כך הרבה מידע והקהל שלך סביר מאוד להניח נמצא שם, העניין הוא יותר על היכולת שלך להגיע אליהם ולתקשר איתם בפלטפורמה הזאת בפורמט שהם רוצים שידברו אליהם.

נתחיל להשתגע: טיפים למפרסמים בפייסבוק.

מודעה טובה מתחילה בקהל ממוקד

למי שלא מכיר, Facebook Audience Insights הוא אחד הכלים (החינמיים) החזקים ביותר אם אתם יודעים איך להשתמש בו.

אתה יכול לנתח: 3 סוגי קהלים.

אתה יכול לנתח: 3 סוגי קהלים.

 

כולם בפייסבוק -  Everyone on Facebook

זאת אפשרות מעולה אם אתה רוצה לעשות מחקר "כללי" על הקהל שלך בגלל שאתה יכול להסתכל על הקהלים של המתחרים שלך, או לפי תחומי עניין קשורים. זה מדהים עד כמה עמוק המידע שאפשר לקבל מהשיטה זאת.

טיפים שימושיים:

  • ראשית, זה דבר מאוד חשוב והרבה מפספסים את זה ומקבלים מידע שגוי. שנו את המדינה שאתם רוצים לקבל עליה מידע.

שנו את המדינה שאתם רוצים לקבל עליה מידע.

  • שנית, נסה למצוא את המתחרה הכי גדול שלך, כל חברה, כל עסק שעושה משהו דומה. (חפשו בגוגל, פורומים או בפיסבוק עצמו או תשתמשו בכלי עזר כמו SEMRUSH). לאחר שאיתרתם אותו תכניסו אותו לשונית "תחומי עניין"

בחירת תחומי עניין בפייסבוק

אבל... לא תמיד אפשר למצוא מתחרה שמתאים ל"תחומי עניין" אז אתה יכול פשוט להכניס תחומי עניין שנראים לך מתאימים.
למשל אתה רוצה ליצור קהל שמתעניין ב-Pay Per Click  אז תכניסו "תשלום לפי לחיצה", “Google Adwords”, “Facebook Advertising” וכו...

בחירת תחומי עניין

  • כעת פייסבוק יציג לנו המון מידע. עכשיו זה הזמן למקד את זה עוד יותר.

למשל: אתה יודע שאתה רוצה להגיע רק לקהל שנמצא בתל אביב, משום שפייסבוק מראה לך שאחוז גבוה מהאנשים שמתעניינים בתחומי עניין שהכנסת נמצאים בתל אביב, אז גש ל"מיקום" ותכניס שם את העיר תל אביב, לאחר מכן אם המידע מראה שהרוב נמצאים בגילאי 18-36 אז תכניס גם את הגילאים האלה וכן הלאה. וככה אתה יוצר לעצמך קהל יעד מאוד ממוקד.

אנשים שמחוברים לדף שלך – People Connected to your page

תבחר בפיצ'ר הזה אם אתה רוצה להבין יותר טוב את הקהל הקיים שלך. אם יש לך דף אוהדים קיים, זה נהדר – תשתמש בפיצ'ר הזה.

אם אתה רוצה לנתח את הקהל הזה מלא את הלשונית הזאת בAudience Insights וחזור על הפעולות שציינתי למעלה.

אנשים שמחוברים לדף שלך

קהלים מותאמים אישית – Custom Audiences

אם אתה כבר משתמש בכלי ה"קהלים המותאמים אישית" של פייסבוק, מה שמאוד מומלץ לך לעשות, אז אתה יכול לבחור קהל שקיים אצלך ב"קהלים" בפייסבוק ולנתח אותו. זה כלי מאוד חזק לנתח את המבקרים באתר שלך, רשימת מיילים, טלפונים, Facebook User Id’s ועוד. אז אתה יכול פשוט לנתח את כל המידע שיש ברשותך על הלקוחות שלך, אם יש לך הרבה מאוד מידע על הלקוחות שלך אתה יכול להיות בלתי מנוצח.

אם אתה רוצה לנתח את הקהל הזה מלא את הלשונית קהל מותאם אישית ב- Audience Insights וחזור על הפעולות שציינתי למעלה.

קהל מותאם אישית

רשימה של הדברים שאתה יכול ללמוד על הקהל שלך:

  • מיקום
  • גיל ומין
  • סגנון חיים
  • סטטוס מערכת יחסים
  • רמת השכלה
  • סוג עבודה
  • לאיזה עמודים הם עשו לייקים
  • שפה
  • פעילות בפייסבוק
  • באיזה מכשירים הם משתמשים כדי להתחבר לפייסבוק
  • הכנסה פיננסית
  • יש ברשותם בית או לא
  • שווי הבית
  • שיטות תשלום בקניות
  • אופי הקניות שלהם ברשת
  • סוג הרכב שהם נוהגים בו

אחרי שיש לנו קהל ממוקד זה הזמן להיות יצירתיים

זה הזמן להיות יצירתיים

מודעה יכולה להיות מוצגת בכמה דרכים, הנה חלק:

  • טקסט רגיל (סטטוס)
  • גלריה
  • טקסט + תמונה

כותרת: יש לה 2 תפקידים עיקריים.

  • לתפוס את תשומת הלב של הקהל יעד שלך.
  • לשכנע אותו לקרוא את שאר המודעה.

