גוגל מקומות (Google Places) - נעים להכיר

גוגל מקומות (Google Places) - נעים להכיר

גוגל מקומות הוא סוג חדש של תוצאות חיפוש במערך המכונה "החיפוש האוניברסאלי" של גוגל ותפקידו להציג כרטיסי ביקור עבור עסקים מקומיים בתוך התוצאות האורגניות הרגילות של גוגל. הפלט של התוצאות האלו מתבסס הן על השאילתא אותה הקיש המשתמש והן על מיקומו הפיזי (בארץ המיקום הפיזי לעיתים לא מאותר כראוי בגלל שהוא מתבסס על המיקום של הספקיות ולא של המחשב שמחובר אליהן). ניתן להשתמש גם בשאילתא עם ציון מקום מפורש כדוגמת "מסעדות ברמת השרון".

תוצאות חיפוש מסוג Places או Google + Local כפי שהן נקראות כיום, מורכבות מכותרת הכוללת את שם המקום ומובילה לעמוד העסק המקומי בתוך גוגל פלוס או לאתר אינטרנט חיצוני, ומקישור לביקורות שנכתבו על ידי גולשים (אשר גם הוא בעצם חלק מ - Google Plus). כמו כן, כאשר עומדים עם סמן העכבר על האות שמקושרת לעסק, מקבלים את המיקום שלו על גבי המפה והוראות הגעה באמצעות שרות גוגל מפות.

בנוסף לכך, המשתמש עצמו יכול לכתוב ביקורת על העסק כאשר הוא מחובר לחשבון הגוגל פלוס שלו. בארץ הביקורת הזו מאפשרת לבחור את האיכות הכוללת של העסק בנוסף לשדה טקסט פתוח באמצעותו הגולש יכול לכתוב את הרשמים שלו מן העסק במילים חופשיות. גוגל יכול למצוא גם ביקורות נוספות מרחבי הרשת ולהשתמש בהן כפרמטר. לדוגמה, בארץ הוא מוצא גם ביקורות מאתרים כגון 2eat או t.co.il.

לעומת זאת, בארה"ב הביקורת מעט יותר מורכבת ובמקרה של מסעדות, מסתמכת גם על הפורמט של אתר Zagat שבה לכל מקום  ניתן ערך מספרי בין 1 ל  - 30 בהתאם לדירוגים נפרדים של איכות האוכל, העיצוב והשרות. (האתר נרכש זה מכבר על ידי גוגל).

דחיקת התוצאות האורגניות למטה

אחד מהאפקטים היותר משמעותיים של Google Places הוא דחיקת התוצאות האורגניות של עסקים מקומיים כלפי מטה מכיוון שתוצאות של Places נוטות להופיע בגושים של שלושה, חמישה או שבעה מקומות שונים בכל פעם, בדרך כלל במקום בו הייתה התוצאה השלישית קודם לכן.
המשמעות היא שאתרים שהם בעצמם אתרי תדמית של עסקים מקומיים אשר נדחקו מתחת לתוצאות של Places, נותרים כרגע בעמדת נחיתות, ועל מנת להגיע שוב פעם למקום אטרקטיבי, הם זקוקים לפתוח בעצמם עמוד Google Places או לעשות מאמצים נוספים על מנת להגיע בחזרה למקום אטרקטיבי (משימה שאינה קלה כלל בדרך כלל). מעבר לכך, אתרים שמרכזים בעצמם כמות גדולה מאוד של עסקים מקומיים נמצאים בבעיה כפולה ומכופלת מכיוון שהם צריכים לקדם מספר גדול מאוד של מילות מפתח או להתחיל לספק שירות של בניית עמודי Places לכל עסק בתוך האתר שלהם...

האם זה העסק שלך?

