בחירת מילות מפתח שיקדמו אותי בגוגל

20 ספטמבר 2016

איך לבחור ביטויים מתאימים לקידום האתר

בחירת מילות המפתח הנכונות עבור האתר שלכם היא אחת מן המשימות החשובות ביותר בכל מה שקשור לקידום האורגני של האתר שלכם בגוגל. הסיבה לכך היא שמיקוד במילות מפתח שנעשה בצורה טובה יזרים לאתר שלכם תנועה איכותית ורלוונטית של גולשים שבסופו של דבר יתורגמו ללקוחות ולפניות.

אז כיצד עושים זאת, איך בוחרים את מילות המפתח הטובות ביותר?

השלב הראשון בכל תהליך של בחירת מילות מפתח הוא סיעור מוחות קטן – חשבו על התחום שלכם ומה אתם הייתם מחפשים אם הייתם במקומו של הגולש. למשל, אם אתם עוסקים בתחום המשכנתאות, סביר להניח שהייתם מחפשים ביטויים כמו "הון עצמי", "ריבית פריים", "ריבית משתנה" וכך הלאה. בשלב זה רשמו את כל המילים שאתם יכולים לחשוב עליהן מבלי להחסיר שום מילה, את ההסרה של מילים לא רלוונטיות או בעלות נפח חיפוש נמוך מדי, נבצע בשלב הבא.

שימוש בכלי מתכנן מילות המפתח

מתכנן מילות המפתח הוא כלי מיוחד של גוגל אשר נותן לכם את הנפח של מילות מפתח שונות. הכלי משמש במקור לבדיקת מילות מפתח עבור קידום ממומן בגוגל, אבל הוא מתאים גם על מנת להעריך את כמות התנועה עבור קידום אורגני.

על מנת להיכנס לכלי, עליכם להיות בעלי חשבון פעיל ב – Adwords. הכתובת של הכלי הינה https://adwords.google.co.il/KeywordPlanner. כאשר תיכנסו לכלי, יופיעו לכם מספר אפשרויות:

  • חיפוש מילות מפתח חדשות – קבלה של מילות מפתח חדשות על סמך רשימת מילות המפתח שרשמנו בשלב הקודם והצגת נפח החיפוש עבור כל המילים (אלו שהקשנו והמילים החדשות).
  • הצגת נפח חיפוש עבור מילות מפתח – הצגת נפח החיפוש עבור הרשימה שנזין בלבד
  • שילוב רשימות של מילות מפתח – שילוב של רשימות של שתי מילות מפתח על מנת ליצור מילות מפתח חדשות

לצורך הדוגמה נשתמש באפשרות מספר אחת ונבחר את שלושת מילות המפתח אותן בחרנו בפעם הקודמת (בשל מגבלות טכניות רואים רק את שתי המילים הראשונות):

מתכנן מילות המפתח של גוגל

יש לציין שאם ברצונכם לראות רק מילות מפתח שכוללות את הביטוי שהקשתם (לדוגמה "הון עצמי למשכנתא"), עליכם לבטל את "הצג רעיונות בעלי הקשר רחב" תחת "אפשרויות של מילות מפתח". לצורך הדוגמה נשאיר את אופציה זו פעילה.

כעת נלחץ על "קבל רעיונות" ונקבל את רשימת מילות המפתח שהקשנו בליווי מילות מפתח נוספות מוצעות:

מתכנן מילות המפתח של גוגל

שימו לב שהצגנו כאן רק את שני הטורים הראשונים מכיוון שהטורים האחרים מתייחסים לקידום ממומן. הנתון שבאמת חשוב לנו כאן הוא ממוצע החיפושים בחודש שנותן לנו את מספר הפעמיים הממוצע בהן הביטוי הוקש בגוגל. בגדול, לא כדאי לבחור במילים שממוצע החיפושים שלהם בחודש הוא פחות מ – 100 ובוודאי שלא במילות מפתח שהקשר בינן לבין האתר שלכם הוא קלוש. (או מילים שכנראה לא יביאו לכם מכירות כמו "הלוואות ללא ריבית", מכיוון שאתם עוסקים במשכנתאות)

בדיקה בגוגל טרנדס

גוגל טרנדס הוא כלי עזר נוסף של גוגל שיכול לזהות בצורה טובה יותר מגמות בחיפוש וכך נוכל לדעת האם הביטוי שבחרנו נמצא במגמת עלייה או במגמת ירידה. אם ניקח לדוגמה שתיים ממילות המפתח שבחרנו, נוכל לראות ש – "הון עצמי" נמצאת במגמת עליה, בעוד "ריבית פריים" נמצאת במגמת ירידה למרות שהיא עדיין פופולארית מעט יותר.

Google Trends

מקורות נוספים למציאת מילות מפתח

אתרי שאלות ותשובות ופורומים – באתרי שאלות ותשובות כמו סטיפס ופורומים העוסקים בנישה של האתר שלכם, תוכלו למצוא שאלות נפוצות שאנשים שואלים וכך להבין מהן מילות המפתח הכי אטרקטיביות בעבורכם ואילו מילות מפתח נמצאות בעליה.
חיפושים קשורים – אלו החיפושים שנמצאים בתחתית העמודים של גוגל ואינם זהים לחלוטין להצעות של מתכנן מילות המפתח:

חיפושים קשורים

ויקיפדיה – הרעיון כאן הוא שאם לנושא מסוים יש ערך בויקיפדיה, כנראה שהוא מספיק פופולארי ושווה לבדוק אותו.

