איך לבנות קמפיין פרסום אפקטיבי ב Youtube

איך לבנות קמפיין פרסום אפקטיבי ב Youtube
20 יולי 2016

חושב לפרסם ביוטיוב? התחל כאן

במאמר הקודם הצגנו בפניכם את סוגי הפרסומות השונות ב – Youtube, במאמר הנוכחי נסביר כיצד בונים את הקמפיין ואיך דואגים לכך שהוא יהיה אפקטיבי ובאמת ישיג את המטרות שלשמן בנינו אותו.

בניית הקמפיין

על מנת ליצור קמפיין וידאו באדוורדס שיקדם את הסרטון שלנו, נלחץ על הכפתור של "+ קמפיין" ונבחר קמפיין וידאו. לאחר מכן נעקוב אחרי ההוראות על המסך )המסכים בוידאו הם באנגלית, אבל מתאימים גם לממשק של אדוורדס בעברית):

מה שחשוב לזכור הוא שכל קבוצת מודעות יכולה להיות או מסוג In Stream או מסוג In Display, ועל מנת לשלב בין השניים, יש ליצור שתי קבוצות של מודעות... כלומר, להוסיף קבוצת מודעות חדשה לקמפיין שאותו יצרנו זה עתה.

כמו כן, אפשר להוסיף באנר נלווה מותאם אישית (כרזת קמפיין) שיופיע לצד הסרטון תחת "אפשרויות כתובת אתר של מודעה (מתקדם)".

ניתן גם להוסיף מודעת שכבת על של קריאה לפעולה בתנאי שהערוץ שלכם ביו-טיוב המכיל את הסרטון מקושר לחשבון Adwords שלכם. (לאחר שיצרתם קמפיין וידאו, לחצו על הקישור שמופיע בצהוב בחשבון Adwords  כדי לעשות זאת). לאחר הקישור תוכלו ליצור קריאה לפעולה על ידי בחירה בטאב סרטונים, לחיצה על החץ הקטן ליד כל סרטון ובחירה ב- "ערוך קריאה לפעולה").

ערוך קריאה לפעולה בסרטון יוטיוב

כעת יופיע המסך הבא בו תוכלו לבחור את ה – URL לתצוגה, URL אליו תפנה המודעה, ותמונה שתהיה ה"טיזינג" כדי להרחיב את הקריאה לפעולה.

הוספת קריאה לפעולה בסרטון יוטיוב
מיקוד נוסף של מודעות

לאחר שיצרתם את קמפיין הווידאו שלכם, תוכלו למקד אותו לפי תחומי עניין, דמוגרפיה, נושאים, מיקומים (קטעי וידאו או אתרים ספציפיים שבתוכם תופיע הפרסומת), מילות מפתח ואפילו לבצע רימרקטינג (שיווק מחדש). אפשרויות אלו נמצאות תחת "מיקוד וידאו" כאשר אתם נמצאים בתוך קמפיין הוידאו או קבוצת המודעות שבתוכו. למשל, בדוגמה הבאה בחרנו חובבי טלוויזיה שהם גם חובבי מוזיקה:

מיקוד מודעות ביוטיוב

 

מיקוד של מודעות רגילות לאתר Youtube

בנוסף למודעות וידאו, אפשר לקחת מודעות טקסט ותמונה רגילות של Adwords ולהוסיף להן מיקוד לאתר Youtube  כדי שהן יופיעו ברחבי האתר. על מנת לעשות זאת יש לבחור ליצור קמפיין חדש עם הרחבה לרשת המדיה וכל התכונות מופעלות (ראו תמונה).

מיקוד של מודעות רגילות לאתר Youtube
כעת יש ללחוץ על "רשת המדיה" ועל Targeting ולהגדיר מיקוד ליו-טיוב:

  1. לחיצה על "בחר" מתחת ל – "מיקוד ואי הכללה של מודעות"
  2. בחירה בקבוצות המודעות הרלוונטית
  3. הוסף מיקוד -> מיקומים
  4. הקלדת youtube.com לתוך שדה הטקסט ולחיצה על חיפוש
  5. לחיצה על החץ ליד Youtube.com ו – m.youtube.com
  6. גלילה למטה ולחיצה על שמירה

מיקוד של מודעות רגילות לאתר Youtube

טיפים לבניית קמפיין מוצלח

1.דעו מיהו קהל היעד שלכם – צרו קטעי וידאו הפונים לקהל יעד רלוונטי ככל הניתן ואל תנסו ליצור קמפיינים הפונים לקהל יעד רחב מדי. אחרת תגלו מהר מאוד שאתם מאבדים המרות רבות ולא מצליחים להגיע ליעדים אותם הצבתם לעצמכם.