מכיוון שהכניסה של Google Places לארץ נעשתה באופן די פתאומי והתבססה על מקורות שהיו כבר זמינים ברשת הישראלית, נוצרו לא מעט מצבים בהם גוגל יצרו באופן אוטומטי רשומות Google Places עבור עסקים קיימים. במקרה הזה, בעל העסק יכול לאמת את העסק באמצעות קוד PIN שנשלח אליו לתיבת הדואר בכתובת שלו, ולמעשה "לרכב" על המיקום הנוכחי שלו.

יצירת דף Google Places מאפס

הדרך הנוחה ביותר כיום ליצור דף Google Places מאפס היא דרך פתיחת עמוד עסק מקומי בתוך שרות Google Plus. על מנת לעשות זאת יש קודם כל ליצור משתמש בסיסי בתוך גוגל פלוס, ולאחר מכן לפתוח באמצעותו דף מסוג "עסק מקומי". גם במקרה זה יש לאמת המיקום הפיזי של העסק באמצעות קוד PIN על מנת שהוא יתחיל להופיע גם בתוצאות הרגילות של גוגל ובשירות גוגל מפות.
לאחר שהעסק אומת, המשתמש מקבל גישה ללוח בקרה בו הוא יכול לשנות את פרטי העסק כגון קטגוריות, שעות פעילות , טלפון, אתר אינטרנט ותיאור, כמו גם להעלות תמונות, קטעי וידאו ופוסטים חדשים (כמו לכל דף גוגל פלוס). בעתיד הקרוב (סוף 2013), גוגל מתכוונת להציג לוח בקרה משופר בו יכללו גם שאילתות מובילות דרכן הגיעו לעסק והמיקומים הגיאוגרפים הרלוונטיים.

כיצד מקדמים עמודי Places?

זוהי אולי אחת השאלות המורכבות ביותר מכיוון שבניגוד לאלגוריתם הרגיל של גוגל שהשתכלל והתרחב במשך שנים, האלגוריתם של Google Places נותר בגדר חידה ומרבית החדשות בתחום קידום האתרים לא נוגעות אליו. עם זאת, יש מספר פרמטרים הידועים בכך שיש להם השפעה חיובית על המיקום של אתרים בתוך Places:

  • לעסק יש ביקורות חיוביות הן מגולשי גוגל (5 ביקורות ויותר) והן מאתרים אחרים ברשת. לדוגמה, מסעדה בארץ יכולה לקבל ביקורת טובה מאתר כמו rest.co.il או  2eat.co.il
  • המידע שכתוב בפרטי העסק בתוך הרשומה של גוגל צריך להיות זהה לרשומות באתרים לווקאלים אחרים. הדרך הכי טובה למצוא את האתרים האלו היא לחפש היכן מופיעות הביקורות שהוזכרו קודם לכן, כאשר בכל תחום עיסוק, האתרים האלו עשויים להיות מעט שונים. מי שמקדם ב - Places אתרים בחו"ל, יכול להיעזר באתר getlisted.org.
  • אזכורים לא חייבים להיות בפורמט מובנה, לדוגמה, ניתן לציין פרטי עסק גם בתוך מאמר ביקורתי באתר אחר (עכבר העיר למשל).
  • במידת האפשר, מוטב שהעסק יהיה קרוב למרכז היישוב.
  • בחירת קטגוריות כלליות יחסית יגדילו את מספר השאילתות שעשויות להוביל לעסק
  • ניתן לשלב בתיאור הקצר או בשם העסק קטגוריות משנה כדוגמת "פיצרייה" עבור מסעדה. (אלו למעשה מילות המפתח שהגולשים מחפשים).
  • קישורים לדף העסק עצמו לא יכולים להזיק כשהם נעשים בצורה מגוונת ושקולה.
  • לעיתים כאשר העסק מפסיק להופיע, ניתן לבצע "עריכה ריקה" ) Null Edit/ Poke), פשוט לערוך את פרטי העסק, לא לשנות דבר ולשמור אותם שוב. במקרים רבים פעולה זו מחזירה את דף העסק למקומו...

 

בהצלחה!




רוצה להתקדם? צור קשר