בדיקת רמת התחרותיות

בגדול, ככל שלביטוי יש יותר נפח חיפוש או שהוא נמצא במגמת עלייה בגוגל טרנדס, כך סביר להניח שהוא תחרותי יותר, וככל שביטוי הוא תחרותי יותר, כך יהיה יותר קשה לקדם אותו. אופציה אחרת לזהות את רמת התחרותיות היא לראות כמה דפים כוללים את הביטוי בכותרת שלהם באמצעות הפקודה intitle:keyword. חשוב לשים את הביטוי במרכאות -  למשל –

בדיקת כמות מתחרים לביטוי
כמו שאפשר לראות, מדובר בתוצאה קצת גסה, אבל כזו שבהחלט נותנת לנו מדד לגבי רמת התחרותיות, במיוחד אם משווים אותה עם יתר מילות המפתח. אם רוצים לחפור קצת יותר לעומק, אפשר לבחון את עשרת התוצאות הראשונות ולבדוק האם יש קרדיט לחברת קידום מסוימת, מה שאומר שכנראה יש הרבה חברות קידום שמתחרות על הביטוי הנ"ל באופן אקטיבי (למרות שאם מדובר בעמוד פנימי, תמיד יכול להיות שהן לא בחרו במילת המפתח הזו והקרדיט פשוט נמצא בכל דפי האתר *).

*לגבי עמודים פנימיים שלא בטוח האם הם מקודמים באופן ספציפי, משתמשים מתקדמים יכולים לעשות שימוש בכלי כמו Majestic  על מנת לראות כמה קישורים יש לכל דף באופן ספציפי. הדבר ייתן לנו מושג האם הדפים האלו מקודמים באופן אקטיבי על מילת המפתח או שהם מקודמים בגלל שהאתר כולו מקודם.

Magestic SEO
 

Magestic SEO

בדף זה נוכל לראות למשל שיש קישורים מ – 21 דומיינים , כלומר, אתרים שונים ושחלק גדול מהקישורים הללו הם עם מילת המפתח "מחשבון משכנתא", מה שאומר שהוא כנראה מקודם באופן אקטיבי על מילת המפתח הזו. למרות זאת, זהו גם נתון שצריך לקחת בעירבון מוגבל מכיוון שיכול להיות שחלק גדול מהקישורים הללו נוצרו באופן טבעי (אחרי הכול, גלובס הוא אתר ידוע למדי). כדי לדעת האם זהו אכן המצב, אפשר לבדוק כל אתר בנפרד ולראות האם הקישור נראה טבעי או כזה שנשתל בכוונה (לדוגמה, אם הוא יוצא מתחתית האתר, סביר להניח שהוא נשתל בכוונה).

כמו שאפשר להבין, מדובר בעבודה סיזיפית למדי ועל כן אם יש לכם הרבה מילות מפתח, כנראה שתצטרכו לעצור בשלב מסוים ולהעריך את רמת התחרותיות באופן משוער בלבד.

אסטרטגיות של בחירת מילות מפתח

כעת לאחר שבחרנו 10-15 מילות מפתח (מעבר לכך פשוט קשה לקדם כל כך הרבה מילות מפתח), אנחנו צריכים להחליט על אסטרטגיה. בגדול ישנן שתי אסטרטגיות שמומלץ לשלב ביניהן לקבלת תוצאה אופטימאלית:

  1. ללכת על המילים בעלות נפח חיפוש גבוה ותחרות גבוהה – אלו בדרך כלל מילים שיותר קשה לקדם, אך הן יביאו לנו תנועה רבה ואיכותית לאתר. מי שבוחר רק באסטרטגיה זו, עשוי לגלות שהוא מטפס על עץ גבוה מאוד וכל הזמן והשעות שהוא משקיע לא יהיו שוות את המאמץ. לכן, לפעמיים זוהי משימה שחשוב להעביר לחברת קידום אתרים מקצועית ולא לנסות לבצע אותה לבד.
  2. ללכת על מילים ארוכות יותר בעלות תחרות מועטה יותר ופחות נפח – זוהי אסטרטגיה שידועה גם בתור "זנב ארוך" מכיוון שהמילים הללו הן ביטויים ארוכות שמורכבים משלוש מילים ויותר (אם נשים את הנפח שלהן על גרף מגמה, נראה קו שהולך ומשתטח אשר נראה כמו זנב). הרעיון הוא שאמנם הנפח של כל מילה בנפרד הוא קטן, אבל ביחד הן בעלות נפח גדול שלעיתים אף משתווה לנפח של המילים התחרותיות יותר אם הוא לא גדול ממנו...

בדרך כלל אם יש לנו מספר עמודים ראשיים, נבחר בעבורם באסטרטגיה הראשונה מכיוון שאלו העמודים החשובים ביותר באתר שכנראה נרצה לכלול בהם ביטויים יותר רחבים. לעומת זאת, בעמודים הפנימיים יותר נרצה לבחור בביטויי זנב ארוך מכיוון שאלו עמודים ספציפיים יותר.

סיכום ומילים אחרונות

לסיכום, מציאת מילות המפתח הנכונות לאתר שלכם היא לא תמיד משימה פשוטה, אבל אם תקפידו על רלוונטיות גבוהה של המילים לאתר או לעיסוק שלכם (מילים שיביאו לכם המרות), בדיקת נפח החיפוש, בדיקת רמת התחרותיות ושילוב אסטרטגיה נכונה, תהיו על דרך המלך.

למרות זאת, עליכם להיות תמיד עם היד על הדופק, לעקוב אחרי שינויים וטרנדים גם במהלך הקידום עצמו, לראות מאילו מילים נכנסים אליכם הרבה ומאילו פחות ולפעול בהתאם.

SEO, Keywords, מילות מפתח
רוצה להתקדם? צור קשר