דוח ניתוח אתר

דוח ניתוח אתר
דוח ניתוח אתר צור קשר

SEO Audit

באילו נושאים רצוי להתמקד בדו"ח?

עונשים ושינויים אלגוריתמים או קידום שלילי (הפצת ספאם על ידי מתחרים) - אלו לרוב הסיבות העיקריות לירידה פתאומית וחדה של אתר מסוים בתוצאות החיפוש ובהתאם לזאת גם בנפח התנועה הנכנסת אליו, ולכן זהו הסעיף החשוב ביותר בדו"ח.

במהלך הבדיקה, מבצעים גם ניתוח של פרופיל הקישורים של האתר : מהיכן מגיעים רוב הקישורים לאתר, מאיזה חלק בדיוק של העמוד הם יוצאים ומהו טקסט הקישור שלהם. למרבה הצער, אתרים רבים קודמו על ידי חברות לא אחראיות, אך הנזקים עצמם עלולים להתגלות רק שנים מאוחר יותר בצורת צלקות שקשה להסיר...

בעיות טכניות - הבעיות יכולות להיות גם בעיות טכניות שמונעות ממנועי חיפוש לגשת אל חלקים חשובים באתר ובכלל זאת בעיות הקשורות לשרת או חברת האחסון. לעיתים יש גם בעיות אבטחה שדורשות מחקר מעט יותר מעמיק על מנת להבטיח שהאתר לא יהווה יעד לתקיפה על ידי גורמים עוינים או וירוסים ורוגלות.

ניתוח מתחרים ברשת - מיהם המתחרים החזקים ביותר ומהם נקודות החוזק שלהם. למרות שלפעמיים קל לחשוב שהעתקה של האסטרטגיה של המתחרים תועיל לנו, יש מקרים בהם קשה ליישם אותה והיא עלולה לעקב את ההתקדמות של האתר בתוצאות החיפוש.

אחוז ההמרות - גם כאשר מגיעה לאתר תנועה איכותית ממקורות שונים (מנועי חיפוש אורגניים, פרסומות או אתרים שונים ברשת), לא תמיד התנועה הזו מתרגמת למכירות, והתפקיד של מחבר הדו"ח הוא להבין בין היתר מה אפשר לשפר באתר כדי להגדיל את אחוז ההמרות. האם העיצוב שלו לא מספיק מושך, המסר השיווקי לא מספיק ברור או שאולי הניווט עצמו בעייתי?


מבנה האתר (היררכיה)

מבנה נכון של אתר הוא הייסוד לכל קידום איכותי :

  • האם יש היררכיה שונה בין העמודים השונים בתוך האתר באמצעות תפריטים או אינדקסים? בעיקר רצוי להימנע מקישורים כפולים או מבלבלים שמובילים לאותו העמוד.
  • תגי המטה של כל עמוד (הכותרת והתיאור שלו הנראים על ידי מנועי החיפוש) ובעיקר ההתאמה שלהם למילות המפתח הרלוונטיות. לעיתים יש גם צורך לחפש מילות מפתח נוספות במטרה שלא לפספס הזדמנויות טובות.
  • קישורים פנימיים, בעיקר מתוכן של עמוד אחד לעמוד אחר (מרבית התפריטים בנויים בלאו הכי בעיקר מקישורים)

 

מדוע יש צורך בדו"ח מקיף ככל הניתן?

עולם קידום האתרים אולי נראה פשוט אם מפרקים אותו לעקרונות ומושגים שונים כמו עדכון פנדה, עדכון פינגווין או בניית קישורים, אבל כאשר מגיעים אל רזולוציות גבוהות יותר ובעיקר עוסקים באתרים ספציפיים, מגלים שלעיתים בעיה או מכשול אחד על פני השטח מכסים על בעיות נוספות בשכבות תחתונות יותר, ממש כמו בעת שחופרים חפירות ארכיאולוגיות.

לכן, על מחבר הדו"ח בעצם מוטלת החובה להתחיל לבצע ניתוח היסטורי של האתר על סמך כל השינויים שבוצעו בו ותועדו וכלי עזר שונים כגון דוחות Google Analytics  שיכולים לספק לו חתך תאריכים מדויק אותו ניתן להשוות לעדכונים ושינויים ידועים בגוגל. ככל שיהיו לו יותר נתונים להתבסס עליהם, כך הדו"ח יהיה הוליסטי ומקיף יותר. זו גם הסיבה שלא כדאי להכות על חטא או להסתיר מידע בגלל טעויות טיפשיות שאולי ביצענו בעבר, מה שנעשה נעשה...


על מה חשוב להקפיד כאשר מקבלים את הדו"ח

פרשנות - גם אם הדו"ח כולל צילום מסך או פלט של כלי עזר חיצוני, חייבת להיות מצורפת פרשנות שתסביר בדיוק מהי המשמעות שלהם בפועל. לדוגמה, רוב האנשים לא בהכרח מבינים מדוע תגי מטה כפולים מזיקים לנראות והחשיפה של האתר שלהם בגוגל...

המלצות ליישום - אם הדו"ח לא מגיע כשלב מקדים לתהליך קידום מקצועי, חשוב שלצד כל נתון או פרשנות תהיינה גם המלצות ליישום בשפה ברורה שכל אחד יוכל להבין ( לרוב אין צורך להיכנס לפרטים טכניים מכיוון שכל אחד יכול ליישם את ההמלצות בדרך אחרת).

כמו כן, רצוי שההמלצות הכי דחופות יהיו כתובות ראשונות, אלא אם כן ישנן בעיות שורשיות בהן חייבים לטפל קודם לכן.

רוצה להתקדם? צור קשר