איך נדע מהו סוג התוכן מתאים לאתר שלנו?

10 פברואר 2019

איך לכתוב תוכן מתאים לאתר?

איך נדע מהו סוג התוכן מתאים לאתר שלנו?

אחד האתגרים הגדולים ביותר בכתיבת תוכן לאתרים הוא לקלוע לטעמו של קהל היעד, ובמקרה הזה: לציבור הגולשים.

כדי לעשות זאת בצורה טובה ולוודא שהתוכן שעולה באתר יהיה אפקטיבי וישרת את המטרה שלשמה הוא נכתב, מומלץ מאוד לבצע אפיון מעמיק של סוג האתר ובהתאם לו לבנות שפת תוכן ייחודית. חשוב להבין שהתדמית של האתר לא פעם מוגדרת ומוכתבת על ידי התוכן שמופיע בו ולכן חשוב מאוד לשים לב שאין ניגודיות או אי התאמה בין סוג התוכן לבין האתר שבו הוא עלה.

תכנים בכל מיני סוגים...לא כולם יתאימו לכל אתר

מתי להעלות תוכן מקצועי ומתי קליל? מהו תוכן שיווקי ומתי הוא יתאים? באילו מקרים עליכם לגבות בנתונים ומחקרים?

  • מאמרים אינפורמטיביים – מוגדרים כמאמרים יותר מקצועיים והם מתאימים לאתרים בתחומי המשפט, הנדל"ן, הרפואה וכיוצא בכך. מאמרים מקצועיים דורשים ידע בסיסי קודם ומידע מקצועי, על התוכן להיות מעמיק ו"לתקוף" את הנושא מכיוונים שונים. בנוסף, עליו להיות כתוב ברמה הגבוהה ביותר שאפשר כדי שיציג את האתר כאוטוריטה מקצועית. תכנים מקצועיים הם מעמיקים יותר, ארוכים יותר והם יסייעו בשיפור המוניטין והביסוס של אתרכם כמקור מידע מהימן.
  • תכנים קלילים/קצרים – תכנים קלילים מתאימים לגולשים מעט יותר "עצלנים": כאלו שמחפשים אחר מידע איכותי/תשובה מיידית, מידע קצר וקולע או לחלופין שגולשים על הדרך ממכשירים ניידים - דבר שרק עולה ככל שהזמן עובר, אבל זה כבר נושא למאמר אחר. הדוגמא הכי ברורה לתכנים "קלילים" היא מתן מענה לשאלות שעולות אצל קהל היעד שלכם בהקשר של המוצרים או השירותים הרלוונטיים (כמה? למה? מה עדיף? איך? מתי כדאי? וכד'...). דוגמא נוספת היא מדריכים קצרים לשימוש במוצרים או ביצוע פעולות ספציפיות, הרעיון הוא ליצור תוכן קצר ומדוייק שיתן מענה לצורך אחד.
  • כתיבה שיווקית – תוכן שיווקי הינו שונה בעליל מסוגים אחרים של תכנים, מכיוון שכאן לתוכן ישנה מטרה והיא למכור שירות או מוצר, להניע לפעולה או לכל הפחות ליצור התעניינות ישירה. תוכן שיווקי דורש יצירתיות ואסטרטגיה, בכתיבתו יש להבין לעומק מיהו קהל היעד אליו אנו פונים על מנת לגעת בצרכים וב"כאבים" שלו. כמו כן עליו להתאים לאופיו של האתר ולדבר בשפה של המותג.

במקרים רבים תוכן שיווקי הוא הפנים של המותג והוא משפיע על דעת הקהל. תחת קטגוריית כתיבה שיווקית נכנסים סוגים שונים של תכנים כמו למשל עמוד אודות, דף בית, קטגוריות מוצרים, דפי נחיתה, דפי מכירה ועוד.

מתי לגבות תוכן עם נתונים ומחקרים?

מטרת הכתיבה משפיעה על אופיו של התוכן ולעיתים ישנם תכנים אשר יצריכו גיבוי של מחקר ונתונים. כאלו למשל הם תכנים שמעלים טיעון כלשהו או מציגים עמדה ולכן דורשים גם הוכחות בשטח ונימוקים. לחלופין גם תכנים שמציגים מידע חדש, עובדות ונתונים יצריכו גיבוי. השימוש בנתונים ומחקרים יכול להיות רלוונטי גם כאשר כותבים מאמר שיווקי וגם כאשר כותבים מאמר יותר מעמיק.

בשורה התחתונה: מחקרים מראים שכאשר מגבים את התוכן בנתונים או מחקרים הופכים אותו להרבה יותר מהימן, מדויק ואמין.

תוכן ארוך או קצר?

שאלה נוספת שעולה בהקשר של כתיבת תוכן לאתר קשורה לאורכו של התוכן: מה יותר כדאי – להעלות טקסט ארוך או טקסט קצר? היות והתוכן הוא אחד הדברים החשובים ביותר בעולם קידום האתרים אין להקל ראש בנושא, יחד עם זאת לא קיימת לשאלה זו תשובה מוחלטת מכיוון שהבחירה בין תוכן ארוך לקצר תלויה בהרבה גורמים, ומה שעובד טוב בשביל אתר אחד לא יעבוד טוב באתר אחר. 

לשני סוגי התכנים יש יתרונות:

  • תכנים ארוכים ומעמיקים – יכולים להגדיל את התנועה לאתר, להשפיע על המוניטין שלכם, הם לרוב זוכים ליותר שיתופים, הם מדורגים טוב יותר בגוגל באחוז גדול מהמקרים, הם מגבירים את מעורבות הגולשים והם יוצרים עבורכם יתרון על פני המתחרים מבחינה מקצועית.
  • תכנים קצרים – תכנים קצרים קלים יותר לתחזוקה, הם יכולים להיות איכותיים מחד ומאידך קצרים וקולעים למטרה, הם מתאימים לגולשים שקצרים בזמן, שגולשים מהנייד ולרוב סגנון הכתיבה שלהם יהיה קליל יותר לעומת התכנים היותר ארוכים.

לסיכום, התוכן באתר הוא נושא לשיחה, הוא מגביר את מעורבותם של הגולשים ואת זמן השהייה שלהם באתר, הוא עוזר להם לגבש דעה על המותג ובמקרים רבים מניע אותם לביצוע הפעולה הרצויה. חשוב להבין שאין כאן שחור או לבן ויש להתאים בין התוכן, סוגו ואורכו לבין אופיו של האתר ומטרת התוכן עצמו.

תמיד שאלו את עצמכם: האם התוכן מספק מענה למטרת הביקור של הגולש?

תוכן
רוצה להתקדם? צור קשר