דף נחיתה - עיצוב וכללים לבנייה

24 ספטמבר 2012

מהו דף נחיתה?

זהו בעצם עמוד בודד (לא חלק אינטגרלי מהאתר) שמגיעים אליו כקישור מכל קמפיין שנעשה - פרסומות, באנרים למיניהם, מודעות ממומנות וכו'...

המטרה שלנו ביצירת דף הנחיתה היא לגרום לגולש לבצע את הפעולה הרצויה לנו (יצירת קשר/ השארת פרטים/ קנייה) בצורה הקלה ביותר. כלומר, שהגולש לא "ייתאמץ" ובמקום לגלוש בתוך אתר שלם כדי להגיע אל מבוקשו, הוא יעשה זאת בקלות ע"י לחיצת עכבר אחת.

 

לנוסח דף הנחיתה יש חשיבות רבה, מאחר וחישוב מדד האיכות מתבצע עפ"י מספר פרמטרים - כמות הקליקים על המודעה, טקסט המודעה, מילות המפתח וכמובן הרלוונטיות של טקסט עמוד הנחיתה לטקסט המודעה שפירסמנו.

ככל שממד האיכות גבוה יותר, כך אנו משדרים אמינות גבוהה יותר, מה שמביא יותר גולשים ותוצאות טובות יותר. דבר נוסף חשוב ביותר הוא שעלות ההקלקה נקבעת גם כן על פ"י מדד האיכות ולכן נוסח דף הנחיתה כל כך חשוב.

 

דוגמא לדף נחיתה:

דף נחיתה לדוגמא


נדמיין שאנו חברה המוכרת מצלמות דיגיטליות והחלטנו לבנות קמפיין ממומן בגוגל AdWords.

המטרה של הקמפיין היא למכור את המצלמה הדיגיטלית של סוני - XR600 במחיר של 3599 ש"ח דרך אותו מבצע שהועלה באינטרנט...

עתה, נעקוב אחרי גולש שהחליט שהוא רוצה לקנות מצלמה דיגיטלית במחיר של עד 4000 ש"ח ובעלת נתונים דומים למצלמת הסוני שלנו. הגולש נכנס למנוע החיפוש של גוגל ומקליד "מצלמה דיגיטלית מבצע".

המודעה שלנו קפצה ומשכה את תשונת ליבו: "מצלמה דיגיטלית SONY XR600 במחיר מדהים של 3599 ש"ח בלבד, מבצע דרך האינטרנט בלבד".

הגולש לחץ על המודעה שלנו ונחת לתןך דף הבית של אתר החברה... כעת הוא נאלץ לשוטט ולחפש בין עשרות עמודים ומאות מוצרים ולמצוא את אותו "מבצע מדהים" שעליו קרא במודעה לפני כמה שניות. ישנו סיכוי גבוה שהגולש הממוצע ייתיאש, ייוותר על החיפוש ויעבור לאתר אחר... השימוש באתר עצמו לכזה סוג של קמפיין הוא טעות!!!

בדוגמא הזו נכון להשתמש בדף נחיתה, כאשר הגולש מקליק על המודעה הוא נוחת הישר לתוך דף שמתאר אך ורק את המצלמה שלנו XR600 עם המבצע המיוחד.

 

עקרונות לבנייה של דף נחיתה:

  • הכותרת של הדף חייבת להראות את הרעיון העיקרי של הקמפיין והיא תהיה, כמובן בחלק  העליון של הדף.
  • מתחת לכותרת נמקם את כותרת המשנה שתתאר את מה שאנחנו מוכרים, או את השירות שאנו נותנים.
  • את התוכן נכתוב כנקודות עיקריות, אשר יסבירו על המוצר. זה חייב להיות תמציתי ופשוט.
  • המטרה שלנו היא לנסות להמעיט כמה שאפשר בתיאורים... הדף לא שווה כלום אם יהיה מרובה בתוכן.
  • ישנו דבר הנקרא - "הכוונה לפעולה" זהו חלק חשוב ביותר והוא בעצם גורם לגולש לפעול כפי שאנו רוצים. דוגמא: אם מטרת הקמפיין שלנו היא לגרום לגולש לבצע שיחת טלפון, ניתן לחבר מערכת שיחות חינם מתוך דף הנחיתה, כך שברגע שנלחץ על כפתור/אייקון תתבצע שיחה. דוגמא נוספת: כשמטרת הקמפיין היא איסוף לידים, נוסיף בדף הנחיתה טופס מילוי פרטים נוח ויפה במקום נגיש ונראה לעין.
  •  חשוב מאוד שהגולש לא ייאלץ לגלול כדי לראות את כל דף הנחיתה.
  • חייבת להיות התאמה בין מילות החיפוש למסר הכללי של הקמפיין שלנו.

 

לסיכום:

האינטרנט מספק אפשרויות אין סופיות לגולש ברשת. אנחנו צריכים לוודא שכשהגולשים נכנסים לדף הנחיתה שלנו הם יבינו מייד שהעמוד הזה רלוונטי למה שחיפשו וכי יש בו את כל המידע הדרוש!!!

PPC, Google Adwords
עבור לשיווק דיגיטלי מתקדם קבל הצעת מחיר