אחד האתגרים הגדולים ביותר בכתיבת תוכן לאתרים הוא לקלוע לטעמו של קהל היעד, ובמקרה הזה: לציבור הגולשים.
כדי לעשות זאת בצורה טובה ולוודא שהתוכן שעולה באתר יהיה אפקטיבי וישרת את המטרה שלשמה הוא נכתב, מומלץ מאוד לבצע אפיון מעמיק של סוג האתר ובהתאם לו לבנות שפת תוכן ייחודית. חשוב להבין שהתדמית של האתר לא פעם מוגדרת ומוכתבת על ידי התוכן שמופיע בו ולכן חשוב מאוד לשים לב שאין ניגודיות או אי התאמה בין סוג התוכן לבין האתר שבו הוא עלה.
מתי להעלות תוכן מקצועי ומתי קליל? מהו תוכן שיווקי ומתי הוא יתאים? באילו מקרים עליכם לגבות בנתונים ומחקרים?
במקרים רבים תוכן שיווקי הוא הפנים של המותג והוא משפיע על דעת הקהל. תחת קטגוריית כתיבה שיווקית נכנסים סוגים שונים של תכנים כמו למשל עמוד אודות, דף בית, קטגוריות מוצרים, דפי נחיתה, דפי מכירה ועוד.
מטרת הכתיבה משפיעה על אופיו של התוכן ולעיתים ישנם תכנים אשר יצריכו גיבוי של מחקר ונתונים. כאלו למשל הם תכנים שמעלים טיעון כלשהו או מציגים עמדה ולכן דורשים גם הוכחות בשטח ונימוקים. לחלופין גם תכנים שמציגים מידע חדש, עובדות ונתונים יצריכו גיבוי. השימוש בנתונים ומחקרים יכול להיות רלוונטי גם כאשר כותבים מאמר שיווקי וגם כאשר כותבים מאמר יותר מעמיק.
בשורה התחתונה: מחקרים מראים שכאשר מגבים את התוכן בנתונים או מחקרים הופכים אותו להרבה יותר מהימן, מדויק ואמין.
שאלה נוספת שעולה בהקשר של כתיבת תוכן לאתר קשורה לאורכו של התוכן: מה יותר כדאי – להעלות טקסט ארוך או טקסט קצר? היות והתוכן הוא אחד הדברים החשובים ביותר בעולם קידום האתרים אין להקל ראש בנושא, יחד עם זאת לא קיימת לשאלה זו תשובה מוחלטת מכיוון שהבחירה בין תוכן ארוך לקצר תלויה בהרבה גורמים, ומה שעובד טוב בשביל אתר אחד לא יעבוד טוב באתר אחר.
לשני סוגי התכנים יש יתרונות:
לסיכום, התוכן באתר הוא נושא לשיחה, הוא מגביר את מעורבותם של הגולשים ואת זמן השהייה שלהם באתר, הוא עוזר להם לגבש דעה על המותג ובמקרים רבים מניע אותם לביצוע הפעולה הרצויה. חשוב להבין שאין כאן שחור או לבן ויש להתאים בין התוכן, סוגו ואורכו לבין אופיו של האתר ומטרת התוכן עצמו.
תמיד שאלו את עצמכם: האם התוכן מספק מענה למטרת הביקור של הגולש?