ישנם כמה דרכים לעשות את זה:

לתפוס את התשומת לב – ניתן לעשות ב2 דרכים

  • ויזואלית: כשאנחנו גוללים את המסך, העין שלנו קולטת הרבה דברים שאנחנו אפילו לא מודעים אליהם, אפשר לעשות את זה על ידי שימוש במספרים, אחוזים, וסימני מקלדת מיוחדים. למשל: קבל 80% הנחה על נעלי הריצה של TTT  היום!
  • תוכן: להיות ספציפים, למשל להבהיר לקהל היעד שהמודעה הזאת בשבילו, למשל אנחנו מפרסמים מודעה על נעלי ריצה אז נתחיל את המודעה ב: מחפש נעלי ריצה?

תמונה: מספר טיפים לשימוש בתמונות

  • השתמשו במודעות עם פנים אנושיות, אנשים שמחייכים (אם אפשרי רצוי נשים).
  • תמונה של אנשים שהכיוון של המבט שלהם לעבר כפתור הקריאה לפעולה שלכם.
  • נסו: שימוש בחצים
  • פסיכולוגיה של צבעים: נסו להתאים את הצבע לקהל היעד, למשל: שחור משדר יוקרה. כחול משדר בטחון וסמכות. ירוק משדר: בריאות ורוגע.
  • נסו: לפעמים התמונות הכי פשוטות שלא ערוכות בפוטושופ עובדות הכי טוב משום שזה מושך את העין.

סרטון

פייסבוק נורא אובססיבית שתעלה סרטונים לפלטפורמה שלהם והם מאוד תומכים בעניין.
אין גבול לשימוש בסרטונים ומי שיודע להשתמש בהם מרוויח מזה המון.

טיפים לסרטונים בפייסבוק:

  • תלוי מאוד אבל בהרבה מקרים זה נכון: נסה להיות יחסית קצר בסרטונים שלך... אנשים מוצפים במיליון ואחת דברים בפייסבוק ולמשוך את תשומת הלב שלהם ליותר מידי זמן זה לא קל.
  • בתחילת הסרטון תמיד תסביר מה הם הולכים ללמוד או על מה הסרטון. כנל לגביי התיאור של הסרטון
  • בסוף הסרטון אל תשכח להניע אותם לפעולה שאתה רוצה.

יש קהל, יש Creative, עכשיו: אופטימיזציה

עלית עם המודעה לאוויר ואתה יודע עכשיו מה הביצועים שלה. זה הזמן לשפר אותה.

הפרד בין מובייל ומחשב שולחני כמודעות נפרדות

השתמש בקבוצות מודעות נפרדות עבור מכשירים ניידים ומחשבים שולחנים, כך שתוכל לייעל את המודעות שלך, בידים והמרות מבוססים על איזה מכשיר המודעה נצפתה. מודעות וקריאות פעולה צפויות להשפיע באופן שונה על שולחן עבודה לעומת ניידים, וכל מודעה צריכה לקחת את זה בחשבון.

אם אתה משתמש בPower Editor, אתה יכול לבחור את המכשיר ישירות מהתפריט עריכת המודעות.

עדכוני חדשות בשולחן העבודה (Feed) והטור השמאלי בנפרד.

עדכוני חדשות בשולחן העבודה (Feed) והטור השמאלי בנפרד.

אחת משיטות העבודה המומלצת בשיווק הוא להקים מודעות מפולחות ביותר. הפרדת feed חדשות שולחן עבודה ומודעות בעמודה השמאלית רלוונטית מאוד לאופטימיזציה של קמפיינים על ידי סוג המכשיר, מיקום וכל אפשרות מיקוד אחרת.

מיקומי מודעות בפייסבוק

במודעות עדכונים חדשים ב-Desktop, התמונות גדולות יותר מאשר מודעות ימנית בעמודה.

בתמונה למעלה, ניתן לראות מודעות בפיד (עדכונים חדשים בשולחן העבודה) ואפשר לראות שיש תמונה גדולה יותר בפיד השולחני מאשר החלק השמאלי וכן מבנה כללי שונה מאשר מודעות המוצגות בעמודה השמאלית. משמעות הדבר היא כי אותה המודעה יכולה לתת ביצועים שונים בשני המיקומים.

אם אתה רוצה למקסם את הביצועים שלך, אתה צריך לייעל את המודעות שמוצגות בחדשות ומודעות-בעמודה שמאלית בנפרד.

פייסבוק מאפשרת לך להתאים אישית את המיקוד שלך עבור מחשבים שולחנים בתפריט משנה של תפריט המיקום ברמת הגדרת המודעות.

רשימה של דברים שאפשר לעשות להם אופטימזציה:

  • בדוק תמונות נפרדות
  • בדוק קריאה לפעולה שונה
  • בדוק קהלים שונים
    • מודעה לגילאים שונים
    • מודעה למיקומים שונים
    • מודעה למגזרים שונים
    • מודעה לפי גודל הכנסה שונה
    • מודעה לקהלים דומים שונים – Look a like
    • מודעה לקהל לקוחות (אימיילים, טלפונים)
  • בדוק הצעות בידים שונות
  • בדוק זמנים שונים שהמודעה יותר אפקטיבית בהם.

זהו חברים עד כאן המאמר "הטיפים הכי טובים שיש לפרסום בפייסבוק בשנת 2017" מקווה שאהבתם ☺

PPC, פייסבוק
רוצה להתקדם? צור קשר