בניית פרופיל קישורים

25 ספטמבר 2012

בניית פרופיל קישורים - מה צריך לדעת?

בניית פרופיל קישורים

בניית פרופיל קישורים נכנסים לאתר מהווה למעשה את אחת המשימות החשובות ביותר בכלל תהליך קידום האתר. הדפים של האתר יכולים להיות מותאמים לגוגל בצורה מושלמת מבחינת תגי המטה וההיררכיה הפנימית שלהם כפי שהסברנו בסעיפים הקודמים, אבל הקישורים הם אלו שנותנים לאתר את הכוח האמיתי שלו ובסופו של דבר מעלים אותו בדירוגים.

 

תכונות הקישורים

בעיקרון, ניתן לאפיין כל קישור בשלוש תכונות עיקריות:
 
מקור – מהיכן יוצא הקישור – הקישורים הנכנסים בדרך כלל יוצאים מאתרים חיצונים מסוגים שונים כמו פורומים, אינדקסים וכו'.
 
טקסט הקישור (אנקור) – מהו הטקסט של הקישור עצמו? הטקסט של הקישור יכול להיות גם פשוט הכתובת אליה הוא מפנה.
 
No folow  ו – Do Follow – קישורי Do Follow הם קישורים רגילים שמעבירים כוח לאתר אליהם הם מפנים ואילו קישורי No Follow הם קישורים שלא מעבירים כוח ולעיתים משתמשים בהם כדי למנוע הצפת קישורים על ידי ספאמרים. קישור No Follow ניתן לזהות באמצעות הקוד rel="nofollow" בסופו או באמצעות התקנת תוספים מסוימים לדפדפן.
 

בניית פרופיל קישורים נכון טמונה בגיוון

לאחר שהבנו את מאפייני הקישורים השונים, נשאלת השאלה כיצד בונים את פרופיל הקישורים הטוב ביותר. למרבה המזל, התשובה היא פשוטה ביותר :  גיוון! ככל שנבנה פרופיל קישורים מגוון יותר, כך הוא ייראה טבעי יותר בעיני גוגל. הסיבה לכך היא שככל שנמחזר תבניות או שנשתמש בתבניות דומות מדי, כך האלגוריתם של גוגל יתחיל להבין שיש דפוס מסוים ונעשות פעולות לא טבעיות. התוצאה עלולה להיות הורדת הרלוונטיות של הקישורים.
 

כעת נעבור על כל אחד ממאפייני הקישורים בהקשר הנ"ל:

טקסט הקישור – אם למשל יש לנו עמוד שעוסק בנושא מכוניות,  כדאי לקשר אליו לא רק עם המילה "מכוניות", אלא גם עם ביטויים דומים כגון "מידע על מכוניות", או "המכוניות". לעיתים יש לנו מעט עמודים באתר ואנחנו מעוניינים לקדם מספר מילות מפתח באותו העמוד, אז אפשר להשתמש גם בביטוי משנה כמו "מכוניות גדולות" או "מכוניות להשכרה".
מומלץ לגוון בטקסט הקישור/anchor text ולהקפיד לקשר גם בשם המותג/האתר/העסק על מנת שיווצר פרופיל קישורים טבעי.
 
מקור – באינטרנט לא חסרים מקורות לקבל מהם קישורים, חלקם בחינם וחלקם בעד תמורה מסוימת. קישורים בחינם אפשר לקבל דרך כתיבת מאמרים לאתרי מאמרים או אתרים שצריכים תוכן תמורת קישור, פורומים, בלוגים, רישום האתר באינדקסים (הקישור לדף הבית)  וכו'. 
 
קישורים בעד תמורה הם בדרך כלל קישורים כחלק מעסקת החלפת קישורים : אדם אחד מקשר מאחד האתרים שלו לאתר אחר תמורת קישור מהשותף השני לעסקה. ככל שמעורבים בהחלפה יותר אתרים, כך הסיכוי שגוגל יזהה כי בוצעה החלפה פוחת ולכן הקישורים נראים טבעיים יותר. 
 
קישור מדף פנימי וקישורים מתחתית העמוד (פוטר) הם פחות איכותיים וחשוב כי שני הצדדים יקפידו להחליף  קישורים באותה איכות. ככל שמתנסים יותר בהחלפות, כך קל יותר להעריך את איכות הקישורים.
 
No Follow  ו – Do Follow – למרות הגישה הרווחת כי כל הקישורים שאנחנו יוצרים בעצמנו צריכים להיות קישורי Do Follow  כדי למקסם את ההשפעה שלהם, שימוש בקישורים כאלו בלבד גם הוא נראה לא טבעי. מומלץ ואף רצוי לשלב מדי פעם קישורי No Follow. אתרים מסוימים כמו בלוגים וחלק מהפורומים גם כך מוסיפים את תכונת ה – No Follow לכל קישור יוצא.
 

קצב הוספת הקישורים

קשה לקבוע מהו הקצב הנכון להוספת קישורים לאתר, אך ברור כי רצוי לשמור על קצב אחיד שלא יהיה נמוך או גבוה מדי. שינויים קיצונים בקצב ההוספה עלולים להיראות לא טבעיים. בנוסף, יש לקבוע סדר עדיפות פנימי לפי העמודים או האתרים אותם רוצים לקדם ולהתאים את הקצב בהתאם.
 
SEO, קישורים
רוצה להתקדם? צור קשר