אופטימיזציה לדפי האתר

25 ספטמבר 2012

אופטימיזציה לדפי האתר - On Page

אופטימיזציה לדפי האתר
אופטימיזציה לדפי האתר הידועה גם בתור אופטימיזציה מסוג  "On Page" עוסקת בהתאמת דפי האתר עצמם למילות המפתח שבחרנו בשלב המחקר. ככל שהעמוד מותאם יותר למילת המפתח, כך הוא יופיע במקום גבוה יותר כאשר מחפשים אותה בגוגל.
 

אלמנטים מבניים של הדף : תיאור, כותרות פנימיות וחיצוניות

כל דף אינטרנט בנוי ממספר אלמנטים החשובים למנועי חיפוש ובכל אחד מהם יש לטפל בנפרד:
 

כותרת העמוד – Title

זוהי הכותרת המופיעה בראש חלון הדפדפן ובדרך כלל גם כאשר הדף מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל. אורך התצוגה של מנועי החיפוש מוגבל ל – 60 תווים, בערך כשורת טקסט אחת ולכן אין טעם להאריך אותה מעבר לכך. בתוך הכותרת חשוב מאוד לשלב את מילת או מילות המפתח הרלוונטיות לדף, אך לא לחזור על אותה מילה פעמיים במדויק.
 
בנוסף לדרישה הטכנית, כותרת פיקנטית ומושכת עלולה להגדיל את מספר הגולשים שיבחרו לבקר בדף. מאוד לא מומלץ לרשום רשימת מכולת של מילות מפתח, למרות שרבים עדיין עושים זאת.
 

תג מטה תיאור (Meta Description)

זהו התיאור של הדף הנוכחי והוא מופיע מתחת לכותרת הדף בתוצאות החיפוש, אך בדרך כלל לא באתר עצמו. אורך התצוגה עד 160 תווים (שתי שורות טקסט). גם בתיאור יש לשלב את מילות המפתח, אך לא בדיוק באותו האופן שבכותרת.
 
גם לתיאור יש תפקיד שיווקי ולכן חשוב להקפיד על כתיבה שיווקית על מנת לשפר את ה CTR של אותו דף בתוצאות החיפוש.
 

תג מילות המפתח (Meta Keywords)

זהו תג מיוחד שפעם שימש לרישום של מילות המפתח הרלוונטיות לדף, אך כיום כל מנועי החיפוש הגדולים מתעלמים ממנו, ולפיכך ממש אין חובה למלא אותו. אפשר להוסיף 2-3 ביטויים עיקריים.
 

כותרות פנימיות

כותרות פנימיות מופיעות בתוך תוכן הדף ומסומנות בתיוג מיוחד לפי החשיבות שלהן, H1,H2,H3 וכך הלאה... מטרת הכותרות הפנימיות היא להדגיש חלקים חשובים בטקסט ולבצע הפרדה בין הפסקאות.
 
 כותרת מסוג H1 מומלץ למקם פעם אחת בלבד ובדרך כלל היא תופיע בראש העמוד ותהיה מורכבת ממילת המפתח העיקרית בלבד. (לדוגמה – "רכבים להשכרה").
 
כותרות מסדר גודל נמוך יותר אפשר לכלול מספר פעמיים בהתאם להיררכיה הפנימית של הטקסט כך שלמשל, אפשר לכלול מספר כותרות H2 העוסקות בנושאי משנה מתחת לכותרת H1 מרכזית. עניין מילות המפתח מעט פחות חשוב בהקשר של הכותרות האלו, אך לעיתים יש מקום להשתמש בנגזרות של מילת המפתח הראשית (צימרים -> צימרים בצפון).
 

איכות הטקסט הפנימי בעמוד

עם כל הכבוד למבנה הדף, התוכן האמיתי שלו נמצא בתוך הטקסט הפנימי ולכן יש להקפיד הקפדה יתרה על איכותו. בעבר היה נהוג לחשוב כי שילוב של מילות מפתח בצפיפות מסוימת תורמת לאיכות הדף, אך כיום מנועי חיפוש מודעים למילים נרדפות והטיות , כך שהם מחפשים טקסטים הכתובים בצורה כמה שיותר טבעית.
 
אפשר ואף רצוי לשלב את מילות המפתח באופנים וצורות שונות. לדוגמה, עמוד העוסק במשחקים ברשת יכול לכלול את הביטויים "משחקים" , "משחקים למחשב" וגם "משחקי מחשב". בכל מקרה, חשוב להקפיד על כללי הדקדוק ובמיוחד על איות נכון של מילים. שגיאות בולטות או שימוש מוגזם בסימני פיסוק, מורידות את איכותו של הטקסט, במיוחד בשפות זרות.
כמו כן, עמוד שכולל פחות מ - 200 או 300 מילה, נחשב לעמוד בעל תוכן דל והרלוונטיות של עמוד כזה נפגעה מאוד בעדכונים האחרונים של גוגל.
 

קישורים פנימיים

בנוסף לקישורים קבועים היוצאים מתוך תפריטים, חשוב מאוד לקשר גם מתוך הטקסט של העמוד אל עמודים אחרים באתר. קישורים פנימיים יכול לשפר את האופטימיזציה של עמודים שנמצאים בעומק האתר וגם עוזר לחזק את ההיררכיה בין העמודים השונים. לדוגמה, המילה "היררכיה" במשפט הקודם, מקשרת אל המאמר הרלוונטי כאן באתר.
 
SEO, אופטימיזציה
רוצה להתקדם? צור קשר