2.למדו את המודל התשלום לפי צפייה (CPV) – ברוב הקמפיינים של Adwords נשלם לפי לחיצה, אבל בקמפיינים לוידאו נשלם על פי צפייה וזהו מודל שמפרסמים רבים לא תמיד מתמצאים בו. חשוב גם לדעת שלא תשלמו בהכרח את הצעת המחיר המקסימאלית שנתתם, אלא הצעה גבוהה בסנט אחד מהצעת המחיר השנייה הגבוהה ביותר. הרעיון הוא לבחור תקציב שיהיה מספיק גבוה על מנת להביא המרות (צפיות בווידאו), אבל גם נמוך מספיק כדי שתזוזות בתקציבים של המתחרים שלכם לא יזללו לכם את התקציב.

כמו כן, תמיד אפשר לקבוע תקציבים שונים למיקודים שונים באמצעות העורך של Adwords וכך לקבוע באופן טוב יותר כמה שווה לכם כל צפייה מכל סוג של משתמש. (לדוגמה, ייתכן שצפייה מצעירים שמתעניינים במשקאות קלים תהיה שווה יותר מצפייה של אנשים מבוגרים יותר שבדרך כלל צורכים פחות משקאות קלים).

3.עשו ניסויים במיקודים שונים – אם המיקודים שלכם ספציפיים מדי, אתם עשויים לגלות שיש לכם יחסית מעט צפיות. לכן המטרה שלכם היא למצוא את מיקוד טוב שהוא לא רחב מדי אבל לא צר מדי. הדבר נכון הן לגבי תחומי עניין של הגולשים והם לגבי נושאי הווידיאו שלכם. כלומר, אם למשל אתם מוסיפים נושא של "מחשבים ואלקטרוניקה" ולאחר מכן של "משחקי מחשב ומשחקי וידאו", עליכם לשים לב כיצד שיעור החשיפות והצפיות השתנה בעקבות ההוספה של המיקוד הנוסף.

בכל מה שקשור למילות מפתח, חשבו מה הגולשים שלכם היו רוצים לחפש כשהם היו מעוניינים לראות את הסרטון שלכם. אפשר גם "לשחק" עם החיפושים השונים ביו-טיוב כדי לראות מה אנשים מחפשים בפועל (התוצאות שמתקבלות הן שונות מהחיפושים הרגילים בגוגל). לדוגמה, יכול להיות שתגלו שהגולשים שלכם מעוניינים לקנות מוצר מסוים, וכך תוכלו לטרגט אותם בקלות באמצעות חיפושים רלוונטים.

4.עקבו אחרי התוצאות והפנימו אותן – לאחר שתריצו את הקמפיין שלכם במשך מספר ימים, תוכלו לראות את מספר החשיפות הכולל, את מספר הצפיות ואת שיעור הצפייה (אחוז הצפיות מסך כל החשיפות). הפנימו את המספרים האלו וחפשו כיצד לשפר אותם (לדוגמה, אם אתם משלמים מחיר יקר מדי, ייתכן שעליכם להוריד את הצעת המחיר). הדבר חשוב במיוחד אם יש לכם מספר סרטונים שלכל אחד מהם נתונים שונים.

ביצועי מודעות ביוטיוב

5.חשבו לאן תרצו שהמודעה תפנה -  חלק מהמודעות כמו מודעות In Stream יכולות להפנות את הגולש לאתר חיצוני בעוד כאלו מסוג In Display יכולות להפנות את הגולש לערוץ שלכם ביו-טיוב. לכן, חשבו מה אתם רוצים להשיג – האם להפנות אותם לדף נחיתה הקשור למודעה שלכם, או לגרום להם להפוך למנויים של הערוץ שלכם? לדוגמה, אם בערוץ שלכם יש הרבה סרטונים מפוזרים שכל אחד מהם בנושא שונה, אולי יהיה חכם יותר להריץ מודעת In Stream עם הפניה לאתר ספציפי.

לעומת זאת, אם הערוץ שלכם מסודר לפי נושאים ספציפיים וכל הסרטונים קשורים אחד לשני באופן כלשהו, אולי יהיה יותר חכם להביא את הגולש לערוץ שלכם.

PPC, Youtube, Google Adwords
עבור לשיווק דיגיטלי מתקדם קבל הצעת מחיר